obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

Prutser schreef:

RuudvanMunster post=10912

Heeft iemand al enig idee of de Fritz!Boxen hier door worden getroffen? https://tweakers.net/nieuws/162190/onderzoekers-kwetsbaarheid-in-kabelmodems-treft-vele-miljoenen-exemplaren.html


Als ik het zo lees betreft dit alleen kabelmodems ... En die worden in NL per definitie geleverd door de kabelaar. Geen FB die hier dus bij betrokken is ...


Ik hoop dat het inderdaad zo letterlijk kabelmodems betreft. Ik schrok wel even toen ik las dat het om de Broadcom chip ging en die kwam me enigszins bekend voor.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Roger

RuudvanMunster schreef:

Ze zijn wel nu echt bezig geweest met de wijkkast. Ik heb monteurs daar echt bezig gezien, bij ons in de straat en vlakbij in het winkelcentrum. Er zijn ook nieuwe kabels gelegd. Volgens het ArcGIS van de Gemeente Zoetermeer was er vergunning voor graafwerkzaamheden tussen o.a. de centrale en de bewuste straatkast. Die liep tot 1 december en ik heb ze ook op diverse plaatsen van dat traject bezig gezien. We zijn benieuwd!

Als er gegraven wordt, zit er schot in de zaak Cheer De centrale zal neem ik aan Zoetermeer-Meerzicht zijn (aan de Abdissenbos).

Er hoeft overigens niet altijd tot aan de centrale te worden gegraven. Vaak ligt er al een glasvezelring waarop kan worden aangesloten of liggen er nog lege HDPE-buizen waar een kabel in kan worden geblazen. Maar het graafwerk is meestal de beperkende factor (en ook de kostbaarste).

RuudvanMunster schreef:

Heeft iemand al enig idee of de Fritz!Boxen hier door worden getroffen? https://tweakers.net/nieuws/162190/onderzoekers-kwetsbaarheid-in-kabelmodems-treft-vele-miljoenen-exemplaren.html

FRITZ!Box kabelmodems (6430, 6490, 6590, 6591) gebruiken voor zover ik weet Intel PUMA chipsets. Het probleem zit overigens in een functie die je alleen in kabelmodems vindt.
Gewijzigd door Roger op 13 januari 2020, 08:13
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
RuudvanMunster

Roger schreef:

RuudvanMunster post=10911

Ze zijn wel nu echt bezig geweest met de wijkkast. Ik heb monteurs daar echt bezig gezien, bij ons in de straat en vlakbij in het winkelcentrum. Er zijn ook nieuwe kabels gelegd. Volgens het ArcGIS van de Gemeente Zoetermeer was er vergunning voor graafwerkzaamheden tussen o.a. de centrale en de bewuste straatkast. Die liep tot 1 december en ik heb ze ook op diverse plaatsen van dat traject bezig gezien. We zijn benieuwd!

Als er gegraven wordt, zit er schot in de zaak Cheer De centrale zal neem ik aan Zoetermeer-Meerzicht zijn (aan de Abdissenbos).

Er hoeft overigens niet altijd tot aan de centrale te worden gegraven. Vaak ligt er al een glasvezelring waarop kan worden aangesloten of liggen er nog lege HDPE-buizen waar een kabel in kan worden geblazen. Maar het graafwerk is meestal de beperkende factor (en ook de kostbaarste).

RuudvanMunster schreef:

Heeft iemand al enig idee of de Fritz!Boxen hier door worden getroffen? https://tweakers.net/nieuws/162190/onderzoekers-kwetsbaarheid-in-kabelmodems-treft-vele-miljoenen-exemplaren.html

FRITZ!Box kabelmodems (6430, 6490, 6590, 6591) gebruiken voor zover ik weet Intel PUMA chipsets. Het probleem zit overigens in een functie die je alleen in kabelmodems vindt.


Dan heb ik wel hoop dat het er de komende tijd van komt. Ze waren inderdaad bezig kabels te trekken door buizen die er al lagen.

Voorlopig weer een geruststelling dat de functie alleen in kabelmodems voorkomt. Ik vond het wel even schrikken.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
chrisvi
ik kom niet meer bij de Fourstack site
 
jabesse

chrisvi schreef:

ik kom niet meer bij de Fourstack site


https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
 
Gieter

jabesse schreef:

chrisvi post=10929

ik kom niet meer bij de Fourstack site


https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Of https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ Smile
 
RuudvanMunster

Roger schreef:

RuudvanMunster post=10911

Ze zijn wel nu echt bezig geweest met de wijkkast. Ik heb monteurs daar echt bezig gezien, bij ons in de straat en vlakbij in het winkelcentrum. Er zijn ook nieuwe kabels gelegd. Volgens het ArcGIS van de Gemeente Zoetermeer was er vergunning voor graafwerkzaamheden tussen o.a. de centrale en de bewuste straatkast. Die liep tot 1 december en ik heb ze ook op diverse plaatsen van dat traject bezig gezien. We zijn benieuwd!

Als er gegraven wordt, zit er schot in de zaak Cheer De centrale zal neem ik aan Zoetermeer-Meerzicht zijn (aan de Abdissenbos).

Er hoeft overigens niet altijd tot aan de centrale te worden gegraven. Vaak ligt er al een glasvezelring waarop kan worden aangesloten of liggen er nog lege HDPE-buizen waar een kabel in kan worden geblazen. Maar het graafwerk is meestal de beperkende factor (en ook de kostbaarste).


Vanmorgen kreeg ik (denk ik) goed nieuws: een e-mail van KPN NetwerkNL met de mededeling "Op dit moment hebben we de straatkast in uw straat verbonden met de glasvezelkabels in de wijkcentrale."

Er zit dus wel beweging in. Maar er is ook nog veel onduidelijk. Als je het bericht leest, is alles technisch klaar. In mijn optimisme dacht ik, ik zit nu op de halve snelheid van waarvoor ik betaal. Dus, eventueel modem rebooten en opnieuw connecten... Maar zo simpel is het niet. Misschien moet er in de wijkkast nog wel een snoertje worden omgeprikt? Het bericht laat helemaal in het midden welke stappen je zelf moet doen en welke van zelf gaan. Ook staat er nog niets op Fourstack.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Roger

RuudvanMunster schreef:

Vanmorgen kreeg ik (denk ik) goed nieuws: een e-mail van KPN NetwerkNL met de mededeling "Op dit moment hebben we de straatkast in uw straat verbonden met de glasvezelkabels in de wijkcentrale."

Er zit dus wel beweging in. Maar er is ook nog veel onduidelijk. Als je het bericht leest, is alles technisch klaar.

Interessant dat ze dit nu al communiceren. Ik denk dat ze bang zijn dat je nog gauw even wegloopt naar bv. Ziggo. Maar er moet nog wel wat meer gebeuren voordat een aansluiting via de nieuwe infrastructuur leverbaar wordt. Om te beginnen moet e.e.a. worden verwerkt in de administratie zodat changes kunnen worden ingeschoten in de leverstraat (anders komt er geen monteur in beweging). Ik weet niet of het dan meteen ook te zien is in fourstack.

Quote

In mijn optimisme dacht ik, ik zit nu op de halve snelheid van waarvoor ik betaal. Dus, eventueel modem rebooten en opnieuw connecten... Maar zo simpel is het niet. Misschien moet er in de wijkkast nog wel een snoertje worden omgeprikt?

Momenteel is je lijn nog aangesloten op de DSLAM in de centrale. Het aansluiten op de DSLAM in de straatkast is een fysieke actie op de kabelverdeler in diezelfde straatkast (nieuwe kruisdraden prikken).

Quote

Het bericht laat helemaal in het midden welke stappen je zelf moet doen en welke van zelf gaan. Ook staat er nog niets op Fourstack.

Dat is mij ook nooit duidelijk. Misschien krijg je nog nader bericht. En anders kun je het beste even contact opnemen met de helpdesk van XS4ALL zodra in fourstack te zien is dat levering vanuit de straatkast mogelijk is.

Als ik KPN was zou ik de aansluitingen groepsgewijs over willen zetten (dan hoeft de monteur maar één keer in de auto te stappen). Zoiets zullen ze pas gaan inplannen (wat op zich al een paar weken duurt) als alles ook administratief klaar is voor levering.

Alles in ogenschouw nemende denk ik dat het zeker nog 4-5 weken gaat duren voordat je kunt genieten van een snelle lijn.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
RuudvanMunster

Roger schreef:

RuudvanMunster post=10990

Vanmorgen kreeg ik (denk ik) goed nieuws: een e-mail van KPN NetwerkNL met de mededeling "Op dit moment hebben we de straatkast in uw straat verbonden met de glasvezelkabels in de wijkcentrale."

Er zit dus wel beweging in. Maar er is ook nog veel onduidelijk. Als je het bericht leest, is alles technisch klaar.

Interessant dat ze dit nu al communiceren. Ik denk dat ze bang zijn dat je nog gauw even wegloopt naar bv. Ziggo. Maar er moet nog wel wat meer gebeuren voordat een aansluiting via de nieuwe infrastructuur leverbaar wordt. Om te beginnen moet e.e.a. worden verwerkt in de administratie zodat changes kunnen worden ingeschoten in de leverstraat (anders komt er geen monteur in beweging). Ik weet niet of het dan meteen ook te zien is in fourstack.

Quote

In mijn optimisme dacht ik, ik zit nu op de halve snelheid van waarvoor ik betaal. Dus, eventueel modem rebooten en opnieuw connecten... Maar zo simpel is het niet. Misschien moet er in de wijkkast nog wel een snoertje worden omgeprikt?

Momenteel is je lijn nog aangesloten op de DSLAM in de centrale. Het aansluiten op de DSLAM in de straatkast is een fysieke actie op de kabelverdeler in diezelfde straatkast (nieuwe kruisdraden prikken).

Quote

Het bericht laat helemaal in het midden welke stappen je zelf moet doen en welke van zelf gaan. Ook staat er nog niets op Fourstack.

Dat is mij ook nooit duidelijk. Misschien krijg je nog nader bericht. En anders kun je het beste even contact opnemen met de helpdesk van XS4ALL zodra in fourstack te zien is dat levering vanuit de straatkast mogelijk is.

Als ik KPN was zou ik de aansluitingen groepsgewijs over willen zetten (dan hoeft de monteur maar één keer in de auto te stappen). Zoiets zullen ze pas gaan inplannen (wat op zich al een paar weken duurt) als alles ook administratief klaar is voor levering.

Alles in ogenschouw nemende denk ik dat het zeker nog 4-5 weken gaat duren voordat je kunt genieten van een snelle lijn.


Je slaat weer helemaal de spijker op zijn kop. Ik heb inderdaad XS4ALL gebeld en die verwachten dat vooral het administratieve proces nog even tijd nodig heeft. Afijn die paar weken wachten kan ik nog wel opbrengen.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
hkoster1
Ik heb het eindelijk wel gehad met die FB7581 met een WiFi om van te huilen...

In navolging van anderen op dit forum heb ik net een eigen FB7590 geïnstalleerd,
en wat een verschil. Ik had eerder al eens een FR3000 geïnstalleerd om fatsoenlijke
WiFi-dekking te krijgen in mijn huis, maar die is nu niet langer nodig en gaat naar
Marktplaats.

XS4ALL hebben toegezegd de pairbonding op te heffen en VPlus op een van de lijnen
aan te zetten, dus ga ik er (op 150 meter van de actieve wijkkast) niet op achteruit
qua snelheid.Yeah
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie