obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht
Dikkesnoek
Ik heb inmiddels een nieuwe TV ontvanger ontvangen (Arris 5202). Hem direct aangesloten op de 7590. Hij deed het even goed, maar helaas, het probleem is terug. Blijkbaar is er iets met de buffering of de firmware van de 7590. Misschien moet ik gewoon terug naar de Fritzbox 7390, dat werkte ten minste. In de Fritzbox instellingen is overigens niets terug te vinden wat gerelateerd is aan de TV (IP adressen, bandbreedte, etc.).
 
lsluijter
Ik heb een tijd geleden soortgelijke TV problemen gehad, maar dat was nog met een 7490. Normaal TV kijken werkte vaak niet, maar "uitgesteld" TV kijken ( al was het maar een paar seconden), ging goed.

Eerst heb ik een oude (TPLINK) switch er tussen uitgehaald, die bleek geen IGMP snooping te hebben. Dat reduceerde het aantal TV problemen aanzienlijk.

Historisch had ik een ander netwerk dan 192.168.178.x 255.255.255.0. Met Wireshark zag ik toch af en toe adres 192.168.178.x langs komen. Na overleg met AVM heb ik toen mijn network omgezet naar de AVM FB default, en sindsdien geen TV problemen meer.
Loek S
 
Dikkesnoek
Bedankt. Wat is AVM FB default? Ik heb de switch er helemaal tussenuit gehaald, de nieuwe bijgeleverde Ethernetkabel direct aangesloten tussen Fritz!box en TV ontvanger. Dit was niet de oplossing. Ik ben nu aan het kijken of ik in de Fritz!box wat settings kan aanpassen.
 
lsluijter

Dikkesnoek schreef:

....... Wat is AVM FB default? ....


Default FritzBox IP address range is 192.168.178.x 255.255.255.0.
Loek S
 
Gieter
Ik heb de laatste dagen ook weer haperingen in de tv.
Buurtgenoot die op KPN glas zit heeft dit ook.
 
Dikkesnoek
Bedankt. Het lijkt er op dat de TV box de zenderinformatie niet kan ophalen. Als je even op pauze drukt en dan play, dan doet hij het wel weer even.
 
Dikkesnoek
@Loek, Bedoel je dat je dat je bijvoorbeeld de 10.0.0.x, 255.255.255.0 range beter niet kan gebruiken?
 
lsluijter

Dikkesnoek schreef:

@Loek, Bedoel je dat je dat je bijvoorbeeld de 10.0.0.x, 255.255.255.0 range beter niet kan gebruiken?


Inderdaad.
Het zou moeten werken, maar toch gaat dat soms mis.
AVM beveelt 192.168.178.x aan.
Loek S
 
sciurius
Dat ze iets aanbevelen is prima. Maar elk private net moet probleemloos kunnen werken.

... tenzij ze 192.168.178.x ergens hardwired in hebben zitten....
 
Dikkesnoek
Dat lijkt mij ook logisch dat de 10.0.0.x range moet werken. Dat is speciaal voor locale netwerken bedacht. Ik gebruik dat al vele jaren met de allereerste Fritz!box-en. Morgen ga ik de Fritz!box 7590 resetten naar fabrieksinstellingen. Ik had namenlijk de settings van de 7390 geimporteerd. Misschien dat het daar aan ligt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Advertentie