Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
fmrama
Ik heb net een aantal dagen een 7369 op de kop getikt en aangesloten met een sitecom 7000 ap tbv de 5 ghz wifi. Dit werkt perfect. Totaal geen es en crc errors. Bij de 7581 was dit een pijporgel aan fouten. Ik ga de 7581 via utp aan de laptop hangen en de 6.8 erop zetten. Zonder internet aansluiting. Eens kijken of ie herstart. Om de hele zaak weer om te bouwen heb ik nog geen vertrouwen in. Ik zie graag reacties of eerdere problemen mn herstarten zijn opgelost.

Stef
Zie mijn eerdere bericht op de vorige pagina.
Update vanmorgen geïnstalleerd, 1,5u later weer een herstart.

WilliePre
@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL @Dect

Mijn FB 7581 draait nu op firmware 6.80. Maar helaas, FRITZ Dect 200 registreert nog steeds niet!!

FRITZ!BOX 7581 & 2 x FRITZ!DECT 200 & Fritz!Repeater 3000 &

loekf
Ook voor een 7581 gevallen:

- Standaard komt ie met 6.54. Die firmware is qua UI ontzettend traag viel me op.
- Updaten naar 6.80 ging zonder issues.
- Verwisseling FON1 <=> FON2 zit er nog steeds in (hoe dom kun je zijn... testen ze iets ?)
- Ik heb m'n beveiliging voor WLAN naar CCM2 gezet, maar de repeater wilde toen niet meer connecten, zelfs met hetzelfde oude SSID. Kostte mij heel wat moeite om die 1750E weer aan de gang te krijgen. Via factory reset uiteindelijk weer wel.
- DSL verbinding is nu dik een uur stabiel, ik ben benieuwd.
- LAN poorten nummering inn 6.80 nog steeds niet ok. Ik zie dat LAN1 bezit is in "overview", op andere pagina zie je LAN2.

Gewijzigd door loekf op 17 February 2017, 15:16

kblokland
@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL @Dect

Ik hoor/lees het al, mijn 7851 blijft voorlopig nog in de kast staan. Gaat me te veel tijd kosten zonder gegarandeerde resultaten.

loekf
Ik zou zweren dat m'n WIFI even wegviel toen ik probeerde te bellen met het modem, maar kan het mis hebben.

fmrama
En dan worden de 7581 al via marktplaats aangeboden! Je zou er toch voor betaald hebben! 1,50 euro is ie waard. Dan alleen voor het kabeltje.

optimaal
Hier 4uren na de update weer een herstart gehad van de router...

fmrama
@AVM_DE @xs4all.nl @AVM_NL

Ik zet de 7581 weer terug in de kast. Wacht wel op firmware 8.0 of de terugroepactie. Ik denk het laatste.

loekf
Hier al 2.5 uur "up". Ik denk dat ik toch een "instabiliteit" op 2.4 GHz gezien heb zoals ook in de start post gerapporteerd werd. Ik heb hier een Withings Home camera en die begint meteen te piepen als de verbinding weg valt (via IFTTT)

Voor de (vooral) Duitse 7581 schijnt er al een 6.81 te zijn:

Neues im FRITZ!OS 6.81

Internet:
NEU - Anzeige der Internetnutzung durch Gäste im Online-Monitor
NEU - Gesicherte Datenrate für Heimnetzgeräte trotz intensiv genutztem Gastnetz
NEU - Unterstützung von "Zuhause Start" Tarifen der Deutschen Telekom

Smart Home:
NEU - Gruppenschaltung für Heizkörperregler

WLAN:
NEU - Zur Verbesserung der Datenübertragung darf bei einem Dualband-WLAN-Gerät automatisch der Wechsel zwischen 2,4- und 5-GHz-Frequenzband herbeigeführt werden (Band Steering)

Ik heb bandsteering uit staan trouwens. Gewoon aparte SSIDs voor 2.4 en 5 GHz.

Ik snap niet hoe XS4ALL dit modem aan klanten kan uitrollen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie