Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
I.v.m. telefonische bereikbaarheid ben ik weer even "uitgetest" en helemaal over naar de FB 7369, die ik een tijd als DECT centrale achter de 7851 had.
Het is allemaal wat minder geavanceerd maar het werkt wel, TV en telefoon zelfs heel goed. Ik wacht het nog even af wat betreft de 7851. Heb vooral behoefte aan stabiliteit. Snelheid is leuk maar van minder belang. Ik meld me af van deze groep. Groetjes.

wil
de jongens van xs4all blijven geloven in hun modem. De nieuwe is weer een 7581. Meeste tijd gaat zitten met aparaten aanmelden wifi. Tussen iedere apparaat weer wachten tot het 5Ghz wifi het weer doet.
In ieder geval is duidelijk dat het probleem gisteren niet in het modem zat. Er zat een probleem in de vdsl lijn dat zich in de nacht vanzelf opgelost heeft.

ve3315
Gisteren en vanochtend wederom een restart van de router en ook via DECT nog steeds niet bereikbaar ... althans toestellen gaan niet over.

Van de helpdesk bericht ontvangen dat er een nieuwe firmware aan zit te komen die de DECT problemen zou oplossen maar geen concrete datum.

tubejack
Gisteren stopte bij mij de FB 7369 Frown Voelde warm aan geen een lampje brandde meer. Na 15 minuten de spanning erop en alle instellingen waren kwijt. Stukkende voeding? Daarna de 7581 weer geplaatst en zoveel mogelijk functies uitgezet. Alleen DSL en DECT staat aan.

wil

ve3315 schreef:

Gisteren en vanochtend wederom een restart van de router en ook via DECT nog steeds niet bereikbaar ... althans toestellen gaan niet over.

Van de helpdesk bericht ontvangen dat er een nieuwe firmware aan zit te komen die de DECT problemen zou oplossen maar geen concrete datum.

hopelijk lossen ze dan ook de wifi problemen op.

tubejack
Het zou mooi zijn als die 06.83 versie uitgerold ging worden of ergens te downloaden is. Zelfs al zouden niet álle problemen in één keer zijn opgelost. Als het maar keer op keer weer een stukje beter wordt Smile

Prutser

tubejack schreef:

Het zou mooi zijn als die 06.83 versie uitgerold ging worden of ergens te downloaden is. Zelfs al zouden niet álle problemen in één keer zijn opgelost. Als het maar keer op keer weer een stukje beter wordt Smile

"Binnenkort" zegt de helpdeskvan XS4ALL vandaag ... Fijn dat je nog meeleest Smile

tubejack

Prutser schreef:
"Binnenkort" zegt de helpdeskvan XS4ALL vandaag ... Fijn dat je nog meeleest Smile

"Noodgedwongen". Nee hoor Wink De 7693 die hier staat doet raar.
Opzicht is het VDSL van de 7581 stabiel, met heel af en toe een paar seconde een PPPoe timeout error. (onvoorspelbaar) Zolang het bij zeg 10 seconde blijft tot een minuut dan vangen de CDM servers van Cloudflaire dat nu wel op. Ik zou al heel blij zijn, als de Fritz Fon C5 telefoons lekker blijven werken. Weer een stap voorwaarts Smile

loekf

tubejack schreef:

Prutser schreef:

"Noodgedwongen". Nee hoor Wink De 7693 die hier staat doet raar.
Opzicht is het VDSL van de 7581 stabiel, met heel af en toe een paar seconde een PPPoe timeout error. (onvoorspelbaar) Zolang het bij zeg 10 seconde blijft tot een minuut dan vangen de CDM servers van Cloudflaire dat nu wel op. Ik zou al heel blij zijn, als de Fritz Fon C5 telefoons lekker blijven werken. Weer een stap voorwaarts Smile

Ik kreeg weer eens een mail v/d helpdesk:

Klanten en communicatie:

Xs4all en zijn medewerkers staan dagelijks in contact met verschillende klanten met dit probleem. Hierin kunnen we vaak oplossingen aanreiken. In dit geval is het bekend dat een nieuwe firmware oplossingen moet bieden. Er zijn in contact met klanten support files gemaakt en naar AVM gestuurd om dit probleem op te kunnen lossen. Wij communiceren dit ook naar klanten. Toch is het van belang om in deze communicatie transparant te blijven bij het verstrekken van informatie en zorg te dragen voor het kennis niveau van onze medewerkers. Hierin zullen wij uw feedback ter kennisgeving aannemen en dit gebruiken voor verbetering van onze service verlening.

Dus nog steeds geen duidelijke communicatie naar klanten. Ik zou die klanten waarvan ze weten dat die een 7581 vrijwillig dan wel onvrijwillig (geen alternatief) in de maag gesplitst hebben gekregen dmv een wekelijkse mailing op de hoogte houden: welke bugs etc. Echter zoals een helpdesk medewerker zei visie van XS4ALL is volgens mij dat ze bang zijn dat niet-technische mensen door enige modem ellende getriggerd worden om over allerlei andere zaken ook te gaan bellen => tsunami aan issues.

Firmware:

Zodra er nieuwe firmware is gaan wij deze testen. Er is nog niet bekend wanneer deze nieuwe firmware uitgebracht wordt. Mocht de nieuwe firmware beschikbaar zijn dan kunt u dit vinden in de Fritz!Box. Zet op de Fritz!Box automatische update aan.

Kortom ze hebben geen idee en zoals ik ook al vermoedde zou mij niets verbazen als in de nabije toekomst updates alleen via de automatische update binnenkomen, dus gepushed door XS4ALL of AVM.

Misschien dat AVM nog een easter-egg uit de hoge hoed tovert en met een FW update komt.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack

loekf schreef:
ik ook al vermoedde zou mij niets verbazen als in de nabije toekomst updates alleen via de automatische update binnenkomen, dus gepushed door XS4ALL of AVM.
Misschien dat AVM nog een easter-egg uit de hoge hoed tovert en met een FW update komt.

Als je Linux of een Mac hebt: sudo tcpdump -i eth0 -vv waarbij eth0 ook een andere netwerk interface kan zijn. Druk op update.
Dan zie ik niets gebeuren. Think

Vergeet ik nog, het zou me niets verbazen dat XS4ALL met een eigen Fritz!OS versie komt. Het is toch allemaal op Linux gebaseerd?
Ik heb het geluk gehad om 7 jaar met echte Linux beheerders samen te werken, In hun vakgebied ongeveer een 12 op de schaal van 10.
Bij XS4ALL hebben ze vast ook dat soort techneuten. Het zou me niets verbazen dat ze in 06.80 zelf al kleine wijzigingen hebben aangebracht.
Hoe moeilijk ook, gewoon afwachten.... Fijne Paas iedereen Smile
Gewijzigd door tubejack op 14 April 2017, 07:42

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie