obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Probleem benaderen omvormer via fritzbox
fmrama
Hallo,
Ik heb een vreemd probleempje.
Ik heb zonnepanelen met een sma omvormer. Deze is via ethernetkabel aangesloten op de fritzbox 7581. Via inloggen met de naam van de omvormer of het ip adres van de omvormer kan ik de data opbrengsten ed opvragen. Dit doe ik met een tablet die draadloos met de fritz verbonden is. Nu blijkt dat het opvragen soms niet lukt. Ik krijg dus geen verbinding me de omvormer. . Op zich geen punt, even een paar minuutjes of O wachten en er kan soms wel verbinding gemaakt worden.
Nu heb ik eens de wifi van de fritz uitgezet en mijn sitecom ap weer aangesloten voor de wifi. Verder zit de omvormer nogbgewoon met de ethernetkabel in de fritz.
Nu krijg ik dus elke keer zo nder problemen wel contact met de omvormer.
Schiet mij maar lek, maar ik kan dit niet verklaren.
 
guido66
Geen idee, inderdaad bijzonder! Ik heb ook een SMA omvormer aan mijn netwerk hangen. Ik had het nooit geprobeerd, maar ik kan deze niet rechtstreeks vanuit de browser benaderen, alleen via sunnyportal.com
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
fmrama
Via de browser gebruik in SMA ( bijv SMA123456789) en op de ipad de toevoeging .local Of het ip adres wat de fritzbox uitdeeld .
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem benaderen omvormer via fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie