obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

Gieter schreef:

Ik kan het niet zo duidelijk zien op de foto.
Ik denk toch echt 2 deurcontacten te zien links. (Licht / alarm)

Het licht in de kast brandde inderdaad. Maar ik kreeg uit alle reacties n.a.v. mijn melding via de wijkagent en 112 de indruk dat KPN nog niet op de hoogte was en pas na mijn melding een bewaker van Trigion stuurde. KPN web-care reageerde wel op de tweet van de wijkagent. Maar op mijn vraag over automatisch melden dat de kast open staat, bleef het angstvallig stil.
Wij hebben ruim een half uur gepost tot de bewaker kwam.
Ik heb dus zo mijn twijfels. Je moet er niet aan denken dat iemand zich even met een kniptang gaat uitleven. Gekken genoeg.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
RuudvanMunster

Gieter schreef:

Ik kan het niet zo duidelijk zien op de foto.
Ik denk toch echt 2 deurcontacten te zien links. (Licht / alarm)

Detailopname Smile
RuudvanMunster voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Gieter
Dat zijn 2 deur schakelaars.
 
Roger

RuudvanMunster schreef:

Maar ik kreeg uit alle reacties n.a.v. mijn melding via de wijkagent en 112 de indruk dat KPN nog niet op de hoogte was en pas na mijn melding een bewaker van Trigion stuurde. KPN web-care reageerde wel op de tweet van de wijkagent. Maar op mijn vraag over automatisch melden dat de kast open staat, bleef het angstvallig stil.

Die melding zal er vast wel zijn, maar heeft weinig zin als er geen opvolging is. De procedure zal vermoedelijk zijn dat een monteur de werkzaamheden moet aan- en afmelden. Als dat niet gebeurt, krijg je een vals alarm. En na 10x vals alarm wordt de 11e keer gewoon niet meer gereageerd.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger

Prutser schreef:

Daarmee lijkt het mij dus kipsimpel om de firmware over te zetten. Zelfde chipset ...

Nou nou, volgens AVM is het allemaal héél complex Think

Maar ik zou zelfs nog een stap verder willen gaan: één image per processortype en differentiatie naar hardware met DTB's (Device Tree Blob). Dat is in de embedded wereld momenteel de grote mode aan het worden.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Reijer
Ook ik kreeg die melding na update naar 07.14 op mijn 7581:
Op de DSL-kabel 1 is een storing van het signaal door een niet toegestane bekabeling gedetecteerd. Controleer de kabel op eventueel aanwezige vertakkingen of meervoudige verdelingen. De vertakking is 5344 meter lang. Deze kost ongeveer 10 kbit/s.

Wat te doen, XS4all of KPN bellen ?

Reijer.
FB 7581, 2x 1750E, 2x FritzFonC5, 3x Fritz!DECT200.
 
boobies

RuudvanMunster schreef:

Misschien een beetje off topic. Maar sinds vrijdag, toen ik dit aantrof, vroeg ik me wel af of KPN zijn straatkasten wel goed genoeg beveiligt....
Met zoveel communicatielijnen voorhanden zou een melding in de centrale dat de kast wordt geopend tocht een kleine moeite moeten zijn...
De kast was door zich vervelende jongeren opengebroken. Gelukkig hadden ze geen kniptang bij zich....


was deze kast een tijd geleden niet opgeblazen? ik herken de omgeving heel erg...
 
RuudvanMunster

boobies schreef:

RuudvanMunster post=12639

Misschien een beetje off topic. Maar sinds vrijdag, toen ik dit aantrof, vroeg ik me wel af of KPN zijn straatkasten wel goed genoeg beveiligt....
Met zoveel communicatielijnen voorhanden zou een melding in de centrale dat de kast wordt geopend tocht een kleine moeite moeten zijn...
De kast was door zich vervelende jongeren opengebroken. Gelukkig hadden ze geen kniptang bij zich....


was deze kast een tijd geleden niet opgeblazen? ik herken de omgeving heel erg...


Het was in Zoetermeer, parkeerterrein Winkelcentrum Buytenwegh bij de Leopoldhove. Bedoelde je die plek?
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Roger
Er is een PLUS release op komst voor de 7581: 7.14-88880 PLUS. Release notes zijn er nog niet, maar vermoedelijk bevat deze release een fix voor de recent gepubliceerde FragAttacks kwetsbaarheid in WiFi.

Deze PLUS release is nog niet te vinden op de gebruikelijke downloadlocatie, maar voor het geval je dit image nu al wilt hebben: https://download.avm.de/labor/MESH18N...PLUS.image

PLUS images krijg je normaliter niet via de update functie van de FRITZ!Box, al zou dat in dit geval wel gerechtvaardigd zijn. Maar misschien doet AVM het dit keer anders.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Heb hem er opgezet. DSL iets sneller, maar dat kan ook toeval zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie