obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!OS 7
Roger
AVM heeft weer een serie bèta's gepubliceerd. Deze keer is de 1750E er ook weer bij (die was in de vorige ronde overgeslagen).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
richard01
Dankjewel voor het melden @Roger! Je zit er virtueel kort op. Tempo gaat omhoog lijkt het?

Nu maar afwachten wanneer de definitieve versie komt. En ook voor vele FB7583 gebruikers, wanneer de halvering van de upload snelheid is verholpen. Nu bijna iedereen (en vaak met meerdere) thuiswerkt mis ik persoonlijk deze snelheid zeker.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
Roger

richard01 schreef:

Je zit er virtueel kort op.

Yep Smile

Quote

Tempo gaat omhoog lijkt het?

Het tempo ligt een stuk lager dan bij de aanloop naar FRITZ!OS 7.10. Toen waren er voor de 7590 zeventien 7.08-bèta's en de release in pakweg 4,5 maand. Nu zitten ze na 5 maanden op 10 bèta's en nog geen release. Maar het aantal bèta's doet er uiteraard niet echt toe: het gaat om wat er in elke ronde aan problemen wordt opgelost.

Deze ronde hebben ze bij de 7490/7530/7590 weer heel wat issues aangepakt. Wat opvalt is dat de release notes voor deze modellen gelijk zijn. Dat, en het feit dat de build nummers voor de 7490 en de 7590 steeds vlak bij elkaar liggen of zelfs opvolgend zijn, duidt erop dat er in toenemende mate een gemeenschappelijke code base is voor verschillende producten. En dat is een goede ontwikkeling. Bij de repeaters (1200/1750E/2400/3000) zie je hetzelfde patroon.

Het is niet duidelijk wat de invloed van de coronacrisis is. Een thuiswerkende programmeur hoeft weliswaar eenmaal gesetteld niet minder productief te zijn dan op kantoor, maar bij de onderhavige producten heb je ook een testlab nodig.

Quote

Nu maar afwachten wanneer de definitieve versie komt.

Dat blijf koffiedik kijken. Zeker zonder de release targets te kennen.

Quote

En ook voor vele FB7583 gebruikers, wanneer de halvering van de upload snelheid is verholpen. Nu bijna iedereen (en vaak met meerdere) thuiswerkt mis ik persoonlijk deze snelheid zeker.

AVM zal zoals gebruikelijk voorrang geven aan de kernproducten voor de Duitse markt. De 7583 is een nicheproduct. Juli zou ik al vrij optimistisch vinden. Een bèta zou eerder kunnen komen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
meppele

richard01 schreef:

.... ook voor vele FB7583 gebruikers, wanneer de halvering van de upload snelheid is verholpen. Nu bijna iedereen (en vaak met meerdere) thuiswerkt mis ik persoonlijk deze snelheid zeker.

Hoop ik ook van harte! XS4ALL doe hier iets aan! zit nu al ruim 7 maanden op een upload van 2.6 Mb/s i.p.v. 5 Mb/s waar ik voor betaal. 2.6 upload is in deze tijd van thuiswerken bijna niet te doen. De reclame leuze van XS4ALL: "Het kan! Sterk en stabiel internet op uw adres", klopt op zich. Stabiel is het zeker wel, maar een upload van nog maar net 2.6 Mb/s? dat kan toch niet meer anno 2020? Ziggo lonkt met (veel) hogere snelheden voor minder geld.
Gewijzigd door meppele op 22 april 2020, 00:33
 
tubejack

meppele schreef:

[maar een upload van nog maar net 2.6 Mb/s? dat kan toch niet meer anno 2020? Ziggo lonkt met (veel) hogere snelheden voor minder geld.


Waarom koop je niet een 2e hands 7581Think Upload: 5.34 Mbit/s

Het probleem met de upload bij de 7583 is (verwacht ik) is niet 1-2-3 opgelost*
Kans, dat niet alleen AVM wat aan de DSL driver moet (laten) doen.

Maar ook dat KPN de software in haar DSLAM's moet aanpassen.
Die is nu optimaal voor modems met een Broadcom chip.

Misschien gaat het nooit werken, want de 7583 is m.i. meer ontworpen voor Hi-speed DSL lijnen. Niet voor die sukkel lijntjes die wij hier hebben.

Verder heb ik gelezen dat KPN nauwelijks nog iets aan de bestaande koper infrastructuur gaat doen. Alleen de upgrades die al in de planning stonden worden nog uitgevoerd. De rest moet wachten op glas.
 
Roger

tubejack schreef:


meppele post=11583

[maar een upload van nog maar net 2.6 Mb/s? dat kan toch niet meer anno 2020? Ziggo lonkt met (veel) hogere snelheden voor minder geld.

Waarom koop je niet een 2e hands 7581Think Upload: 5.34 Mbit/s

Misschien omdat hij zeer binnenkort glasvezel kan krijgen? (als ik mij niet vergis)
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter
Er zijn weer nieuwe beta's op komst vandaag.
 
tubejack

tubejack schreef:

Misschien omdat hij zeer binnenkort glasvezel kan krijgen? (als ik mij niet vergis)


Wat moet je dan met Ziggo Helpless
 
meppele

Roger schreef:

tubejack post=11584


meppele schreef:

[maar een upload van nog maar net 2.6 Mb/s? dat kan toch niet meer anno 2020? Ziggo lonkt met (veel) hogere snelheden voor minder geld.

Waarom koop je niet een 2e hands 7581Think Upload: 5.34 Mbit/s

Misschien omdat hij zeer binnenkort glasvezel kan krijgen? (als ik mij niet vergis)

Glas zit inderdaad in de planning, maar.... planningen zijn er om gewijzigd te worden, anders hoef je niet te plannen Wink. Zodra de planningsdatum in fourstack dichterbij komt schuift deze weer een aantal maanden op. Toch ga ik er van uit dat we (ondanks corona) voor einde 2020 over glasvezel beschikken, hoop ik!! Dan kan ik in elk geval mijn 50/5 abonnement (of hoger) volledig benutten. Smile
 
tubejack

meppele schreef:

Glas zit inderdaad in de planning, maar....


Uit betrouwbare bron weet ik, dat in ons gebied de komende jaren niets veranderd. Aan de ene kant vervelend, aan de andere kant weet je tenminste waar je aan toe bent.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!OS 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie