Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
mari
Ik heb xs maar gemaild met het nette verzoek een ander modem te krijgen.
De 7581 gehad door jaar te verlengen, ik zie dat als een betaald product wat niet werkt, moet tenslotte wel 12 maanden klant blijven.
Wacht uiteraard op antwoord.
Het modem begon steeds meer shit met wifi te krijgen, steeds vaker viel dat even weg.
Gisteren avond had ik er plots helemaal mijn buik van vol toen de draadloze verbinding weg was.
Oude modem weer terug geplaatst.

 
wil
ik las op twitter dat iemand klaagde dat hij vannacht een automatrische update had gekregen. Hij wilde dat zelf regelen. Helaas werd niet vermeld voor welk modem het was. Voor de 7581 zie ik nog geen update.

 
loekf

Quote

wil schreef:

ik las op twitter dat iemand klaagde dat hij vannacht een automatrische update had gekregen. Hij wilde dat zelf regelen. Helaas werd niet vermeld voor welk modem het was. Voor de 7581 zie ik nog geen update.


Misschien de good old 7360. MIjn zus heeft er ook nog een in de meterkast. Maar volgens mij heb ik auto update uitgezet.
Er is een 6.8x voor de 7360v2 uitgekomen deze week.

AVM is nu 4 dagen dicht. Guten Freitag is een vrije dag daar, dus geloof niet meer in een firmware deze week.

EDIT: op Twitter gekeken, ging om 7490. Nou kun je dat gewoon uitzetten natuurlijk, maar kan me voorstellen dat de meeste mensen hun modem als plug & pray beschouwen.


Gewijzigd door loekf op 14 April 2017, 08:49
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
loekf

Quote

mari schreef:

Ik heb xs maar gemaild met het nette verzoek een ander modem te krijgen.
De 7581 gehad door jaar te verlengen, ik zie dat als een betaald product wat niet werkt, moet tenslotte wel 12 maanden klant blijven.
Wacht uiteraard op antwoord.
Het modem begon steeds meer shit met wifi te krijgen, steeds vaker viel dat even weg.
Gisteren avond had ik er plots helemaal mijn buik van vol toen de draadloze verbinding weg was.
Oude modem weer terug geplaatst.


Ja modem is "te leen", net als die akelige Horizon of Mediaboxen van UPC/Ziggo. Modem blijft eigendom van XS4ALL staat overal, dus je kunt er van uitgaan dat de huur in de prijs zit, of te wel ze leveren een product dat niet werkt.

Nou doet "concurrent" Ziggo/UPC hetzelfde als je Mediabox weer eens overleden is, je stuurt gewoon weer een nieuwe op hoop van zegen. Toen ik nog zo'n ding had zat ik op gemiddeld een box per jaar. CI+ is een zegen. Nee, ik heb geen zin in TV van XS4ALL. KPN capped de IPTV streams en geeft eigenlijk 720p door.


FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
ve3315
Ben inmiddels de tel kwijt al het gaat om onverwachte restarts van de 7581. Ik ga er nog steeds vanuit dat XS4ALL met een passende oplossing, lees compensatie, komt zodra de boel stabiel is. Ik blijf voorlopig de instabiele 7581 gebruiken.

Ben al een poosje trouwe klant en altijd heel tevreden maar het ziet er toch naar uit dat XS4ALL een andere weg is ingeslagen.

ve3315 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
ReneX

Quote

loekf schreef:
AVM is nu 4 dagen dicht. Guten Freitag is een vrije dag daar, dus geloof niet meer in een firmware deze week.


Het is 'Karfreitag' Smile

Wikipedia:
Karfreitag (althochdeutsch kara ‚Klage‘, ‚Kummer‘, ‚Trauer‘)

En idd ... Kummer und kwel die 7581.

 
mari
Wie weet of het helpt: Heb consumentenbond gemaild met het verzoek eens naar de problemen te kijken. Advies gegeven om eens op dit forum te kijken naar alle klachten.
Ik heb dat gedaan omdat ze steeds xs4all als beste provider uitroepen.
Hieronder het antwoord.
Niet geschoten is altijd mis toch

Hartelijk dank voor uw bericht over de dienstverlening van XS4ALL.

Fijn dat u de moeite wilde nemen om ons hierop te attenderen. Ik heb uw bericht intern doorgestuurd naar de afdeling Publicaties, met het verzoek om hier met aandacht naar te kijken. Aangezien de ruimte in onze gidsen beperkt is, kunnen we helaas niet garanderen dat uw melding direct tot een publicatie of vergelijkend onderzoek zal leiden.

Uw bericht is echter zonder meer een waardevolle bijdrage voor onze documentatie.

Met vriendelijke groet,
Consumentenbond

 
loekf

Quote

mari schreef:

Wie weet of het helpt: Heb consumentenbond gemaild met het verzoek eens naar de problemen te kijken. Advies gegeven om eens op dit forum te kijken naar alle klachten.
Ik heb dat gedaan omdat ze steeds xs4all als beste provider uitroepen.
Hieronder het antwoord.
Niet geschoten is altijd mis toch

Hartelijk dank voor uw bericht over de dienstverlening van XS4ALL.

Fijn dat u de moeite wilde nemen om ons hierop te attenderen. Ik heb uw bericht intern doorgestuurd naar de afdeling Publicaties, met het verzoek om hier met aandacht naar te kijken. Aangezien de ruimte in onze gidsen beperkt is, kunnen we helaas niet garanderen dat uw melding direct tot een publicatie of vergelijkend onderzoek zal leiden.

Uw bericht is echter zonder meer een waardevolle bijdrage voor onze documentatie.

Met vriendelijke groet,
Consumentenbond


Ik had een tijdje geleden Radar ook al getipt, maar nul komma nul reactie.

Consumentenbond is wel een goeie, omdat XS4ALL altijd loopt te pronken met "best provider", "laagste storingspercentage" etc.


FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
mari
Overigens xs4all aan de lijn gehad, deden nogal laconiek over de problemen. Ach het zal wel goed komen met updates.
En daar moet je het dan mee doen. Vondt ze niet erg geinterresseerd over komen

 
ve3315
... wederom reactie van Xs4ALL.

Spontane herstart van het modem Fritz!Box 7581 is een probleem in de firmware. Dit zal opgelost zijn in de aankomende firmware update 06.83. Wij zijn samen met AVM bezig om deze firmware te programmeren en gereed te maken voor uitlevering. Deze zal spoedig vrijgegeven worden en wij zullen elk modem automatisch update. Gelieve deze update af te wachten.

Ik wens u fijne paasdagen toe.

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie