obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
7490 en FTP
Peterspieg
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, dus hoop dat ik in de goede groep zit.

Ik heb de volgende vraag/het volgende probleem:
Ik beheer en ontwikkel websites. Van deze websites maakte ik altijd back-ups vanaf DirectAdmin naar mijn Synology.
Sinds 17-06-2018 werkt dit niet meer, en ik weet niet waarom.
De Synology doet regelmatig zijn automatische updates, en de Fritzbox 7490 draait al geruime tijd (sinds 01.04.2017) op versie 06.83 (laatste officiƫle vrijgave-volgens mij).

Ik kan in de log van de Synology het volgende zien: FTP client [We**************] from [149.xxx.xxx.149] logged in through FTP.
De laatste melding is dus van 17-06-2018.

Ik heb vervolgens geprobeerd, moet toch ergens beginnen, om de Synology vrij te geven voor FTP-verkeer in de Fritzbox (alhoewel dit tot nu toe niet nodig is geweest).
Maar als ik het IP-adres van de Synology toevoeg, via Internet - Permit Access, dan krijg ik de foutmelding:

Quote

An error occurred.
Error description: The IP address is not available.
Please enter your data again. If the error occurs again, please consult AVM Support.

Uiteraard kan ik intern wel via een FTP-client naar de NAS, dus het IP-adres bestaat, en ik snap eerlijk gezegd de melding niet.

De melding die ik bij DirectAdmin krijg is:

Quote

Could not connect to 77.xxx.xx.42: No route to host.
ncftpls: cannot open 77.xxx.xx.42: could not connect to remote host.
/usr/bin/ncftpls returned error code 1
FTP information invalid.


Kan iemand mij verder op weg helpen?

Groet, Peter
Gewijzigd door Peterspieg op 09 augustus 2018, 20:23
 
tubejack
Meestal doe je op je Fritzbox een portforwarding naar een bepaald apparaat.
Dat maak je aan onder Internet ===> Permit Acces===> Add device for sharing en als het goed is kan je de naam kiezen van je Synology NAS en daar een poort op openen in dit geval 21.

Als er een FTP server op je NAS draait zou je van buiten naar je XS4ALL adres dan naar je NAS geleid worden als je FTP xs4allmijnipadres doet.

Als dat niet werkt draait er wellicht een firewall op je NAS die dat tegen houdt. Of staat onder mijnxs4all ===> Internet ===>Beveiliging ===>poortbeveiliging op een heel hoog niveau. B.v. 4

Zoiets zal het zijn. FTP is namelijk niet een echt veilig protocol, wellicht dat er ergens door een upgrade dingen strakker zijn afgesteld.
 
Peterspieg
Die portforwarding wilde ik dus instellen.
Ik heb de Synology een vast ip-adres gegeven buiten de DHCP-reeks.
In het drop-down-lijstje in de Fritzbox bij Permit Access komt de NAS niet voor. Ik heb vervolgens de NAS op DHCP client gezet en nogmaals bij Permit Acces gekeken, maar hij staat nog steeds niet in de lijst. Ik kan dus ook geen poort 21 vrijgeven.
Als ik handmatig het ip-adres invul bij Permit Access, dan krijg ik de eerstgenoemde foutmelding.

Zou een update van de FritzBox helpen? Bijvoorbeeld naar de laatste beta-versie?
 
tubejack
Dat je Synology NAS niet in het lijstje voorkomt is een bug, die ik ook had met mijn 7581.
Zolang hij niet in het lijstje voorkomt, kun je niets daarnaar toe forwarden, althans mij lukte het niet.
Ook niet als ik handmatig het 192.168.178.xx adres invulde.

Wat ik gedaan heb is de telefoonlijst opgeslagen, alle instellingen genoteerd en met de recovery file onder windows mijn Fritzbox opnieuw geflashed, daarna alles met de hand geconfigureerd en alleen het telefoonboek terug.

En zie daar zijn mijn Synology NASsen ik kan ze zo selecteren uit de lijst en de forward naar diverse poorten werkt.
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Peterspieg
Wat bedoel je precies met "opnieuw geflashed"?
Heb je er dan nu beta-software in zitten?
Dat wil ik wel proberen.

Heeft AVM al iets gezegd over deze bug? Het lijkt mij dat wij niet de enige twee zijn die dit probleem hebben.

Groet, Peter
 
tubejack
De recovery file kun je gewoon onder windows terug zetten, ok misschien iets voor gevorderden?

Ikzelf zou de laatste stabiele versie nemen voor de 7490 is dat 06.84
FRITZ.Box_7490.en-de-es-it-fr-pl.06.84.recover-image.exe

Wat je moet doen is het bestand downloaden op je Windows pc, dan je 7490
1:1 aansluiten via poort 1. Het recovery file starten onder windows en op dat moment
meteen de 7490 aansluiten op het lichtnet. Als het goed is krijg je tijdens het proces
instructies wat je moet doen. Vooral niet tijdens het recoveren de spanning er vanaf halen
Anders loop je het risico dat je Fritzbox niets meer doet.

ftp://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-74...r/recover/

Als je dat nog te spannend vind, kun je ook proberen hem naar 6.84 up te graden
FRITZ.Box_7490.en-de-es-it-fr-pl.113.06.84.image

[url]ftp://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7490/other/fritz.os/
[/url]

Succes. Garantie tot de deur he Bye-happy
 
Gondelier

Quote

tubejack schreef:

De recovery file kun je gewoon onder windows terug zetten, ok misschien iets voor gevorderden?

Ikzelf zou de laatste stabiele versie nemen voor de 7490 is dat 06.84
FRITZ.Box_7490.en-de-es-it-fr-pl.06.84.recover-image.exe

Wat je moet doen is het bestand downloaden op je Windows pc, dan je 7490
1:1 aansluiten via poort 1. Het recovery file starten onder windows en op dat moment
meteen de 7490 aansluiten op het lichtnet. Als het goed is krijg je tijdens het proces
instructies wat je moet doen. Vooral niet tijdens het recoveren de spanning er vanaf halen
Anders loop je het risico dat je Fritzbox niets meer doet.

ftp://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-74...r/recover/

Als je dat nog te spannend vind, kun je ook proberen hem naar 6.84 up te graden
FRITZ.Box_7490.en-de-es-it-fr-pl.113.06.84.image

[url]ftp://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7490/other/fritz.os/
[/url]

Succes. Garantie tot de deur he Bye-happy



Als je met Windows dit gaat doen, eerst even de FIREWALL UITZETTEN, anders gaat het niet. Daarna niet vergeten het weer aan te zetten
Suc6
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7490 en FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!Box 7490 Fritzbox : 2 17 aug 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
FB 7490 vs FB 7590 Fritzbox : 5 12 jul 2019
7360 naar 7490 Instelling problemen : 2 24 mei 2019
Afstand NT1 naar Fritz!Box 7490 Installatie problemen : 9 28 mrt 2019
Advertentie