obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Gieter schreef:

Hou er wel rekening mee dat WPA2 en WPA3 niet compatibel zijn met het wachtwoord.

Hoe bedoel je?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter
Klopt, hetzelfde wachtwoord.
Maar door de eenmalige keuze is dat opgeslagen als WPA3 of WPA2
Dus een wachtwoord invoeren en hij maakt een WPA3 verbinding dan kan hij geen WPA2 verbinding meer maken.
Je moet dan wissen en opnieuw wachtwoord invoeren en dan pas met WPA2 verbinding maken.
Ik weet niet hoe de MESH daar mee om gaat, als jouw 7581 geen WPA3 ondersteunt.
 
tubejack
Een iPhone 7 schakel automatisch probleemloos tussen de 7581 WPA2 en de 1750E WPA3 en vice versa zonder iets te hoeven doen. Paar keer geprobeerd. Thumbs Up
 
tubejack
https://tweakers.net/reviews/8482/long-reach-vdsl-laatste-upgrade-voor-kpns-kopernetwerk.html
 
tubejack
Wat anders in dat stuk staat: Begin oktober is KPN begonnen met de uitrol. Is er al iemand van dit forum die LR-VDSL heeft.?
 
Prutser

tubejack schreef:

Wat anders in dat stuk staat: Begin oktober is KPN begonnen met de uitrol. Is er al iemand van dit forum die LR-VDSL heeft.?


Bonded LR-VDSL komt wat later, enkel LR-VDSL heeft wel IETS meerwaarde t.o.v. ADSL2+, maar nog marginaal. De echte winst komt pas bij het kunnen "bonden" wat bij ADSL2+ niet kan. Nog even geduld vrees ik Smile
 
Roger

tubejack schreef:

Wat anders in dat stuk staat: Begin oktober is KPN begonnen met de uitrol. Is er al iemand van dit forum die LR-VDSL heeft.?

Dat wordt denk ik bepaald door de vraag welk inzetscenario KPN gebruikt voor LR-VDSL: alleen op lange lijnen (short-medium loop mode of long loop mode [op zeer lange lijnen]) of ook op kortere lijnen (short-medium loop mode). In het eerste scenario zal LR-VDSL alleen worden geleverd op nieuwe lange lijnen (>2100m).

Prutser schreef:

enkel LR-VDSL heeft wel IETS meerwaarde t.o.v. ADSL2+, maar nog marginaal.

De winst t.o.v. ADSL2+ op lange lijnen mag marginaal zijn, maar het maakt LR-VDSL wel een goed alternatief voor ADSL2+ (tot 8 oktober was dat bij KPN de enige optie op lijnen >2100m). Als volgende stappen voorzie ik het niet meer kunnen bestellen van ADSL2+ (dat kan nu nog) gevolgd door het actief uitfaseren van ADSL2+. Dit hele proces gaat ongetwijfeld een paar jaar duren (ik herinner mij ergens iets te hebben gelezen als 2023/2024, al kan het voor een specifieke centrale uiteraard eerder zijn).

Quote

De echte winst komt pas bij het kunnen "bonden" wat bij ADSL2+ niet kan.

Na het uitfaseren van ADSL2+ kan vectoring aan worden gezet. Dat zal denk ik meer winst opleveren dan bonding (en is bovendien gratis). Bonded LR-VDSL zal er wel (veel) eerder zijn.
Gewijzigd door Roger op 16 december 2020, 10:36
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Rover65
Sinds de laatste update van de 7581 naa7.13-84683 PLUS, krijg ik in gebeurtenissen de mededeling" Op de DSL-kabel [nr.] is een storing van het signaal door een niet toegestane bekabeling gedetecteerd. De niet toegestane vertakking is 7000 meter lang. Deze kost ongeveer 10 kbit/s." Dus je zou zeggen dat ik afgeluisterd word. Iemand dat ook gekregen?
Dit geldt ook voor lijn 2. Overigens is dataverkeer van 176 naar 180 Mb gegaan.
 
Gieter

Rover65 schreef:

Dus je zou zeggen dat ik afgeluisterd word.

Of gewoon een rotte kabel die ergens contact maakt onderweg.
 
GeerS
Ja, ik heb ook deze labor update gedaan en kreeg precies dezelfde melding op lijn 1 en 2. Bij mij op 5266 meter en verlies 10kbs. Dit was vroeg in de ochtend op 15-12. Sindsdien alles weer OK.
VDSL Pairbonding. 7583VDSL voor internet, DECT en Wifi. Als repeater: 1750e Wifi, 1750e en 7583 beiden in Lan bridge
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie