Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
XS4Me
De on line monitor geeft downstream geen enkele activiteit weer als files worden gedownload. De upload monitor doet dat wel, maar het lijkt erop dat een willekeurige tijdlijn wordt gebruikt. De helpdeskmedewerker zag bij hem dat juist alleen de upload wel activiteit liet zien maar niet de download monitor. Zij zitten daar op glas, terwijl ik hier koper heb. Hij zou het melden aan AVM.

Tevens heb ik continue stream drops tussen de 7581 en mijn mediaplayer (Minix), met de vorige Fritzbox (7390) 0,0 last. Als je muziek luistert is dat behoorlijk irritant.

Ik heb deze euvels niet gezien in deze thread, ben ik de enige?


Gewijzigd door XS4Me op 30 January 2017, 11:13
 
mimisiku
De firmware van de 7581 is buggy dus je kunt eigenlijk van alles verwachten. Functies die niet af zijn, verkeerde locale. Aan alles te zien dat dit apparaat nooit local getest is. Derhalve: weg met dit modem en in mijn geval einde XS4ALL.

 
dateq
Ik heb zojuist wéér met XS4ALL aan de telefoon gezeten. Met hen ben ik overeengekomen dat ik de oude (7490) modem terug aansluit, met daarbij in het netwerk opgenomen de nieuwe 7581. Dit, in ieder geval totdat er een nieuwe firmware beschikbaar is gekomen. Dit zou ergens in februari moeten zijn. Tot die tijd heb ik zo direct dus 2 routers/modems van AVM in mijn netwerk.

XS4ALL erkent dat er problemen zijn. Inmiddels is bijna 70% van de klachten gerelateerd aan de 7581.

Ik ben benieuwd hoe lang XS4ALL doorgaat met het uitleveren van deze apparaten. Eén ding is duidelijk: Vooronderzoek naar dit modem is niet goed geweest.

 
Gondelier
Er is maar een goede oplossing voor dit probleem, ruil bij alle klanten die een 7581 geleverd hebben gekregen gewoon de Fritz!Box 7581 om voor een Fritz!Box 7490. Die werkt perfect, heeft alle mogelijkheden en dan hoor je die klanten echt niet meer klagen !!!!

En ja, XS4ALL zegt:
Die (7490) hebben wij niet meer.....
Nou bestel ze dan met spoed bij AVM, die zijn toch mede verantwoordelijk/schuldig aan het probleem van de 7581, en ook daar alles omruilen voor de 7490.
Al vanaf begin december jl zijn deze 7581ers uitgeleverd, haal ze terug en regel iets met de klanten.
Het is toch schandalig dat je ook aan nieuwe klanten dit type modem nog uit durft te leveren.

 
Knoorwagen
Het is niet allemaal ellende met de 7581. Ik heb veel problemen gehad. Maar dit is momenteel de situatie bij mij:

De 7581: connected since 21.01.2017, 18:15 (dat is nu ruim 9 dagen)
1 FRITZ!WLAN Repeater 310
1 FRITZ!Fon M2. Geen problemen met het geluid.
1 Samsung SmartTV (LAN, NB geen tv van xs4all)
1 PC, tot 6 laptops, tot 4 tablets en ettelijke smartphones (WiFi)

De situatie is verre van optimaal:
* De aangesloten fritz!fon is 1x het basisstation kwijtgeraakt. Dat was bij een "Internet connection failed" melding. Toen dat gebeurde, resette ik het ding rigoureus naar fabrieksinstellingen en meldde ik hem via de knop op de router aan. Dat lukte direct. Maar het is natuurlijk erg fout dat de fon het basisstation kwijtraakt.
* De andere fon probeer ik niet meer aan te sluiten. Want dat lukt niet. Als het al eens "succesfull" is, dan raakt ie het basisstation binnen een minuut kwijt. En nu heb ik dus geen dect telefoon op de bovenverdieping.
* De 2.4Ghz van de repeater lijkt de overhand te hebben op de 5Ghz van de 7581. Ik zie dat zelfs mijn nieuwe iPad Pro, waarmee ik naast de 7581 zit, geregistreerd is bij de repeater, op 2.4Ghz... Mijn tweede 310 repeater heb ik niet aangesloten. Misschien heb ik zelfs de eerste niet nodig.
* Er zijn nog enkele menuitems in de Fritz!Box software (half) in het Duits.

Ik hoop op een stabiele stroomvoorziening en geen andere gekkigheden rond de 7581, zodat het ding blijft werken tot de broodnodige nieuwe firmware arriveert. Want ook ik zit daar op te wachten. Maar met in achtneming van de wanhoop van de meesten die hier posten, wilde ik jullie mijn ervaring niet onthouden.
--
Groet, Kees

 
RuudvanMunster
Afgelopen week heb ik intensief contact gehad met XS4ALL. Ze zijn de ontkenningsfase voorbij. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de DECT problemen van de 7581. Als trouwe klant heb ik een 7369 in bruikleen gekregen. Die doet het prima voor de time being. Mist enkele voordelen van de 7581, zoals een beter WLAN en haalt iets minder upstream ( 6 Mbits/s i.p.v. 8 als ik me goed herinner).
Het kwam allemaal vrij snel goed na een klacht die ik op klantenkompas had geplaatst.
Zoals ik de situatie nu ervaar: Organisaties als XS4ALL werken met een relatief kleine kern van mensen die er echt verstand van hebben en een flexibele schil van (vermoedelijk) studenten. Ondanks maatregelen zoals workflow is die schil niet altijd (onderling) goed geïnformeerd. Die schil is ook vooral ingericht op klanten die soms moeite hebben de aan/uit knop te vinden, om het maar eens plastisch uit te drukken. Ik kan me ook goed voorstellen dat je daar niet alleen maar duurdere ict-ers op zet. Mijn grootste ongenoegen was dan ook de traagheid waarmee het probleem werd opgeschaald.
Moeten we nu allemaal naar klantenkompas? Dat is een optie. Maar misschien is het goed er eerst tegen de helpdeskmedewerker duidelijk over te zijn dat je iemand uit de kern van XS4ALL wilt spreken. Ik denk niet dat ze nu met 7369's gaan strooien ineens. Zo veel hebben ze misschien niet op voorraad. Maar ze zijn vast bereid de trouwe klanten die nu even geen kant op kunnen op die manier te helpen. Ze hebben me verzekerd dat ze het zelf ook erg vervelend vinden.
Wat AVM betreft (en misschien ook een beetje XS4ALL): het is wel de tand des tijds. In de gekte van de concurrentie producten (te) snel op de markt brengen. Ik kom dat met meer ICT producten tegen...


Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
kblokland
Ha Ruud,

Zou het klachtenkompas.nl (geen klantenk...) de oplossing zijn? Ik heb, na de registratie van een klacht aldaar, ook een FB7490 ontvangen ter tijdelijke vervanging plus nog 1 maand teruggave van het telefoonabonnement. Weliswaar maar €10,00, maar in ieder geval iets. En ik mocht de FB7581 laten staan tot dat er een nieuwe FW uitgekomen is. Misschien dat klachten in het openbare domein helpt de druk wat op te voeren?

 
mimisiku
Wellicht helpt het, maar het is in dit stadium 'not done'. Zowel XS4ALL als AVM erkennen de problemen en communiceren inmiddels ook met elkaar en de klanten. Publiekelijk aan de schandpaal nagelen doe je pas als er (bewust) niet meer gecommuniceerd wordt...

 
gait
.


Gewijzigd door gait op 31 January 2017, 21:13
 
RuudvanMunster

Quote

kblokland schreef:

Ha Ruud,

Zou het klachtenkompas.nl (geen klantenk...) de oplossing zijn? Ik heb, na de registratie van een klacht aldaar, ook een FB7490 ontvangen ter tijdelijke vervanging plus nog 1 maand teruggave van het telefoonabonnement. Weliswaar maar €10,00, maar in ieder geval iets. En ik mocht de FB7581 laten staan tot dat er een nieuwe FW uitgekomen is. Misschien dat klachten in het openbare domein helpt de druk wat op te voeren?


Sorry voor de typo.
In mijn ogen zou de aangewezen weg nu zijn:
- Aan de helpdeskmedewerker vragen te worden teruggebeld door de klachtenafdeling van XS4ALL;
- Bespreken wat in de onderhanden case een redelijke oplossing is. Afhankelijk van de situatie en je klantrelatie.
- Als dat niet wil, inderdaad naar het klachtenkompas.
Dat laatste heb ik inderdaad gedaan om beweging te forceren omdat ik vond dat XS4ALL te afwachtend optrad. Dan vind ik dat ook een serieuze klacht. Als ze nu de ontkenningsfase voorbij zijn, kun je beter, denk ik, andere meer redelijke wegen volgen.

Overigens krijg ik ook de kosten van de IP telefonie terug. Het gaat inderdaad om enkele tientjes. Ik vind het gebaar sympathiek omdat ze daarmee de ernst onderkennen.

Tja en dat het kan gebeuren. Alles behalve fijn. Ik heb me kapot geërgerd. Maar het blijft techniek. En met alle vooruitgang die we hebben bereikt, blijft ICT iets waarbij het in je rechter teen pijn doet als je in je linker middelvinger knijpt. Oftewel, de complexiteit is groot. Alles 100% is niet altijd haalbaar. Maar laat het duidelijk zijn, de 7581 is echt te vroeg uitgebracht. AVM heeft, denk ik, helemaal een groot probleem.


Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie