obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
fmrama
Mooi! Hij staat erop. Cheer
Snelheid is gelijk gebleven.
 
meppele

fmrama schreef:

Mooi! Hij staat erop. Cheer
Snelheid is gelijk gebleven.
Hier 0,1 Mb/s upload meer, download geen wijziging. Wat de snelheid betreft brengt de 7.21 geen verbetering.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
lfah2000
Ook via automatische update.
lfah2000 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
sciurius
Gelijk erop gezet, want ik wil eindelijk mijn centrale adressenbestand kunnen gebruiken...

Maar ik krijg het niet aan de praat. Mijn adressenbestand staat op een eigen CardDAV server (DAViCal) en als ik die configureer krijg ik alleen maar error 25. Geen details of meldingen in de logfile. Volgens de DAViCal server wordt er niet eens contact gelegd.

Het maakt weinig uit of ik de server invoer als https://davical.squirrel.nl of https://davical.squirrel.nl/caldav.php/jv/addresses/ . Altijd error 25.

Heeft iemand meer geluk?

Ik vind overigens de verder opgeschroefde veiligheidsmaatregelen bijzonder irritant worden.
 
JvdH
7.21 draait bij mij prima. Was echter wel update over beta's heen ... zit me af te vragen of het verstandig is om via factory reset op lege machine de 7.21 te installeren om zeker te weten dat 'alles schoon is'. Is echter altijd best wat werk.
 
sciurius
Waar zitten de batterijtjes in de 7853?
sciurius voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Roger

sciurius schreef:

Gelijk erop gezet, want ik wil eindelijk mijn centrale adressenbestand kunnen gebruiken...

Maar ik krijg het niet aan de praat. Mijn adressenbestand staat op een eigen CardDAV server (DAViCal) en als ik die configureer krijg ik alleen maar error 25. Geen details of meldingen in de logfile. Volgens de DAViCal server wordt er niet eens contact gelegd.

Het maakt weinig uit of ik de server invoer als https://davical.squirrel.nl of https://davical.squirrel.nl/caldav.php/jv/addresses/ . Altijd error 25.

Bevindt je CalDAV server zich in je interne netwerk? (is mij niet helemaal duidelijk: een eigen server kan ook buiten de deur staan) Want:

Quote

> davical.squirrel.nl
Server: dns.google
Address: 8.8.8.8

*** dns.google can't find davical.squirrel.nl: Non-existent domain

Ik heb dacht ik ooit ergens gelezen dat de FRITZ!Box zelf (in sommige gevallen?) de DNS servers gebruikt die de ISP via PPP aanbiedt, ongeacht wat je bij Internet -> Account Information -> DNS Server hebt ingevuld.

Edit: het is ook mogelijk dat je tegen DNS Rebind Protection aanloopt. In dat geval kun je proberen davical.squirrel.nl toe te voegen onder Home Network -> Network -> Network Settings (helemaal onderaan Additional Settings uitklappen).
Gewijzigd door Roger op 28 oktober 2020, 11:59
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
lfah2000
Sinds de update is de verbinding "een stuk" slechter geworden.
Het was ruim 200 Mbit/s download en 51 Mbit/s upload.
en is nu 180,7 Mbit/s download en 48,2 Mbit/s upload.
FB 7583 VDSL (7.31) + Repeaters FB 7583 (7.31), FB 7581 (7.15) + 1750E (7.27)
 
sciurius
De DAViCal (en Nextcloud) servers zijn inderdaad lokaal in het LAN. Niets is van buitenaf bereikbaar.

Ik moest destijds de naam van de fritz opnemen bij DNS Rebind Protection om toegang via "gw1.squirrel.nl" mogelijk te maken. Het toevoegen van de DAViCal servers daar maakt geen verschil.

Je vermoeden dat de FRITZ!Box niet (altijd) de ingestelde DNS servers gebruikt zou kunnen kloppen. Als ik een telefoonboek aanmaak met de server als (intern) IP adres opgegeven dan wordt er daadwerkelijk verbinding gemaakt. Maar aangezien de DAViCal en Nextcloud servers virtuele hosts zijn werkt dat dus nog niet.
 
Roger
Als je op de FRITZ!Box een interne DNS server hebt ingesteld bij Internet -> Account Information -> DNS Server zou je op je interne DNS server query logging aan kunnen zetten om te zien of de DNS query daar binnen komt. Je kunt ook de FRITZ!Box een packet trace laten maken op de DSL om te zien of de DNS query naar buiten gaat ondanks een ingestelde interne DNS server.
Gewijzigd door Roger op 28 oktober 2020, 14:16
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie