obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Hoe vraag je SPF, DMARC en DKIM aan bij XS4all
jsferg
Hallo,
ik probeer al een tijdje voor mijn twee domeinen (via XS4all) SPF, DMIK en DMARC records aan te vragen, zodat mijn mailserver (Postix/ Dovecot) weer aan alle veilgheidseisen en anti-spam maatregelen voldoet.
ik heb de nodige records gegenereerd zoals geadviseerd in diverse fora. De helpdesk van XS4all accepteert de aanvragen en stiuurt ze letterlijk door naar de afdeling die de DNS beheer uitvoert. Echter, alleen de SPF records worden goed doorgevoerd. Alle analyse sites die ik gebruik, zoals MXToolbox.com, geven aan dat er geen DKIM of DMARC record in de respons van de DNS server (XS4all) zit. Ook als ik een test mail stuur, geeft (bijvoorbeeld Google) aan dat de publieke sleutels niet gevonden kunnen worden als deze aangevraagd worden bij de DNS Servers van Xs4all. De mailtjes die ik verstuur bevatten in de header wel DKIM deel dat door Postfix wordt toegevoegd.

De helpdesk geeft aan niet de juiste kennis te hebben en kan mij daarom niet verder helpen. ik wil best geloven dat ik iets niet goed doe in de aanvraag, maar zij kunnen niet aangeven wat dan onjuist is. iedere keer als ik iets probeer, moet ik eindeloos lang wachten, omdat het eerst door de helpdesk moet worden opgepikt en doorgestuurd naar de interne afdeling...
ik overweeg om mijn domeinen te verhuizen, maar ik probeer het nu nog even via deze weg.
Daarom hoop ik hier iemand te vinden die dit al eens succesvol heeft aangevraagd bij XS4all en kan aangeven hoe de aanvraag correct dit te gebeuren.
ik kan op navraag natuurlijk meer gegevens verstrekken.

Met vriendelijke groeten, Jari
 
tubejack
Probeer het eens in de nieuwsgroepen van XS4ALL Jari.
news.xs4all.nl en dan b.v. in x.general
 
jsferg
Hallo Tubejack,
Ik heb daar een bericht gepost. Ik wacht het was. Heb al lang niet meer gebruik gemaakt van nieuwsgroepen. Bedankt voor de tip.

Met vriendelijke groeten, Jari
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe vraag je SPF, DMARC en DKIM aan bij XS4all', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie