Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
mimisiku |
Geplaatst op 17 February 2017, 18:15
|
Activiteit Berichten: 65 Lid sinds: 12 Jan 2017 |
Er bestaat geen Duitse 7581. In Duitsland is er de 7580. De 7581 is exclusief voor de Nederlandse markt... |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 17 February 2017, 18:45
|
Activiteit » Internet & Bellen » Fb 7583 + 1750e Berichten: 511 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Quote mimisiku schreef: Er bestaat geen Duitse 7581. In Duitsland is er de 7580. De 7581 is exclusief voor de Nederlandse markt... Exclusief voor nederlandse markt? Begin dan eerst eens met een nederlands menu. Het is gewoon een samenraapsel van eerdere versies. Het begon al met de 7369. Ook alleen hier te krijgen. Alleen de nederlandse nummerherkenning werkte niet. XS4all moet maar eens naar een andere modem leverancier overstappen. |
|
|
mimisiku |
Geplaatst op 17 February 2017, 19:22
|
Activiteit Berichten: 65 Lid sinds: 12 Jan 2017 |
Dat deze firmware voor de 7581 een behoorlijke misser is geweest leidt geen twijfel. Ook de oplossing in versie 6.80 moet zich nog bewijzen. Toch wil ik zeker niet stellen dat XS4ALL of welke andere provider dan ook op zoek zou moeten naar een andere modemleverancier. Probleem bij deze nieuwste pair-bonding capabele modems is dat de kwaliteits(verschillen) tussen de beide aderparen lastig op te vangen zijn. In mijn persoonlijke situatie bleek mijn 2de aderpaar bijna defect. 7581 trainde niet eens in. Modem bleef maar restarten. Na een gerepareerde ISRA geen enkele restart meer! Mocht na deze LABOR firmware en juist vrijgegeven 6.80 firware ook de DECT problemen opgelost zijn, dan heb je toch weer een prima modem.. Dat er een paar taalfouten inzitten vind ik nou niet direct een reden om over te stappen.. |
|
|
fmrama |
Geplaatst op 17 February 2017, 19:29
|
Activiteit » Internet & Bellen » Fb 7583 + 1750e Berichten: 511 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Quote mimisiku schreef: Dat deze firmware voor de 7581 een behoorlijke misser is geweest leidt geen twijfel. Ook de oplossing in versie 6.80 moet zich nog bewijzen. Toch wil ik zeker niet stellen dat XS4ALL of welke andere provider dan ook op zoek zou moeten naar een andere modemleverancier. Probleem bij deze nieuwste pair-bonding capabele modems is dat de kwaliteits(verschillen) tussen de beide aderparen lastig op te vangen zijn. In mijn persoonlijke situatie bleek mijn 2de aderpaar bijna defect. 7581 trainde niet eens in. Modem bleef maar restarten. Na een gerepareerde ISRA geen enkele restart meer! Mocht na deze LABOR firmware en juist vrijgegeven 6.80 firware ook de DECT problemen opgelost zijn, dan heb je toch weer een prima modem.. Dat er een paar taalfouten inzitten vind ik nou niet direct een reden om over te stappen.. Ik heb ook pairbonding. Ik heb de fb 7581 ook aangesloten gehad als client. De 7369 zat op het isra punt en de 7581aan de 7369. Dus niet op het isra en op internet De kabel op de dsl poort was er dus uit. En toch herstarts, terwijl de 7369 netjes verbonden bleef aan het internet. De 7369 doet het nu nog steeds zonder herstarts op pairbonding. Het kan dus wel goed met pairbonding. En dat jij geen herstarts hebt met de 7581 , mag je in je handen wrijven. Daar ben ik blij voor je. Ik vindt het niet kunnen dat xs4 all dit modem nog steeds als top aanprijst en uitlevert. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 17 February 2017, 20:06
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Dat die DSL kabel eruit was ziet die 7581 wellicht als een slechte lijn en gaat rebooten. Ik heb nog even gestoeid met DECT en de Siemens Giga set en ik krijg het met geen mogelijkheid goed werkend. Ik heb de 7369 weer als DECT centrale ingericht achter de 7581 en dat gaat prima. |
|
|
Gondelier |
Geplaatst op 17 February 2017, 22:15
|
Activiteit » Internet & TV » Eigen AVM Fritz! » Eigen AVM Fritz! producten !! Berichten: 357 Lid sinds: 23 Dec 2013 |
Quote fmrama schreef: Quote mimisiku schreef: Dat deze firmware voor de 7581 een behoorlijke misser is geweest leidt geen twijfel. Ook de oplossing in versie 6.80 moet zich nog bewijzen. Toch wil ik zeker niet stellen dat XS4ALL of welke andere provider dan ook op zoek zou moeten naar een andere modemleverancier. Probleem bij deze nieuwste pair-bonding capabele modems is dat de kwaliteits(verschillen) tussen de beide aderparen lastig op te vangen zijn. In mijn persoonlijke situatie bleek mijn 2de aderpaar bijna defect. 7581 trainde niet eens in. Modem bleef maar restarten. Na een gerepareerde ISRA geen enkele restart meer! Mocht na deze LABOR firmware en juist vrijgegeven 6.80 firware ook de DECT problemen opgelost zijn, dan heb je toch weer een prima modem.. Dat er een paar taalfouten inzitten vind ik nou niet direct een reden om over te stappen.. Ik heb ook pairbonding. Ik heb de fb 7581 ook aangesloten gehad als client. De 7369 zat op het isra punt en de 7581aan de 7369. Dus niet op het isra en op internet De kabel op de dsl poort was er dus uit. En toch herstarts, terwijl de 7369 netjes verbonden bleef aan het internet. De 7369 doet het nu nog steeds zonder herstarts op pairbonding. Het kan dus wel goed met pairbonding. En dat jij geen herstarts hebt met de 7581 , mag je in je handen wrijven. Daar ben ik blij voor je. Ik vindt het niet kunnen dat xs4 all dit modem nog steeds als top aanprijst en uitlevert. @AVM_DE @AVM_NL @XS4ALL_NL Wat ik ook niet begrijp, ondanks dat er grotere problemen zijn dan deze, is dat XS4ALL op hun folders en website op diverse pagina's een 7580 afbeelden. Deze heeft nl een S0 poort. https://www.xs4all.nl/web/file?uuid=e774a6de-c614-4c5c-9cac-aa6c7069fe9a&owner=bbf45bd5-fb76-4bb6-a134-e1a2efca3d2e&contentid=159705 Kijk maar op de foto's Fon1-FON2 en S poort, drie naast elkaar. Ik heb dit ca 6 weken geleden telefonisch en per e-mail aan avm en xs4all doorgegeven. Ze doen er niets mee. De 7581 heeft maar twee telefoon poorten. Vandaag de firmware 6.80 int. op de 7581 geinstalleerd. 5 x Dect 200 zijn niet te installeren. 3 x Fritz dect's telefoons, 1 is te installeren. Na 2x autom herstart telefoon weer opnieuw " Basis niet gevonden " |
|
|
loekf |
Geplaatst op 17 February 2017, 22:32
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet & Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 264 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Blijft ook raar dat op een model voor buiten Duitsland er nog twee Duitse telefoonstekkers op zitten, naast de twee RJ11 aansluitingen. Als je een goedkoper model wilt maken, doe het dan goed. Overigens, m'n 7581 is nu 8 uur stabiel. Heb wel DECT, NAS en mediaserver uit staan. |
|
|
chrisvdp |
Geplaatst op 18 February 2017, 14:59
|
Activiteit » Utrecht » 3511 MG » Internet,TV & Bellen » FRITZ!Box 7340/7360 » FRITZ!Box 7581 » Basispakket Berichten: 2 Lid sinds: 28 Jan 2017 |
Ik heb net dit verzoek tot support bij AVM ingediend: Produkt: FRITZ!Box 7581 Thema: Packet loss tussen FB7581 en XS4ALL gateway Detaillierte Beschreibung: Ik heb een pair bonded verbinding van ongeveer 176/55 Mb/s en ik ondervind IP packet loss van ongeveer 3%. Ik gebruik nieuwste firmware 06.80 en heb bij de Line Settings maximale stabiliteit ingesteld. Ik heb dit met PingPlotter gemeten, zie: [url]https://share.pingplotter.com/e2DtMsRXUdr [/url] Als ik mijn oude FB7360 modem gebruik op een van beide paren, dan krijg ik op beide lijnen een ongeveer 90/25 Mb/s verbinding en zie ik geheel geen packet loss. Ik hoopte dat met Firmware 06.80 dit probleem verholpen zou zijn, echter dat is niet het geval. Bij het zappen met de XS4ALL TV ontvanger merk je dit probleem want soms moet je 1 of 2 keer extra zappen om de zender op te starten. Met mijn FB7360 zie ik dit probleem geheel niet. Ook als ik de FB7581 op 1 van zijn DSL ingangen aansluit op 1 van beide paren (dus geen pair bonding), dan zie ik vergelijkbare IP packet loss. Het is mij dus duidelijk dat er iets mis is met de FB7581 wat leidt tot een voor XS4ALL onacceptabele IP connectie kwaliteit. Ik hoop dat jullie dit probleem snel kunnen oplossen. U ontvangt binnenkort een antwoord van ons Met vriendelijke groeten uit Berlijn Uw AVM-Support-Team |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 18 February 2017, 17:50
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Als zelfs een optimist zoals ik, er hoofdpijn van krijgt....
Gewijzigd door tubejack op 20 February 2017, 08:23 |
|
|
loekf |
Geplaatst op 18 February 2017, 18:20
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet & Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 264 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
@chrisvdp: ik zie geen packet loss, maar het helpt natuurlijk ook niet dat de DSL stats voor een groot deel nul komma nul zijn. Mijn DSL verbinding is up sinds gistermiddag en lijkt stabiel. Ik gebruik geen wire bonding en heb maar een RJ11 van de Y connector in m'n ISRA zitten. Zou niet weten of er uberhaupt koper naar die 2e RJ11 in m'n ISRA loopt. Ik heb wel een klacht naar XS4ALL gestuurd (geen idee of het helpt) met de suggestie dat het idioot is dat ze dit modem op dit moment uitsturen en zelfs naar nieuw klanten. Of nieuwe klanten moeten het ding door een monteur laten installeren. Out of the box, met de wizard die in de 6.54 firmware zit, ik zou het niet doen als bedrijf dat pretendeert "First Class Internet" te verkopen. Wat mij wel opvalt is dat het lijkt of bij de aanmelding van nieuwe clients (apparaten) op WIFI, de WIFI op 2.4 GHz even wegvalt. Ik maak contact met m'n Windows 10 laptop en hopla WIFI even weg. Gisteren was dat ook volgens mij, toen ik een ander apparaat aanmeldde. Ik heb ook een klacht richting AVM gestuurd, zal waarschijnlijk in een zwart gat landen.. of ik moet er echt tijd in gaan stoppen. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie