obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FB 7590 verbindt niet vglns profiel 35b
roymarja
In een ander draadje meldde ik al eens dat ik de uitgaande audiokwaliteit (bedrade analoge Tiptel 275) van de 7581 (i.c.m. diverse SIP clients) als minder ervoer dan gewend eerdere Fritzjes.
Daarom vandaag mijn eigen 7590 aangesloten....
Qua telefonie absoluut een verbetering, echter traint de box nu in met profiel 17a in plaats van 35b wat resulteert in een bandbreedte van slechts 120 Mbit tegen voorheen: 200 Mbit.

Bij onze provider kom ik helaas niet verder en bij AVM, naar het schijnt, evenmin.

Heeft iemand van jullie wellicht een verklaring voor dit fenomeen?
 
roymarja
Op het Web inmiddels een soortgelijke melding uit Duitsland gevonden.
Mijn huidige 7581 is middels de standaard meegeleverde varkenssnuitstekker met aangegoten Rj11 snoertje aangesloten

Zou het aansluiten van de 7590 met de AVM-Y-kabel een verschil kunnen uitmaken?
 
beek3069
Nee dat geloof ik niet.

Heb helaas hetzelfde probleem.
Onlangs mijn abonnement opgewaardeerd naar plus, gewoon omdat het kan.
Daarvoor zelf de 7590 aangeschaft, ook vanwege de NL interface.
Ook ik haal daarmee slechts een snelheid van 120 Mbit.

Contact gehad met de helpdesk zakelijk (tot nu toe keurig geholpen) en inmiddels is een monteur van KPN langs geweest.
Hij heeft een meting op de lijn gedaan (>200 Mbit) en de bekabeling tussen aansluitpunt en modem is bij mij al eerder door een monteur van XS4all/Guidion vervangen.
Daarna op verzoek van de helpdesk het modem omgewisseld voor de 'standaard' 7581 van XS4all.
En tot grote verrassing, ook van mijn contactpersoon bij XS4all, traint het modem in op ongeveer 216 Mbit.
Het is dus geen probleem van de lijn maar naar het lijkt het modem.

Inmiddels een vergelijk getrokken tussen de DSL-verbindingen van beider modems.
De 7581 kent 2 lijnen (VDSL2 35b G.Vector/ITU G.993.5 en een 'training' lijn) en de 7590 maar slechts 1 (niet aangesloten dus geen gegevens).
Ook de DSL software versie gecontroleerd.
7581 werkt op versie A2pvfbH043g.d26p en de 7590 op 1.180.129.51.
Settings op beider modems zijn gelijk voor wat betreft het pushen van software door XS4all en is toegestaan.

Mijns inziens is de (DSL-)software het probleem of wel de 7590 is softwarematig (nog) niet geschikt voor de hoge snelheid binnen de omgeving KPN/XS4all.
Ook omdat de 7581 op de AVM International site niet voorkomt - https://en.avm.de/products/fritzbox/ - en denk ik speciaal voor de KPN/XS4all-omgeving is geprogrammeerd.

Komende week maar weer eens contact zoeken met de helpdesk.
Wordt vervolgd. . . .
Gewijzigd door beek3069 op 21 oktober 2018, 21:01
 
roymarja
@beek3069,

Dank dat u mij , via uw uitgebreide antwoord, een hart onder de riem steekt!
Na veel gedoe kan ik al uw bevindingen 1:1 onderschrijven!
Gisteren heb ik de 7590 tegen een kakelvers exemplaar omgewisseld, helaas met hetzelfde resultaat.
Ik heb een vraag uitgezet bij de supportafdeling van AVM maar verwacht daar, gelet op eerdere ervaringen sinds 2004, eigenlijk niet veel van.
Meer dan het toesturen van kant-en-klare protocollen houdt hun service in feite niet in......

Het blijft in mijn optiek uiterst vreemd dat AVM de 7590 ook nu nog blijft aanprijzen als zijnde "Plus-fähig".
Ook de Fritzshop adverteert het vlaggenschip als zodanig.
Ik zal daar ook eens mijn licht opsteken.

Hierbij de link naar een soortgelijk probleem in Duitsland: https://www.ip-phone-forum.de/threads/fritzbox-7590-supervectoring-synct-zu-niederig.300719/

Zodra ik feedback heb van AVM zal ik die hier uiteraard posten

Groet,
roy
 
beek3069
Inderdaad dezelfde problemen in Duitsland.
Een interessante thread om te blijven volgen.

Laten we onze ervaringen blijven delen.PC
Kennis is macht!!

Alhoewel ik van mening ben dat de problematiek aan de zijde van onze 'suppliers' zit.
 
roymarja
Tussenberichtje:
De Fritzshop aan wie ik ons fenomeen voorlegde, reageerde verrassend!
Men zou het probleem kennen en voor V-Plus daarom uitsluitend de 7581 adviseren.
Men ging niet in op mijn kanttekening dat op hun website nog altijd de 7590 voor 35b-lijntjes geschikt wordt geacht.
De nieuwste loot aan de stam, i.e.: 7530 (wat een onlogische typeaanduiding overigens.....) is evenmin optimaal voor supervectoring aldus hun commentaar.

Van AVM taal noch teken ontvangen.

roy
Gewijzigd door roymarja op 22 oktober 2018, 18:12
 
Gondelier

Quote

roymarja schreef:

Tussenberichtje:
De Fritzshop aan wie ik ons fenomeen voorlegde, reageerde verrassend!
Men zou het probleem kennen en voor V-Plus daarom uitsluitend de 7581 adviseren.
Men ging niet in op mijn kanttekening dat op hun website nog altijd de 7590 voor 35b-lijntjes geschikt wordt geacht.
De nieuwste loot aan de stam, i.e.: 7530 (wat een onlogische typeaanduiding overigens.....) is evenmin optimaal voor supervectoring aldus hun commentaar.

Van AVM taal noch teken ontvangen.

roy


Volgens mij geven ze hier ook aan dat de 7590 voor 35b lijntjes geschikt is.

https://www.youtube.com/watch?v=11oOulQnlKk&feature=youtu.be

Wel het hele filmpje, en goed luisteren want het wordt even vlug gezegd, even bekijken. De 7530 c.q. 7590.

Ook in tekst staat het ergens op hun website:

Übrigens: Seit August 2018 sind erste Tarifangebote für die neue DSL-Technologie Supervectoring 35b mit Downloadraten bis zu 300 Mbit/s erhältlich. Perfekt dazu passen die FRITZ!Box 7590, 7581, 7582 und die FRITZ!Box 6890 LTE.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
richard01

Quote

Gondelier schreef:

Quote

roymarja schreef:

Tussenberichtje:
De Fritzshop aan wie ik ons fenomeen voorlegde, reageerde verrassend!
Men zou het probleem kennen en voor V-Plus daarom uitsluitend de 7581 adviseren.
Men ging niet in op mijn kanttekening dat op hun website nog altijd de 7590 voor 35b-lijntjes geschikt wordt geacht.
De nieuwste loot aan de stam, i.e.: 7530 (wat een onlogische typeaanduiding overigens.....) is evenmin optimaal voor supervectoring aldus hun commentaar.

Van AVM taal noch teken ontvangen.

roy


Volgens mij geven ze hier ook aan dat de 7590 voor 35b lijntjes geschikt is.

https://www.youtube.com/watch?v=11oOulQnlKk&feature=youtu.be

Wel het hele filmpje, en goed luisteren want het wordt even vlug gezegd, even bekijken. De 7530 c.q. 7590.

Ook in tekst staat het ergens op hun website:

Übrigens: Seit August 2018 sind erste Tarifangebote für die neue DSL-Technologie Supervectoring 35b mit Downloadraten bis zu 300 Mbit/s erhältlich. Perfekt dazu passen die FRITZ!Box 7590, 7581, 7582 und die FRITZ!Box 6890 LTE.



Dichtbij huis op de nl.avm.de website staat https://nl.avm.de/actueel/nieuws-van-...zbox-7530/
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
roymarja
Bedankt heren voor de aanvulling!
Onderweg momenteel en niet in staat het filmpje te bekijken.
Ben reuze benieuwd!
 
roymarja
Twee ontwikkelingen te melden die nauw verband met elkaar lijken te houden.......
1. in mijn afwezigheid gisteravond nam mijn vrouw een telefoontje van Xs4all (!) aan waarin gemeld werd dat in dit najaar een aanpassing in de wijkkast gedaan wordt. Verdere details ontbreken te meer daar zij niet vertrouwd is met het probleem en de achtergronden daarvan.

2. Vanochtend reactie van AVM middels e-mail: in het gegenereerde foutrapport zijn geen afwijkingen/storingen in de box gevonden.
Men verwijst naar de provider van dienst die verantwoordelijk is voor de DSL-instellingen.
De box "pikt" slechts het DSL-profiel op dat door de provider wordt aangeboden en heeft hier geen verdere invloed op......
Gewijzigd door roymarja op 23 oktober 2018, 12:11
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB 7590 verbindt niet vglns profiel 35b', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Advertentie