Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

richard01 schreef: Meer last van meligheid?

Meer berusting. Het ziet er naar uit, dat ik het de komende jaren met een 7581 moet doen. Totdat de straatkasten zijn geüpgraded. Het aantal CRC errors met de 7369 is toch wel fors op onze lijnen. De 7581 doet dat écht veel beter. Net als de upload die zo' n 2 Mbit/sec hoger is. Of je nu 3,5 of 5,5Mbit/sec hebt, dat scheelt toch met een webserver. Qua download maakt het niet zoveel uit 39 of 40Mbit/sec.

Jammer dat hij niet in bridge mode kan zodat hij alleen DSL doet. En dan een echter router erachter. Er is wel zoiets, maar dat is semi bridge http://www.pe1pzu.nl/fb7581bridge/

zaza2002
Ja ik gebruik pair bonding; de reden om naar de 7581 te gaan...

Marcel

richard01 schreef:

@AVM_NL

zaza2002 schreef:

Ik heb al eerder aangegeven bij XS4ALL dat ik baal van die FB 7581. Nu kan ik me 1240E wel updaten maar die verlangt ook iets van mijn FB 7581: 6.92 als OS...

Van constateren in december 2016, naar hoop in maart 2017, naar wanhoop in de zomer 2017, naar melig anno november 2017.

Melig (bijvoeglijk naamwoord): In een stemming dat je steeds moet lachen, ook al is er niks leuk.
Al eerder door iemand voorbij zien komen cq. genoemd. In december 2017, over 3 weken, is het feest! Dan is de FRITZ!Box 7581 jarig en wordt 1 jaar. Bij een verjaardag horen slingers, uitbundig zingen, hiep hiep hoera en natuurlijk een grote slagroomtaart met een kaarsje! Als je 1 jaar wordt is dat een mijlpaal die je niet zomaar voorbij laat gaan.
Meer last van meligheid?

Je kunt het ook positief bekijken en er breekt dan een nieuw jaar aan waarin de 7581 mogelijk kan uitgroeien tot welbespraakte (Nederlands) en goed functionerende functionaliteit die ons de 7590 doet vergeten. Wink

Roger

zaza2002 schreef:
Nu kan ik me 1240E wel updaten maar die verlangt ook iets van mijn FB 7581: 6.92 als OS...
Versie 6.92 is er nog voor geen enkel model FB. Het gaat lekker daar aan de oever van de Spree...

Gewijzigd door Roger op 08 November 2017, 08:02
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

tubejack

Marcel schreef:Je kunt het ook positief bekijken en er breekt dan een nieuw jaar aan waarin de 7581 mogelijk kan uitgroeien tot welbespraakte (Nederlands) en goed functionerende functionaliteit die ons de 7590 doet vergeten. Wink

Laten we het hopen. Bestelling is binnen. Mijn 7851 staat te draaien. DSL is zelfs nog iets sneller, dan de vorige 7851 van XS4ALL. WiFi staat helemaal uit. DECT staat aan, met 4 Fritz Fon' s C5 geregistreerd. Als dit niet werkt, ga ik de 7581 buiten de meterkast in de hal beneden ophangen voor een zo gunstig mogelijke DECT ontvangst. Mocht dat nog niet helpen, ga ik echt in de box dingen veranderen.

Voorlopig laat ik het zo draaien, totdat ik weer problemen heb tijdens het telefoneren.

loekf

richard01 schreef:

@AVM_NL

zaza2002 schreef:

Ik heb al eerder aangegeven bij XS4ALL dat ik baal van die FB 7581. Nu kan ik me 1240E wel updaten maar die verlangt ook iets van mijn FB 7581: 6.92 als OS...

Van constateren in december 2016, naar hoop in maart 2017, naar wanhoop in de zomer 2017, naar melig anno november 2017.

Melig (bijvoeglijk naamwoord): In een stemming dat je steeds moet lachen, ook al is er niks leuk.
Al eerder door iemand voorbij zien komen cq. genoemd. In december 2017, over 3 weken, is het feest! Dan is de FRITZ!Box 7581 jarig en wordt 1 jaar. Bij een verjaardag horen slingers, uitbundig zingen, hiep hiep hoera en natuurlijk een grote slagroomtaart met een kaarsje! Als je 1 jaar wordt is dat een mijlpaal die je niet zomaar voorbij laat gaan.
Meer last van meligheid?

Ik heb een paar weken geleden op Twitter AVM en XS4ALL al eens gevraagd of het binnenkort feest is, maar kreeg alleen maar zure reacties. Geen gevoel voor humor daar.

FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

fmrama
“Duitsers maken geen grapjes.”

Roger

loekf schreef:
Ik heb een paar weken geleden op Twitter AVM en XS4ALL al eens gevraagd of het binnenkort feest is, maar kreeg alleen maar zure reacties. Geen gevoel voor humor daar.
Ik zou een appeltaart kunnen bakken Music

FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

tubejack

fmrama schreef:

“Duitsers maken geen grapjes.”

Wel hoor Smile

https://www.youtube.com/watch?v=Q1beH...e=youtu.be

mimisiku
Ik ben zelf van Duitse origine en ik beamen dat Duitsers veel "stijver/saai" zijn in vergelijking met Nederlanders. Dat ligt ook best aan de redelijk strikte opvoeding onder het mom "Ordnung muss sein". Daarboven zijn ze ook redelijk bang voor straffen van politie of justitie. In een zakelijke omgeving geldt dat zelfs nog sterker.

Altijd beleefd en strickt zakelijk.

Een mooi voorbeeld van een paar weken geleden: Ga met dochter langs de kliniek en daar vraagt de arts of ze dochterlief mag "Dutsen". Ofwel, mag ze met "jij" aangesproken worden..

Zakelijk zijn het echte "Sauerputzen"...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie