Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
wil |
Geplaatst op 05 May 2019, 12:50
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen Berichten: 190 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Bij mijn zoon ineens geen internet meer en maar 1 lijn van de pair bonding. XS4ALL besluit na een uur zoeken door helpdesk mederwerker een nieuw modem op te sturen. Nieuw modem exact hetzelfde geen internet en maar 1 lijn. Zegt de medewerker dan moet je er nieuwe firmware opzetten. Gaat uitleggen hoe dat moet. AVM server wordt niet gevonden. Ik begrijp niet hoe de helpdesk denkt dat dit gaat lukken zonder internet verbinding. Heeft KPN de helpdesk van xs4all al overgenomen??? Nu sturen ze een monteur. |
|
|
jabesse |
Geplaatst op 05 May 2019, 13:04
|
Activiteit » Rotterdam » Internet,TV & Bellen » FritzBox 7581 Berichten: 16 Lid sinds: 05 Mar 2018 |
Ik vermoed sterk dat XS4All inmiddels alleen nog in naam bestaat. De kwaliteit van de helpdesk lijkt al naar KPN-niveau te zijn gezakt. |
|
|
Gieter |
Geplaatst op 05 May 2019, 13:24
|
Activiteit Berichten: 468 Lid sinds: 03 Apr 2019 |
|
|
|
fmrama |
Geplaatst op 05 May 2019, 13:28
|
Activiteit » Internet & Bellen » Fb 7583 + 1750e Berichten: 511 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Alle kabeltjes gecontroleerd op breuk? Evt met andere kabel proberen. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 05 May 2019, 13:33
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 750 Lid sinds: 07 May 2017 |
Bij mijn zoon ineens geen internet meer en maar 1 lijn van de pair bonding. XS4ALL besluit na een uur zoeken door helpdesk mederwerker een nieuw modem op te sturen. Nieuw modem exact hetzelfde geen internet en maar 1 lijn. Zegt de medewerker dan moet je er nieuwe firmware opzetten. Gaat uitleggen hoe dat moet. AVM server wordt niet gevonden. Ik begrijp niet hoe de helpdesk denkt dat dit gaat lukken zonder internet verbinding. Heeft KPN de helpdesk van xs4all al overgenomen??? Nu sturen ze een monteur. Een nieuw modem was een goede actie (er kan tenslotte iets stuk zijn gegaan), die software update voor het nieuwe modem daarentegen een zinloze suggestie (bonding werkt al vanaf de eerste firmware). Een 7581 hoort op een verbinding waarop bonding is geconfigureerd ook 'op één poot' te kunnen draaien. De synchronisatie duurt dan alleen langer omdat eerst wordt geprobeerd om beide lijnen in de lucht te krijgen en pas na een timeout een verbinding zonder bonding tot stand wordt gebracht op één lijn. Ik vermoed dat de 2e lijn wel stuk is, maar niet zo stuk dat helemaal geen signaal wordt gezien. Je kunt proberen op het ISRA-punt de 2e lijn los te maken. Met een beetje geluk komt de verbinding op met één lijn en heeft je zoon weer internet. Ik neem aan dat die monteur vandaag niet meer komt. FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
|
|
|
wil |
Geplaatst op 05 May 2019, 13:38
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen Berichten: 190 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Alle kabeltjes gecontroleerd op breuk? Evt met andere kabel proberen. Met het nieuwe modem ook alle kabels en voeding vervangen door nieuwe. Ik denk dat het probleem door KPN is veroorzaakt in de wijkkast of in de centrale. Monteur komt morgen tussen 8 en 12 uur. Dan mag de gepensioneerde vader weer de hele ochtend wachten. Ik heb wel via bestand op usb stick wat ik zelf heb kunnen dowloaden, 7.01 er op gekregen. Maar nog steeds maar op 1 lijn verbinding en er komt geen internet connectie |
|
|
wil |
Geplaatst op 06 May 2019, 10:56
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen Berichten: 190 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Gideon monteur is geweest en in de wijkcentrale was er geen signaal. Volgens KPN lag de pairbonding er helemaal uit en was de enige werkende lijn geblokt. KPN weet geen oorzaak maar het gebeurd de laatste weken vaak. Voor de Gideon monterur was dit de eerste keer dat hij dit zag. Een geblokte lijn komt wel meer voor. Het duurde 1,5 uur voordat er weer verbinding was. |
|
|
rembert |
Geplaatst op 06 May 2019, 11:37
|
Activiteit Berichten: 33 Lid sinds: 01 Apr 2011 |
De laatste firmware 07.08-67543 BETA heeft hier wekenlang foutloos gedraaid. Geen problemen op de VDSL en de mesh werkte ook perfect. Om dit te verkrijgen was wel een factory-reset van de fritzbox nodig. Sinds enkele dagen is het weer helemaal mis. Dagelijks klapt de VDSL-verbinding eruit. De Fritzbox is niet in staat deze zelf te herstellen maar moet handmatig worden gereboot. In de logs staat steevast een melding dat de dienstaanbieder instellingen heeft aangebracht of dat er een wijziging heeft plaatsgevonden in de verbindingskarakteristieken oid. Ik heb de indruk dat er iets is gewijzigd in de wijkkast. De kabel tussen wijkkast en woning is prima. Anderen die een verslechtering ervaren met hun verbinding? XS4All ook gemailed hierover. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 06 May 2019, 12:21
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet & Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 264 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
De laatste firmware 07.08-67543 BETA heeft hier wekenlang foutloos gedraaid. Geen problemen op de VDSL en de mesh werkte ook perfect. Om dit te verkrijgen was wel een factory-reset van de fritzbox nodig. Sinds enkele dagen is het weer helemaal mis. Dagelijks klapt de VDSL-verbinding eruit. De Fritzbox is niet in staat deze zelf te herstellen maar moet handmatig worden gereboot. In de logs staat steevast een melding dat de dienstaanbieder instellingen heeft aangebracht of dat er een wijziging heeft plaatsgevonden in de verbindingskarakteristieken oid. Ik heb de indruk dat er iets is gewijzigd in de wijkkast. De kabel tussen wijkkast en woning is prima. Anderen die een verslechtering ervaren met hun verbinding? XS4All ook gemailed hierover. Nee. 7581 is ingetraind sinds 5 maart op 222 Mbps down/33 Mbps up. Ik zie wel dat er ook op 5 maart settings zijn verzonden door de service provider. (Nijmegen btw) FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
kbuntu |
Geplaatst op 08 May 2019, 07:25
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 08 May 2019 |
Hier ook problemen met de 7581. Alles geprobeerd wat je van iemand met basiskennis van netwerkbeheer mag verwachten. Op voor mij onverklaarbare momenten loopt het netwerk vast, duurt dan een minuut, vervolgens werkt het weer. De wifi verbinding blijft actief. Ik heb naast de fritzbox twee 1750 repeaters in mesh. Helaas kan de helpdesk van Xs4all mij niet verder helpen. De vraag waarom het bij Ziggo beter lijkt te lukken werd beantwoord dat Ziggo zich met het modem niet aan de regels houdt wat betreft transmitter power. Op zich interessant, maar niet relevant voor mijn situatie. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie