Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

fmrama schreef:

De current op de 7581 was 64. Nu met de 7369 staat de current op 55. Hij begon met 59 mbits. Maar op lijn 2 zakte de snr naar 4-5. Na een reset staan de snr op 8. De current tp is wel iets gezakt. Op beide lijnen is het dus iets meer dan 27xxx. Bits. Ik heb een 50 mbits abo.

4..5 dB is erg laag KPN norm is minimaal 6dB heb ik ergen gelezen. Je hebt kans dat die 2e lijn de heleboel onderuit trekt.
De Fritz! 7369 is daar blijkbaar wat minder gevoelig voor. Vraag of XS4ALL, KPN of wie dan ook, je kan omzetten naar 8B.
Kans dat het dan wel stabiel blijft.

fmrama
Ja? Als de fb 7581 reageert op dit evt zwakkere signaal, dan zou dit herstarts kunnen verklaren. De fb 7369 heeft hier in ieder geval geen last van. Ik heb nu een mail naar xs gestuurd. Wacht effe hun reactie af. Dan kan ik altijd nog bellen.
Overigens stond de snr altijd wel uiteindelijk beide op 6.
Gewijzigd door fmrama op 28 February 2017, 18:23

tubejack

fmrama schreef:

Ja? Als de fb 7581 reageert op dit evt zwakkere signaal, dan zou dit herstarts kunnen verklaren. De fb 7369 heeft hier in ieder geval geen last van.

Ja dat zou goed kunnen, in werkelijkheid is het denk ik iets gecompliceerder.
Heb jij b.v. op je Fritz! 7369 ooit profiel 8b gezien? Ik niet.

fmrama

tubejack schreef:

fmrama schreef:

Ja? Als de fb 7581 reageert op dit evt zwakkere signaal, dan zou dit herstarts kunnen verklaren. De fb 7369 heeft hier in ieder geval geen last van.

Ja dat zou goed kunnen, in werkelijkheid is het denk ik iets gecompliceerder.
Heb jij b.v. op je Fritz! 7369 ooit profiel 8b gezien? Ik niet.

Neen, ik heb op de 7369 geen 8b gezien. En de fb 7581met beta kwam ook gelijk op 17a.
Voor de pairbonding kon ik max 38 halen. Gemiddeld haalde ik 32 mbits. Nu dus 55. Voor mij prima dus.
Gewijzigd door fmrama op 28 February 2017, 18:28

tubejack

fmrama schreef:

Ja? Als de fb 7581 reageert op dit evt zwakkere signaal, dan zou dit herstarts kunnen verklaren. De fb 7369 heeft hier in ieder geval geen last van. Ik heb nu een mail naar xs gestuurd. Wacht effe hun reactie af. Dan kan ik altijd nog bellen.
Overigens stond de snr altijd wel uiteindelijk beide op 6.

Bij mij ook op 6dB. Bij profiel 8B zie je dat de lijn continu geregeld wordt. Ook de S/N zie ik soms van 6 naar 7dB gaan.

tubejack

[url=https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&pid=3744#post_3744]fmrama schreef:
Neen, ik heb op de 7369 geen 8b gezien. En de fb 7581met beta kwam ook gelijk op 17a.

Daar zit denk ik het probleem, lijnen die net te slecht zijn voor 17a
En 2 het lijkt er op dat de 7369 Altijd 17a aangeeft en dat verder niet monitort. /bijregelt.

guido66
@xs4all @avm_de @avm_nl Mijn 7581 met 7.80 staat weer uit en de 7369 is weer in de lucht. Dect telefonie is zeer slecht van kwaliteit en de verbinding valt uit.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh

missingmoon
Ook ik had van XS4All een nieuwe Fritzbox 7581 gekregen en na alle ellende hier gelezen te hebben had ik besloten de doos nog maar even aan de kant te zetten. Dit weekend de modem toch maar eens aan mijn laptop gehangen en via manuele update de modem naar versie 6.80 geupdate. Hiervoor had ik een 7360 waarvan ik de gegevens over heb gezet op de 7581. Dit ging allemaal goed, zelfs de dect werd meegenomen. Wel werd aangeraden deze even opnieuw in te stellen. Ook daarmee had ik geen enkel probleem (Siemens A160). Ik kan zowel bellen als gebeld worden, het enige wat me opvalt is dat de dect iets later overgaat dan een telefoon aan een draadje als ik gebeld word.
De modem draait nu al sinds zondag onafgebroken zonder 1x de verbinding verloren te hebben of opnieuw op te starten. Het lijkt er dus op dat ik geen grote problemen ermee heb. Ook ben ik tot nu toe nog geen Duits tegen gekomen in de gui. Wel vallen mij 2 dingen op:

* De online meter klopt niet, dataverkeer wordt veel te laag aangegeven.
* ik heb de gegevens overgezet van mijn 7360, dus de verbinding ook. Mijn verbinding is op de 7581 NIET als XS4All ingesteld maar als "Other ISP" met als username "fritzbox@xs4all.nl". Vreemd gezien het feit dat op mijn oude modem wel XS4All als verbinding was geselecteerd. De verbinding is echter goed (53,7 Mbit/s down en 10,2 Mbit/s up) dus ik laat het ook maar zo.

Ik las ook ergens dat iemand te horen had gekregen van de helpdesk dat er verschillende versies van 6.80 in omloop schijnen te zijn. Het fijne weet ik er niet van, ik heb in ieder geval mijn firmware die ik nu gebruik hier weg:

ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.7581/firmware/english/FRITZ.Box_7581.en-de-es-it-fr-pl.152.06.80.image

Misschien helpt dit jullie verder om jullie fritzbox fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Succes!

tubejack
@xs4all @avm_de @avm_nl

"Even" bovenstaande geprobeerd. export van de Fritz! 7369 gemaakt, firmware op de Fritz! 7581, fabriek reset, import op de Fritz! 7851 en alles wordt keurig overgenomen. Toestellen via de DECT toets opnieuw aangemeld, gaat ook zonder problemen.

Maar helaas na 2x is het over-en-uit met de Siemens Giga toestellen ze gaan niet meer over als er iemand belt.
Alleen de Fritz! Fon C5 doet het.
Via de Fritz! 7369 werkt het allemaal probleemloos.
Gewijzigd door tubejack op 01 March 2017, 19:43

dateq
Sinds het installeren van de nieuwe 6.80 firmware op 18-02 heb ik 12 restarts gehad.

XS4ALL mag wel met een mooie compensatie komen. Reclame maken met laagste storingspercentage.. Ja als je gebruikers nooit op internet kunnen is dat 1 lange storing..

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie