obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7490 vervangen voor Ubiquiti USG
ThomasB1972
Hallo allemaal,

Ik wil mijn Fritz 7490 gaan vervangen voor de USG 7490.
Volgens USG zou deze gewoon mijn internet en bellen moeten ondersteunen maar ben zeer benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers.

Alvast bedankt voor de reacties.

Thomas
 
tubejack
Bekijk dit filmpje eens (met NL vertaling)
https://www.youtube.com/watch?v=was6w...as6wbtq4vw

Je hebt nog steeds je 7490 nodig voor DSL en DECT
Of mocht je geen pair-bonding hebben of t.z.t. zou willen hebben dan kun je die DSL functie ook door
een ander modem kunnen laten doen en alleen DECT door de 7490.
Je zit dus dan nog wel met je WiFi.

Dus tuurlijk veel kan. Maar niet zomaar.
 
ThomasB1972
Dankjewel voor je reactie.

Een aantal vragen en opmerkingen.

Ik heb geen DSL maar glas.
Telefonie wil ik vanaf.
Mijn Wifi komt niet vanaf de 7490 maar vanaf andere accespoints.
Mijn duits is slecht dus ik kan het filmpje moeilijk volgen en snap niet wat je bedoeld met NL vertaling

Mijn config is als volgt.
Er komt glas de woning in en dit gaat de NT1 kast in. Vanaf de NT1 kast loopt er een RJ45 naar mijn Fritz. Deze wil ik in de WAN van de USG stoppen.

Wederom bedankt!
 
tubejack
Hoi Thomas,

Je kunt dat youtube filmpje ook bekijken met Nederlandse vertaling
Rechts onderin zit een button daarvoor. Gelijk de 1e.
 
ThomasB1972
Ik heb het filmpje gekeken en de meneer gaat uit van een DSL verbinding. Bij mij gaat het om glas.

Zodra ik de USG website open kan ik kiezen voor Ppoe en vul ik een gebruikersnaam en wachtwoord in. Helaas bied mij dit geen internet.

Heb jij glas of een DSL verbinding?
 
tubejack
Ik gebruik zelf koper.

Er zijn verschillende mensen die de Edge router (een familie lid) via glas aan de praat hebben gekregen. Kijk maar eens op het WWW er staan diverse voorbeelden. Google op: XS4ALL glas edge router. Zoiets moet je met je UniFi Security Gateway ook maken er even vanuit gaan dat dit apparaat ook VLAN's kent en dezelfde mogelijkheden heeft als een Edge router.
Zie b.v. http://netwerkje.com/eigen-router

Zelf heb ik mijn edge router als exposed host achter de Fritz box. Super simpel de 1e poort op DHCP zetten en het IP-adres wat de USG of Edgerouter krijgt van de Fritzbox als exposed host opgeven in de Fritzbox. Op ETH1 en ETH2 kun je dan pc's etc aansluiten. Als je er dan ook nog voor zorgt dat de router elke keer hetzelfde IP-adres krijgt van de Fritzbox dan blijft het werken.
TV's heb ik niet op deze manier aangesloten, maar dat moet ook kunnen.

Zie b.v. https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...figureren/
 
ThomasB1972
Het is me gelukt!
Ik heb met de discover tool van Ubiquiti het IP adres van de USG gevonden. Deze kan je dan zo configureren dat hij in het netwerk komt waar je controller ook zit en adopten in je controller. Eenmaal in je controller kan je het VLAN en de andere verbindingen instellen en Voila.

Nu alleen nog een telefoon oplossing.

Dank allemaal
 
tubejack

Quote

ThomasB1972 schreef:
Nu alleen nog een telefoon oplossing.


Mooi Thomas, het antwoord staat als 2e in dit topic genoemd. Je kunt je 7490 als DECT centrale inrichten.
 
ThomasB1972
Ja dat had ik gezien maar ik wil juist van de Fritzbox af want het telefonie geluid laat ook de wensen over.
Ik ga de Gigaset N300a IP bestellen en het daarmee inrichten.

Bedankt voor het meedenken.
 
GladiusMaximus
Het is dat je zo’n Fritzbox cadeau krijgt en nodig hebt van/voor XS4all.
Wifi is een drama en Dect een ramp. Wifi heeft een slecht bereik dat met repaters moet worden opgelost ten koste van snelheid.
De Dect voldoet niet aan de standaarden waardoor niet alle apparatuur kan connecten.
Als er al een connectie mogelijk is, is de geluidskwaliteit beroerd.
Lang geleden heb ik daarom al afscheid genomen van die toeters en bellen.
Ik gebruik een 7360 alleen nog als modem.
Voor Dect heb ik een Gigaset N300a IP en daar ben ik uiterst tevreden over.
Geen problemen met connecties, nooit uitval en een prima geluidskwaliteit.
Voor Wifi gebruik ik 2 maal Asus RT-AC86U in mesh, waarmee ik in het hele huis een uitstekend en snel bereik heb voor ruim 10 Wifi apparaten in mijn netwerk.
Mij hoor je niet klagen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7490 vervangen voor Ubiquiti USG', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie