obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
"all your ports are belong to us" ???
ex_demon_user
Mijn eerste post hier. Ik ben al jaren klant bij xs4all, ooit een demon-gebruiker en indertijd "meegenomen"door xs4all. Al een tijdje op glasvezel.
Eind vorig jaar werd mijn Fritzbox vervangen door een moderner exemplaar. Geen klachten tot zeer onlangs.
Al jaren heb ik de gewoonte om na vakanties gedurende een periode van 2 weken gemaakte foto's te delen met medereizigers via een server, die hier bij mij thuis staat.
Nu kreeg ik echter berichten dat mijn server niet bereikbaar bleek. Natuurlijk controleer je dan eerst of er zaken in je eigen netwerk op orde zijn: alles OK. Portforwarding op de Fritzbox 7581 voor het servertje stond goed. Vervolgens van buitenaf (bij een mij bekende IT-er) gecheckt: poort is closed! Dan contact met de "help"-desk van xs4all: de medewerker meende dat ik beter met AVM kon overleggen; op mijn expliciete vraag of er aan de kant van xs4all iets veranderd was, volgde een ontkennend antwoord. Van AVM kreeg ik vervolgens een beta-versie van FritzOS: daarmee kon ik de poort forwarden binnen de router, maar de server (en poort) bleven onbenaderbaar van buitenaf. Aansluitend een Draytek220n op de kop getikt en deze ipv de FritzBox aangesloten. Helaas, ook daarmee bleek het niet mogelijk welke poort dan ook te forwarden, zodanig dat die poort van buitenaf benaderbaar is.
Vandaag nog maar eens van buitenaf een en ander geprobeerd. Daarbij ook een trace-route gedaan op mijn externe IP-adres. Tot mijn verbazing zag ik de verschillende "hops" langs een demon.nl lijn gaan en vervolgens in het duister verdwijnen.
Mijn vermoeden is dat eind vorig jaar/begin dit jaar "grote schoonmaak" gehouden is in de software-matige infrastructuur van XS4All en dat in dit geval met het badwater ook het kind buiten op de keien belandde.
Problematisch vind ik de houding van de helpdesk: daar zitten nu -lijkt het- alleen nog script-lezende drones. Sporadisch tref je er iemand ie van zijn script kan en durft af te wijken, maar het is puur random of je zo iemand treft. Mij overkwam dat slechts 1x op de 4 contacten deze week.
Vraag:
1. zijn er meer mensen, die met het probleem van ontoegankelijke poorten zijn opgezadeld?
2. zoja, zijn deze dan ook afkomstig van een andere overgenomen provider?
3. op welke manier kun je de verloren functionaliteit hersteld krijgen?
 
rhuijben
Er is in de settings van het service center (mijn.xs4all.nl) ook nog een filtering die aan/uit kan.
https://www.xs4all.nl/service/diensten/beveiliging-en-veiligheid/installeren/hoe-zet-ik-poortbeveiliging-aan.htm

Ik dacht gisteren meer dan een uur dat ik ditzelfde probleem op mijn VDSL had, maar uiteindelijk bleek ik gewoon een stomme typefout in mijn IP-adres had gemaakt toen ik hem in de DNS had gezet.


Nu geen probleem met openzetten van +- alle standard poorten.
Gewijzigd door rhuijben op 19 oktober 2018, 12:09
 
ex_demon_user
@rhuijben: dank voor je reactie. Smile Dat zou idd ook een oorzaak kunnen zijn. Maar …
het veranderen van de settings in mijn.xs4all.nl werd door mij al voor mijn oorspronkelijk post gecheckt . Maar daar staat alles zoals het moet zijn … en desondanks werkt het niet Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '"all your ports are belong to us" ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie