Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Gondelier
@AVM_De Ik weet het niet helemaal zeker meer ik heb volgens mij vandaag op 5 stuks Dect 200ers een firmware update automatisch ontvangen. Nu heb ik firmwareversie op de 200ers 03.83. Ik kwam er achter doordat ik in smarthome de uitbreiding voor schakelen bij klappen/geluiden kan instellen. De versie die erop stond was volgens mij 03.59.
Kan iemand dit bevestigen ??
 
xs4allklant37
Heb niets veranderd, maar bij mij is de 7581 nu al 10 dagen niet gecrashed. En in januari nog 20 herstarts! Zit nog op FW 6.54. Iemand enig idee waarom er zoveel verschil in de crash tussentijden zit? Kan die bij trainen soms andere parameters toegestuurd krijgen of zo?
 
loekf
Aardstraling ?

Ik denk dat er iets met een memory leak speelt. Dus het is een hit or miss qua crashes. De mijne (hiep hoi) is al meer dan 48 uur up.

Vandaag ook iets raars met de 1750E gezien. Mijn iPad Air 2 had nogal last van klapperende WIFI sterkte op 2.4 GHz met die repeater in verbinding met de 7581. Dat was een Duitse model. Hang ik er een Internationale versie voor in de plaats. Alles ok. Maakt localization settings zo veel uit, qua banden, veldsterkte etc ? Mijn iPhone 7 had geen issues. De 7490 had nooit issues.
 
kblokland
Er blijken 75 bekende gebruikers van het forum te zijn die iets hebben bijgedragen aan de discussies op groepen met 7851 in de titel. Daarnaast zegt het aantal Thread Views nog wat: Fritz!Box 7581 en DECT: 23438, en Fritz!Box 7851 problemen: 37426. In deze Thread Views zitten veel ongeregistreerde belangstellenden die de toch niet eenvoudige weg naar dit forum hebben gevonden. (Met dank aan Wim voor de cijfers.)

Ik schat dat er meer dan 250 gebruikers met problemen moeten zijn. Wordt het niet eens tijd voor een gezamenlijke actie? XS en AVM behandelen de klachten individueel. Dat is soms wel praktisch maar in deze situatie met veel wisselende klachten, maar steeds betrekking hebbend op hetzelfde soort systeem, zou een meer gezamenlijke afhandeling eerder tot de kern van het probleem leiden.

Ik denk dat iedereen die positief is over de oplossingen die FW 6.80 zou moeten brengen zich blij maakt met een dode mus. 6.80 lijkt de omgeving te veranderen waardoor bepaalde problemen zich anders (of misschien wel niet) voordoen. Maar daar mee zijn ze nog niet opgelost. Het kan zo maar zijn dat bijvoorbeeld een verandering in datum of tijd de boel weer volledig op zijn kop zet.

De change list file (info.txt bij de firmware) presenteert veel nieuwe en uitgebreide mogelijkheden, maar pas op pagina 3 van 4 onder het kopje Additional improvements worden 3 bug fixen genoemd en op pagina 4 nog eens twee. En daar blijft het ook bij. Die 5 in totaal lijken weinig met de door ons ondervonden problemen te maken te hebben. Mijn conclusie is dat de 6.80 upgrade helemaal niet bedoeld is om onze problemen op te lossen, maar toevallig treden er een paar (bij sommigen van ons?) niet meer op. De FW die de problemen echt aanpakt moet echter nog komen. Zolang die er nog niet is blijft mijn 7581 in de kast. Ik ga er geen tijd meer aan besteden totdat AVM met een echte oplossing komt.

Iedereen mag natuurlijk doen en laten wat hij wil. Toch zou ik willen oproepen om niet over oplossingen van de problemen te spreken zo lang de betreffende (deel)oplossing nog niet door meerdere gebruikers is onderschreven. Eerst goed testen. Dat heeft AVM niet gedaan, laten wij nu ook niet die fout maken.
 
loekf

Quote

kblokland schreef:

snip...

Ik schat dat er meer dan 250 gebruikers met problemen moeten zijn. Wordt het niet eens tijd voor een gezamenlijke actie? XS en AVM behandelen de klachten individueel. Dat is soms wel praktisch maar in deze situatie met veel wisselende klachten, maar steeds betrekking hebbend op hetzelfde soort systeem, zou een meer gezamenlijke afhandeling eerder tot de kern van het probleem leiden.



Heb jij een goeie ingang naar XS4ALL ? Ik heb gisteren de helpdesk geprobeerd, maar die komen niet verder dan "firmware uitvoerig getest", "heeft u een factory reset gedaan" (= standaard flow). Ben wel aan het DMmen met @AVM_DE ,maar niet zeker of dat gaat helpen.

XS4ALL komt op mij over als een tuinman die met z'n handen in z'n zij staat en alleen kan harken terwijl de buurman tuin afval en stront over de schutting gooit.
 
HWteE

Quote

Gondelier schreef:

Dect 200ers een firmware update automatisch ontvangen. Nu heb ik firmwareversie op de 200ers 03.83. Ik kwam er achter doordat ik in smarthome de uitbreiding voor schakelen bij klappen/geluiden kan instellen.

Kan iemand dit bevestigen ??


Klopt. Uh, Klappt! Heb ik hier ook zien gebeuren. Overigens blijkt dat schakelen met klappen niet heel voorspelbaar, maar dat kan aan mij gelegen hebben.
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
gait
@AVM_DE @AVM_NL

::

@XS4All weigert op dit forum te komen.
Ze zeiden doodleuk: dat forum is niet van ons, stuur ons de berichten maar door. Tot zover de betrokkenheid bij de klant die ze met problemen opzadelen: beneden 0.

Terwijl dit inderdaad een openbaar forum is.

Ah, dat is het: ze willen niks in het openbaar doen. Reputatiemanagement. Watte? Reputatie? First Class?

Class action: dat is wat we willen. Maar ze laten je gewoon aan je lot over. Ze komen geen milimeter in geweging.

'We werken keihard aan een oplossing' en dan brengen ze een fw update uit die volledig los van de gepretendeerde inspanning staat.
 
HWteE

Quote

kblokland schreef:
Ik schat dat er meer dan 250 gebruikers met problemen moeten zijn. Wordt het niet eens tijd voor een gezamenlijke actie? XS en AVM behandelen de klachten individueel. Dat is soms wel praktisch maar in deze situatie met veel wisselende klachten, maar steeds betrekking hebbend op hetzelfde soort systeem, zou een meer gezamenlijke afhandeling eerder tot de kern van het probleem leiden.



@kblokland: Laten we nu a.u.b. niet gaan doemdenken en doen alsof er in de achterliggende 2 maanden helemaal niets is gebeurd. Dat dit forum slechts het topje van een ijsberg laat zien zal zeker zo zijn. 2 maanden geleden zou een individuele omruil actie (7581 voor een werkend alternatief) veel ellende hebben opgelost. Wellicht zou dat gunstig voor de reputatie van XS4ALL zijn geweest, maar beslist ten nadele van die van AVM en hun 7581. Door ons te laten spartelen heeft AVM een test afdeling kunnen uitsparen en een duidelijk hogere flow aan klachten en feedback mogen ontvangen met een 'verbeterde firmware als uiteindelijk resultaat. Natuurlijk bevat deze firmware versie nog oude en wellicht ook nieuwe fouten. Maar laten we nu a.u.b. wel vaststellen dat de meest blokkerende problemen wel degelijk zijn aangepakt.

Quote

loekf schreef:
Heb jij een goeie ingang naar XS4ALL ? Ik heb gisteren de helpdesk geprobeerd, maar die komen niet verder dan "firmware uitvoerig getest", "heeft u een factory reset gedaan" (= standaard flow). Ben wel aan het DMmen met @AVM_DE ,maar niet zeker of dat gaat helpen.

XS4ALL komt op mij over als een tuinman die met z'n handen in z'n zij staat en alleen kan harken terwijl de buurman tuin afval en stront over de schutting gooit.


@loekf: De hierboven gemelde ervaringen zijn herkenbaar en de beeldspraak treffend.

Ik herken AVM de buurman en XS4ALL de tuinman, maar je vergeet ons, die 250 mestkevers die middels urenlang ballen draaien en rollen (factory resetten en alles opnieuw instellen) het tuintje schoon mogen blijven vegen.
Gewijzigd door HWteE op 21 February 2017, 10:03
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
loekf
Mijn broek zakte (een beetje af) toen ik dit zag:

https://twitter.com/SecureRuben/status/833647771878043649

Iemand had een klacht gestuurd over de 7581 (restarts etc). Stuurt XS4ALL doodleuk een nieuwe 7581. Denk niet dat het iets oplost, tenzij hij een maandag-morgen exemplaar had. Als ik z'n tweets goed gelezen heb, had ie last van de "normale" zaken:

https://twitter.com/SecureRuben/status/833300982129885185

Restarts.. restarts etc.

Wat is dit voor symptoom bestrijding van @XS4ALL ?
 
HWteE

Quote

loekf schreef:

Mijn broek zakte (een beetje af) toen ik dit zag:

https://twitter.com/SecureRuben/statu...1878043649

Iemand had een klacht gestuurd over de 7581 (restarts etc). Stuurt XS4ALL doodleuk een nieuwe 7581. Denk niet dat het iets oplost, tenzij hij een maandag-morgen exemplaar had. Als ik z'n tweets goed gelezen heb, had ie last van de "normale" zaken:

[url]https://twitter.com/SecureRuben/status/833300982129885185

[/url]Restarts.. restarts etc.

Wat is dit voor symptoom bestrijding van @XS4ALL ?
'

Haha. Een ouderwetse tuinman draagt meestal bretels. En een helpdesk medewerker wordt afgerekend op het aantal calls dat hij sluit. Logisch dus. Als klanten sputteren bij de 'oplossing' factory reset, dan stuur je toch een doos die al af fabriek een reset heeft ondergaan. Het mag kennelijk wat kosten, maar die call kan dan wel worden gesloten.

En nee, ik wordt niet betaald door XS4ALL (of AVM). Het tegendeel is steeds meer tot mijn spijt het geval.

Gegeven de kwaliteit van de fritz!box firmware in het algemeen is een factory reset een redelijk succesvolle ghostbuster. Ik praat het beslist niet goed, maar onderstreep alleen mijn eigen ervaringen.

Dus voor iedereen die nog steeds problemen heeft met de 7581 en 06.80. Doe nu toch maar die aanbevolen factory reset. Het zou zomaar kunnen helpen. Zo niet, dan doet XS4ALL het voor je met de hierboven weergegeven methode. En dat wordt vroeg of laat dan toch weer aan ons doorberekend.
Gewijzigd door HWteE op 21 February 2017, 10:31
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie