Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
Mijn nieuwe 7581 draait goed. In vergelijking, met de 7369 veel minder CRC errors. Het scheelt af en toe een factor 10! 4 t.o.v. 48 in één uur. WiFi laat ik uit en DECT aan. Afwachten maar. De komende tijd zal ik niet zo actief zijn op dit forum. Het kost me gewoon te veel tijd. Bye-happy

loekf

tubejack schreef:

Mijn nieuwe 7581 draait goed. In vergelijking, met de 7369 veel minder CRC errors. Het scheelt af en toe een factor 10! 4 t.o.v. 48 in één uur. WiFi laat ik uit en DECT aan. Afwachten maar. De komende tijd zal ik niet zo actief zijn op dit forum. Het kost me gewoon te veel tijd. Bye-happy

Ik keek toevallig gister eens in de 7581, maar tot mijn schrik is dat ding al sinds 23 augustus "up" zonder een keer te rebooten en/of de VDSL verbinding kwijt te raken.

Dat haalde m'n good old 7490 niet eens.

Gebruik hem niet als DECT basis station, doe het net als (waarschijnlijk) 90% van de X4ALL klanten met RJ11 naar extern basis station.

Trouwens XS4ALL volgens de radio spot weer in October als beste provider getest !!!! En dat met crappy modems.

FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

zaza2002

loekf schreef:

tubejack schreef:

Ik keek toevallig gister eens in de 7581, maar tot mijn schrik is dat ding al sinds 23 augustus "up" zonder een keer te rebooten en/of de VDSL verbinding kwijt te raken.

Dat haalde m'n good old 7490 niet eens.

Gebruik hem niet als DECT basis station, doe het net als (waarschijnlijk) 90% van de X4ALL klanten met RJ11 naar extern basis station.

Trouwens XS4ALL volgens de radio spot weer in October als beste provider getest !!!! En dat met crappy modems.

Ja maar je zult toch telefoons was Fritz hebben...
Overigens beaam ik ook de stabiliteit van de VDSL (pair bonding).

Roger

loekf schreef:
Sinds versie 6.85 heb ik tijdens normaal bedrijf geen spontane reboots meer gehad. Wel ging mijn 7581 een keer onderuit bij het genereren van de support data. Vorige week was de DSL sync even weg en gisteren PPPoE. Beide gebeurtenissen waren 's nachts. Netwerkonderhoud kan dus heel goed de oorzaak zijn geweest.

loekf schreef:
Ik gebruik een mix. Opvallend is dat bij een oproep het toestel aan FON1 zo'n 10 seconden later belt dan de direct aangesloten toestellen.

loekf schreef:
De 'test' is het verzamelen van feedback van een panel van gebruikers, zie deze PDF van de Cosumentenbond. De beoordelingscriteria zullen denk ik gericht zijn op basaal gebruik door Jan met de Pet. Onze zorgen hier vallen daar deels buiten.

Edit: de scores van dat panel gaan over het 4e kwartaal van 2016 (zie de PDF, pagina 34, helemaal links onder). Toen waren nog maar heel weinig 7581's uitgeleverd door XS4ALL.

Edit 2: correctie: de meest recente scores vind je hier (3e kwartaal 2017).

Gewijzigd door Roger op 09 November 2017, 13:03
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

tubejack

Roger schreef:
Edit 2: correctie: de meest recente scores vind je hier (3e kwartaal 2017).

En weer het beste. Logisch. Die DECT problemen met de 7581 stellen op het totaal aantal niets voor. Wie nog problemen heeft, zet WiFi 5Ghz uit en als je geen WiFi nodig hebt zet het helemaal uit. XS4ALL betekent m.i. ook elkaar helpen.

Wat anders, het mooi om te zien dat al na 2 dagen de pair-bonding lijn verder stabiliseert vanaf de centrale nul fouten. Vanaf de Fritz box zelf steeds minder. Er zijn periodes van een paar uur met nul CRC errors naar de centrale toe. Thumbs Up

Roger
Zo straks weer eens een gesprek gehad dat na ca. 10 minuten spontaan werd afgebroken. Dit keer vanuit de woonkamer waar de DECT-signaalsterkte goed is. Voor de afwisseling geen ruis bursts dit keer (wel korte kraakjes). Via FON1/2 heb ik nooit afgebroken gesprekken. De DECT stack van de 7581 is gewoon brak.

@AVM_DE @AVM_NL @XS4ALL

Roger

tubejack schreef:
Wat anders, het mooi om te zien dat al na 2 dagen de pair-bonding lijn verder stabiliseert vanaf de centrale nul fouten. Vanaf de Fritz box zelf steeds minder. Er zijn periodes van een paar uur met nul CRC errors naar de centrale toe. Thumbs Up
Dat is goed nieuws. DLM in actie Smile Het devies zal nu denk ik 'afblijven' zijn. Anders zal het inregelproces waarschijnlijk (deels) opnieuw moeten worden gedaan.

Prutser

Roger schreef:

Zo straks weer eens een gesprek gehad dat na ca. 10 minuten spontaan werd afgebroken. Dit keer vanuit de woonkamer waar de DECT-signaalsterkte goed is. Voor de afwisseling geen ruis bursts dit keer (wel korte kraakjes). Via FON1/2 heb ik nooit afgebroken gesprekken. De DECT stack van de 7581 is gewoon brak.

@AVM_DE @AVM_NL @XS4ALL

Vraag: Heb je 5GHz WiFi aanstaan??

Roger

Prutser schreef:
Vraag: Heb je 5GHz WiFi aanstaan??
Ja. Ik zal het eens uit zetten (denkend aan wat jij in bericht #1949 schreef).

tubejack

Roger schreef:
Dat is goed nieuws. DLM in actie Smile Het devies zal nu denk ik 'afblijven' zijn. Anders zal het inregelproces waarschijnlijk (deels) opnieuw moeten worden gedaan.

De DLM wordt bij Vectoring/V.Plus en Bonding niet meer gehanteerd, daar wordt namelijk gebruik gemaakt van Adaptive Line Rate waardoor de DSLAM de snelheid kan aanpassen zonder de IP verbinding te verbreken.

Bron: [url]https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648101/0#dlm
[/url]

Daarnaast heb ik VDSL profiel 8B, vanwege de vrij lange lijnen. De Attainable throughput zie aan de receive kant om de paar seconde veranderen

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie