obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FB 7590 verbindt niet vglns profiel 35b
roymarja
Dank voor het interessante vervolg van dit draadje!
Maar de huidige situatie rondom de KPN pleit AVM toch niet vrij?!?
Ze blijven de 7590 aanprijzen voor supervectoring en aan het gamma is nu ook nog eens de 7530 toegevoegd.
Moet de argeloze consument voor aanschaf soms eerst naarstig op zoek naar de herkomst van de gemonteerde chipset?
Te gek voor woorden!
Het gaat er trouwens bij mij niet in dat mijn Berlijnse vrienden niet op de hoogte zijn van de specifieke Nederlandse omstandigheden.

Slechte beurt voor AVM; leer mij de Duitsers kennen, ik was er ooit zelf een, ben dus oordeelkundig.
B.t.w: ik heb van de week mijn SIP accounts weer eens op de 7581 aangemeld en opnieuw vastgesteld dat het met de audio daarmee bedroevend gesteld is.
Hoewel mijn huidige lijn bijzonder stabiel is, hunker ik naar Ziggo (wanneer storingsvrij hier)
Zonder omhaal 400 Mbit met vooruitzicht van tenminste 1 Gieg.
Dat is pas vooruitgang, lijkt mij......
Gewijzigd door roymarja op 10 november 2018, 12:23
 
tubejack

Quote

roymarja schreef:

Dank voor het interessante vervolg van dit draadje!
Maar de huidige situatie rondom de KPN pleit AVM toch niet vrij?!.


Wiens "schuld" het is, vind ik niet zo interessant. Al je modem niet werkt geef je hem gewoon terug aan de leverancier. Als die genoeg modems retour krijgt gaat die vanzelf wel overleggen met in dit geval AVM. Wij hebben hier een 40/5 pair-bonded lijntje. Sneller kan het hier technisch niet. Maar het werkt verder uitstekend. We kunnen er vanalles mee Smile Van Ziggo kan ik 500Mb zakelijk krijgen, maar dat hebben we niet nodig we downloaden haast niets maar streamen van alles. Iets meer upload zou fantastisch zijn. Verder dik tevreden Bye-happy
 
roymarja
Teruggeven is in mijn geval niet mogelijk daar de 7590 medio dit jaar aangeschaft is als Voip-router achter een Bridged Ziggo kabelmodem.
Bovendien kan ik momenteel niet zonder want, zoals gezegd, is de audiokwaliteit van de 7581 onder N.A.P..

Tja, ADSL en alle hiervan afgeleide varianten is helaas niet toekomstbestendig.
En daarvoor vraagt men ook nog eens de hoofdprijs!

Fijn weekeinde!
Gewijzigd door roymarja op 10 november 2018, 13:19
 
tubejack

Quote

roymarja schreef:

Teruggeven is in mijn geval niet mogelijk daar de 7590 medio dit jaar aangeschaft is als Voip-router achter een Bridged Ziggo kabelmodem.
Bovendien kan ik momenteel niet zonder want, zoals gezegd, is de audiokwaliteit van de 7581 onder N.A.P..

Tja, ADSL en alle hiervan afgeleide varianten is helaas niet toekomstbestendig.
En daarvoor vraagt men ook nog eens de hoofdprijs!

Fijn weekeinde!


Vervelend dat je de 7590 niet terug kan brengen. Je hebt toch 2 jaar garantie? Voip werkt hier uitstekend met de Fritz Fon's C5 en de laatste software. Maar ook met oude Siemens toestellen. Het is altijd de combinatie die het doet. Of DSL toekomst bestendig is? Nou ik denk, dat allemaal wel mee valt. De meeste gebruikers zullen aan 100Mb genoeg hebben, zelfs als je twee 4K TV's hebt. Voor een selecte groep gebruikers kan het natuurlijk nooit snel genoeg. Maar ook met Plus bonded zijn snelheiden van 400Mb en meer mogelijk.

Ziggo is hier ook een uitstekende provider. Wat ik jammer vind, dat ze op de meer betaalbare alles in een pakketten zeg 60..70€ geen vast IP-adress hebben. Maar wat ik echt een drama vind is die Horizonbox voor TV. En zo heeft elke provider of techniek plus en min punten Bye-happy
 
beek3069
Nieuwe Fritz OS 7.01 voor de 7581.
Wellicht wordt DECT daarmee beter. . .

In ieder geval heb ik al gezien dat de DSL-version is aangepast van A2pvfbH043g.d26p naar A2pvfbh043q.d26u.
Kan niet vaststellen wat de softwarematige verschillen zijn.
Gewijzigd door beek3069 op 13 november 2018, 19:34
 
roymarja
chapeau, scherp opgemerkt!
Dito hier.......
Enige verschil dat de doos nu intraint op 218,4 mbit i.p.v. 219 en nog wat bij 6.85
Verwaarloosbaar klein verschil.
Nog een cosmetische verandering: ip adressen worden niet meer in het overzicht getoond maar onder het tabblad Internet.
Ook niet schokkend dus.
Mijn (laatste) vraag aan AVM " welke chipset is gemonteerd in de 7530" bleef onbeantwoord.
Tja hoe concreet kan een fabrikant zijn als het om eerlijkheid gaat?

edit: het afwijkende DSL profiel bewijst indirect dat er wel degelijk nauw contact is tussen KPN en AVM is.
Wat jammer dat de fabrikant de eindverbruiker niet serieus neemt....
Gewijzigd door roymarja op 14 november 2018, 21:15
 
roymarja
Nieuws uit een geheel andere hoek: zojuist, bij thuiskomst, trof ik een KPN-medewerkef bij de wijkkast aan. (storing)
Op mijn vraag dat er volgens Xs4All apparatuur bij geplaatst zou worden zodat ook een 7590 intraint op 35b, schudde hij het wijze hoofd.
Er wordt zeker geen nieuwe kaart geïnstalleerd noch zou er sprake zijn dat de huidige DSLAM opnieuw wordt ingeleerd.
In Jip en Janneke taal: wij ziijn gebonden aan de 7581.
Xs4All overweegt sowieso geen andere Fritzen daar uitsluitend de 7581 pairbonding ondersteunt.
 
beek3069
Is volgens mij ook niet noodzakelijk.
De 7581 traint in op >200Mbit dus is de KPN-apparatuur geschikt om 35b te leveren althans in het Rotterdamse.
Het is nu aan AVM om een softwareaanpassing te leveren voor de 7590 zodat deze ook geschikt gaat zijn voor 35b.
Dat hebben mijn eerdere screendumps al aangetoond.
Aan AVM heb ik inmiddels al meerdere supportfiles en DSL Diagnostics files van zowel 7581 alsmede 7590 aangeleverd voor analyse.
Nog steeds heb ik vrijwel dagelijks mailcontact Argue met Berlijn.

Verder heb ik vanavond vastgesteld dat met de OS update naar 7.01 er ook een NL-interface is geladen.
beek3069 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
roymarja
Dat wordt een kip-ei verhaal, vrees ik....
Avm verwijst (bij mij althans) naar de KPN en onze provider op haar beurt naar AVM.
Schiet niet erg op!
Ik heb me er bij neer gelegd veroordeeld te zijn tot de 7581.

Zodra Ziggo haar zaakjes op orde heeft in ons pc gebied, ben ik toch subiet weg.
AVM is me te onbetrouwbaar en Xs4All, met alle respect, te nuffig
 
tubejack

Quote

roymarja schreef:

Dat wordt een kip-ei verhaal, vrees ik....
Avm verwijst (bij mij althans) naar de KPN en onze provider op haar beurt naar AVM.
Schiet niet erg op!
Ik heb me er bij neer gelegd veroordeeld te zijn tot de 7581.

Zodra Ziggo haar zaakjes op orde heeft in ons pc gebied, ben ik toch subiet weg.
AVM is me te onbetrouwbaar en Xs4All, met alle respect, te nuffig


Volgens het eerder WBA bericht is het KPN die de software aan gaat passen voor andere DSL chipsets.
Je kunt ook nog over naar KPN zelf, de door hun gebruikte Experia box werkt uiteraard ook.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB 7590 verbindt niet vglns profiel 35b', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Advertentie