Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Zeha
@Marco-dv: Afzonderlijke SSID instellen is een leuke suggestie. Die ga ik proberen! Dus nu maar twee weekjes afwachten wat het resultaat zal zijn.

 
mari
@ Marcel:

Je zegt :

Mijn 7581 gaat nog steeds een keer in de zoveel dagen onderuit, maar vreemd genoeg als ik niet thuis ben ('s nachts of door de week overdag).

Zou je mij eens kunnen zeggen hoe je dat constateert, hier gaat alles overdag perfect, maar wat er snachts gebeurd weet ik niet dan slaap ik.
En als ik niet thuis ben ?????
Hoe zie jij dat of controleer jij dat ??

Alvast bedankt voor je uitleg

 
Zeha
@mari: inloggen op je 7581. Dan zie je op de openingspagina onder connections sinds wanneer de 7581 voor het laatst is opgestart

 
loekf

Quote

Zeha schreef:

@mari: inloggen op je 7581. Dan zie je op de openingspagina onder connections sinds wanneer de 7581 voor het laatst is opgestart


Klopt.

Viel mij vorige week op dat het modem ongeveer om de 2 dagen 's nachts was gereboot. Sinds vorige week donderdag niet meer gechecked. Ik ben er nu wel achter dat er veel mis is met de firmware, maar zo lang het modem niet tijdens bv. een avondje Netflix bing watchen zich diverse keren reset hang ik er nog niet mijn oude 7490 tussen. Ik hou nog ff vol totdat AVM met die nieuwe FW komt.


FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
loekf

Quote

wil schreef:

Ik heb het ook dat elke dag internet en TV ontvangst eruit gaat voor een paar minuten. Internet en TV aangesloten met kabel. Het uitvallen van 5 Ghz wifi is ook nog steeds regelmatig. En XS4ALL blijft maar beweren dat er niets mis is met de 7581.


Niet 100% correct. De helpdesk (technische tak) en de monteurs van Guidion weten verdomd goed wat er mis met de 7581.

Echter het XS4ALL management stopt de kop in het zand en hoopt dat het allemaal meevalt, overwaait en er niet teveel ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

Ik kan je een mail van de XS4ALL customer service manager (of zoiets) laten zien die claimt dat het allemaal wel mee valt en de meeste klanten geen problemen meer ervaren sinds de 6.80 FW.


FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Marcel

Quote


Ik kan je een mail van de XS4ALL customer service manager (of zoiets) laten zien die claimt dat het allemaal wel mee valt en de meeste klanten geen problemen meer ervaren sinds de 6.80 FW.


Als medewerkers in de ochtend beginnen dan moeten ze eerst naar dit liedje luisteren ter motivatie:

www.youtube.com/watch?v=LNF79iI7G8g&l...NF79iI7G8g

Zelf ook de 7581 genoemd bij een tijdens een ander gesprek met Xs4all. Een geveinsde verbazing van de medewerker en ik wist genoeg om er niet verder mee te gaan.
AVM neemt het wel serieuzer ik heb liever dat de problemen opgelost worden dan een te vroege 7.83.

Ik laat de reddings/hulp fritzbox nog hangen naast de 7581 bij die mensen.


Gewijzigd door Marcel op 04 April 2017, 18:31
 
mari
Echter het XS4ALL management stopt de kop in het zand en hoopt dat het allemaal meevalt, overwaait en er niet teveel ruchtbaarheid aan wordt gegeven.


Is niet zo moeilijk toch om een of andere krant in te lichten om te vragen dit op te pikken.

Wie niet waagt wie niet wint.

 
tubejack

Quote

mari schreef:
Echter het XS4ALL management stopt de kop in het zand en hoopt dat het allemaal meevalt, overwaait en er niet teveel ruchtbaarheid aan wordt gegeven.


Ik heb het al een keer eerder gemeld, vind het lastig. Ik denk dat hier zeker een kern van waarheid in zit. En voor een (groot deel) van de XS4ALL klanten geldt (in mijn kennissenkring allemaal boven de 60 jaar ).

Als je modem aansluit en telefoon aansluit zoals in de gebruiksaanwijzingen is er m.i. nu met de 6.80 versie op WiFi problemen na weinig aan de hand. Je kunt gewoon internetten, Bellen en TV kijken.

Het zijn m.i. juist de wat geavanceerdere gebruikers -die voorheen allerlei handige functies gebruikte van de eerdere Fritz! boxen-
die problemen hebben. Voor hen is er als alternatief de Fritz! 7369 en sommige (zoals ik) hebben zelfs een combinatie van de 7581 en 7369.

De helpdesk doet niet moeilijk en probeert ook zo de meer geavanceerdere gebruikers te helpen.
Wat ik wel jammer vind, dat er als alternatief voor de 7581 niet voor de Fritz! 7490 is gekozen. Prijs technisch maakt dat m.i. weinig uit en voor de wat meer technische mensen is dat m.i. een ideaal apparaat.

 
wil
Ik doe niets geavanceerd. Gewoon telefoon in de phone aansluiting, gebruik geen dect. En internet en TV kijken. Ik doe geen bijzondere instellingen. Alles volgens handleiding van XS4ALL en de Fritzbox. Gisteravond komt mijn zoon thuis en logt in met iPhone op wifi en weer gaat alles plat. Geen internet, TV en geen wifi meer voor 5 minuten.
En de 7490 is niet echt een alternatief voor de 7581, deze heeft geen pair bonding als je dat wilt gebruiken


Gewijzigd door wil op 05 April 2017, 09:22
 
tubejack
Ja Wil als je dit topic doorleest zijn inderdaad nog velen met WiFi problemen. Wat je kunt doen is 5Ghz uitzetten en als dat niet helpt een Fritz! 7369 vragen aan de helpdesk. Bij mij ging dat heel vlot, de volgende dag had ik hem al in huis.
En dat pairbonding? Zo langzamerhand begint ik er spijt van te krijgen, dat ik dat genomen heb. Frown

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie