Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf
Hij had blijkbaar issues met 5 GHz. Ik zie nu in een andere tweet dat ie op 5 GHz 500 Mbps up and 500 Mbps down haalt. Zeker een zakelijke glasvezel klant. Ik haal zelfs op 2.4 GHz nooit meer dan 50 Mbps down/30 up, met een iPad of iPhone.

Andere kant, slecht teken als het idd aan het modem lag.
 
mimisiku
Een factory reset doet niet anders dan alle instellingen resetten op 'af fabriek' waarden. Settings worden gewist en de 'maiden run' vlag wordt gezet zodat de Setup Wizard wordt gestart.

Voordeel is dat de WiFi scan opnieuw wordt uitgevoerd en zo een schoon kanaal wordt gezocht voor zowel de 2.4 als 5Ghz band. Als de nieuwe firmware een betere DFS instelling kent ZOU dat dus de WiFi narigheid kunnen oplossen. Hetzelfde geldt dan natuurlijk voor DECT.

Uiteraard lost een factory reset géén firmware bugs op, deze veranderd immers niet! Dus dat is een broodje aap verhaal.

Na het upgraden van een oude firmware naar een nieuwe wordt automatisch een factory reset gedaan dus dat hoeft dan niet nog eens want dat heeft geen enkele zin..
 
loekf
Ik wordt zelf altijd niet goed van onwetende helpdesk medewerkers die een standaard flow moeten doorlopen. Zo had ik eens een klapperende verbinding en wilde ik een DSLAM reset van KPN. Na tig modem resets eindelijk een escalatie naar KPN die "iets" in de wijk kast vond en een DSLAM reset doorvoerde.

Quote

mimisiku schreef:
Na het upgraden van een oude firmware naar een nieuwe wordt automatisch een factory reset gedaan dus dat hoeft dan niet nog eens want dat heeft geen enkele zin..


Da's toch niet 100% correct ? Je oude settings blijven behouden. Kan me voorstellen dat het user settings zijn en dat andere (verborgen) settings onder de motorkap zeg maar, die invloed hebben op performance wel anders worden .. dan wel op hun nieuwe defaults gezet worden.

Dan idd zou een factory reset van user settings noppes invloed moeten hebben op de stabiliteit.
 
mimisiku
Een factory reset wist alle info. Dit in tegenstelling van een restart.. Zodra de Setup Wizard start is ale info qua settings weg.. Hier inmiddels noodgedwongen een aantal maal gedaan en je moet alles opnieuw invullen..
 
loekf
Nieuw issue. Kom thuis, geen internet via WLAN. Fixed werkt wel. Wel een restart geweest dus, na 48 uur.

Ik doe een factory restore en zowaar wel DSL, geen internet.

Naar mijn weten is er geen storing....

Nog een keer een factory restore en ja hoor daar is internet weer

Wat een waardeloos ding. Zo even helpdesk afzeiken.
 
mimisiku
Ik word zo langzaam gesterkt dat de inkomende DSL kwaliteit dit modem ernstig parten speelt.

Na mijn vernieuwde ISRA 2b en KPN lijnmeting sinds 6 januari !! geen restart of issue meer gehad. De DECT issues waren pas met beta 6.69 en recent de 6.80 verholpen.

Modem is nu al 4 dagen bezig om alle films uit de Dreambox over te zetten naar STACK. Meteen een mooie duurtest.

Via DECT een flink gesprek naar New Zealand en datging ook prima..
 
fmrama
Ik heb sinds medio 2016 een nieuw isra punt. Lijnen doorgemeten door kpn. En guidion monteuur. Geen ruis en prima signaal. En geschikt gemaakt voor bonding. Eind 2016 overgezet op bonding met modem 7369. Deze heeft 5 weken online geweest. Daarna op dezelfde lijnen de 7581. Met de bekende herstarts en ce en crc fouten. Nu sinds 7 dagen weer de 7369 erop. Geen enkele indicatie op slechte lijn. Geen ce en crc fouten , geen wisselingen in snr s , latency, troughputs etc.
Ik zou dus niet zeggen dat de kwaliteit van de lijn het modem parte speelt, maar dat het modem niet geschikt is , of erg overgevoelig is voor sommige nederlandse kpn lijnen. KPN kan toch niet vanwege een modem alle koperlijnen afschrijven. De oorzaak ligt m.i. bij het modem en niet bij de kpn lijn. Maar ik begrijp in jouw geval de conclusie wel.
Gewijzigd door fmrama op 21 February 2017, 20:31
 
loekf
XS4ALL aan de lijn gehad. Mijn interpretatie is dat ze de problemen kennen, blijf vooral insturen, en ja ze weten dat met 6.80 het lek niet boven is. Wachten is op AVM met de volgende release.

Nieuwe klanten met een 7581 die blijft restarten is natuurlijk niet bevorderlijk voor je reputatie.

AVM is ook een stel..... je stuurt feedback op, ze openen een ticket en sluiten die weer. Ik moet ze nog antwoorden op twitter, na wat geDM heen en weer.

Ik verbaasde me vanavond over het feit dat het modem na een spontane restart in een gekke toestand kan komen, iets als WLAN up, maar geen internet access.

Nog vreemder dat meerdere factory resets, verschilldende resultaten geven. Of er iets geks met de netwerk laag die niet goed gestart wordt na een reboot/reset. Na de eerste factory reset was er wel DSL , maar geen internet.
 
hansiedown
Ben zojuist gebeld door XS4all. Heel net contact.
De volgende afspraken gemaakt:
1. Hij wordt mijn vast contact persoon voor mijn problemen met de 7581.
2. XS4all (hij) verzorgt de verdere communicatie met AVM aangaande de problemen.
3. Ik ontvang een 'kapstok' incident nummer waarop ik al mijn incidenten kan melden (hoef ik niet steeds nieuwe incidenten aan te maken).
4. ik dien een factory reset uit te voeren en te controleren of mijn problemen nog aanwezig zijn.

Verder had ik de indruk dat deze medewerker op het moment van telefoneren ook ingelogt was op een 7581;
Medewerker: Zit net te kijken in scherm.... ik zie je probleem niet, kun je dit nogmaals even controleren.
Ik: Als je naar scherm ... gaat en op die functie klikt, Medewerker: je bedoelt die optie, dan zie ik .....

Inmiddels een factory reset uitgevoerd en tegen mijn persoonlijke verwachting in, zie ik nu een ander gedrag van de Fritzbox. Wil niet zeggen dat alle problemen/bugs zijn opgelost.

Door deze persoonlijke en inhoudelijke aandacht ben ik blij om XS4all als leverancier te hebben en ga ik ervan uit dat de problemen van de 7581 opgelost gaan worden.
 
gait
@xs4all @avm_de @avm_nl

Eindelijk de speciale aandacht waar we al twee maanden op wachten.
Dat is nog steeds geen First Class hoor!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie