obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
Google wifi achter Fritzbox 7490
marent102
Om gebruik te maken van een mesh wifi netwerk in huis heb ik google wifi aangeschaft.

Aangezien ik IPTV gebruik moest ik de Fritzbox 7490 bliiven gebruiken.
De Fritzbox hangt aan de glasvezel modem. De TV's hangen aan de Fritzbox op poort 4.
De Google WIFI hangt aan poort twee en hieraan hangt een switch met de rest van mijn bedrade home netwerk. De Wifi op de Fritzbox is uitgeschakeld.

Uiteraard is dit een situatie met double NAT, maar op zich werkt dit prima, ik kan zonder problemen TV kijken en het thuisnetwerk gaat zonder problemen, WIFI is prima, SONOS gaat ook goed.

Het enige probleem is dat ik mijn bestanden op mijn NAS (die in het Google WIFI netwerk hangt) niet meer van buitenaf kan bereiken. Voorheen maakte ik van buitenaf een VPN verbinding met de Fritzbox en kon dan bij mijn NAS, maar dat gaat natuurlijk niet meer. Ik heb de Google WIFI al in de DMZ van de Fritzbox hangen maar kom niet veel verder.
Enige suggestie hoe ik dit op kan lossen?
 
tubejack
NAS op een poort van de 7490 aansluiten?
 
marent102
Helpt niet, want dan kan ik vanuit mijn thuisnetwerk niet bij mijn NAS.
Bridge functie Fritzbox helpt ook niet want dan doet de TV het niet.
 
tubejack
2 simpele oplossingen ... Als het nog kan Google WiFi terugsturen en een paar Fritz 1750E gebruiken. Daarmee kun je een mesh netwerk mee maken. Dan hoef je niet een dubbel NAT te netwerk gebruiken. Andere oplossing NAS met 2 netwerk interfaces kopen.
 
lsluijter
Wat als je de switch voor je home netwerk rechtstreeks aan de FritzBox aansluit, en dan de Google WIFI aan de switch?
Loek S
 
marent102
De Google Wifi kan alleen een MESH wifi maken als hij ook het netwerk beheert.
Ik zoek het eerder in slimme portforwarding maar weet niet goed hoe dat moet.
 
marent102
De Fritz repeater kost de heft van je bandbreedte. dat schiet niet op.
 
tubejack

Quote

marent102 schreef:

De Fritz repeater kost de heft van je bandbreedte. dat schiet niet op.


Ik heb de 1750E als AP geschakeld en via UTP aangesloten. Als je meerdere 1750E' s heb sluit je die natuurlijk ook met UTP kabel aan. Zodat deze UTP kabel als backbone kan dienen voor de (mesh) communicatie tussen alle apparaten onderling.

Doe je dat als repeater alleen over WiFi dan kost dat inderdaad snelheid. Je hebt dan heb je veel meer WiFi verkeer namelijk tussen de 1750E en een apparaat en tussen de 1750E's en je Fritzbox.

Maar al met één 1750E, zeer strategisch gemonteerd, heb ik WiFi door het hele huis op 2 verdiepingen en beneden in de garage, tuin etc.

Dit is wat een Macbook pro doet. Hij zet 3x3 streams op naar de 1750E lekker snel dus Thumbs Up

1750E
Gewijzigd door tubejack op 29 juli 2018, 21:19
 
albert
waarom google wifi ?
ik heb de update gedaan (fritzbox 7490) via fritzlab zie link https://en.avm.de/fritz-lab/ mesh wifi werkt prima op de fritzbox gelijk de zelfde update aan de repeater toegevoegd.
alles werkt prima zonder problemen Grin
 
lordqryo
Je zou de Google Wifi moeten toevoegen als sharing device:
7490 > Internet > Permit Access
Dan kun je bv poort 443 op de 7490 doorzetten naar poort 443 op de Google Wifi (even aannemen dat je NAS op poort 443 luistert).

Dan ziet je netwerk er zo uit:

inet - 7490:443 - GW:443 - NAS:443

Music
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Google wifi achter Fritzbox 7490', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie