Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
wil

Stef schreef:

Ook hier intussen twee keer een herstart sinds de update naar 6.83
Gaat lekker zo.

Ik heb geen enkele herstart meer gehad sinds update 6.83

loekf

wil schreef:

Stef schreef:

Ook hier intussen twee keer een herstart sinds de update naar 6.83
Gaat lekker zo.

Ik heb geen enkele herstart meer gehad sinds update 6.83

Hier ook, stabiel sinds 18-5 ergens in de nacht nadat XS4ALL nog maar weer eens een keer 6.83 erop gooide, dus vijf dagen.

Voor de duidelijkheid: geen DECT (wel VoIP via FON1), 5 GHz en 2.4 GHz aparte SSID, Mediaserver + NAS uit, geen pair bonding.

Blijf vooral de helpdesk spammen als je reboots hebt.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

zaza2002
Net met de support van AVM gebeld.
Indien je DECT200 uitgevoerd is met de laatste versie van de software, gaat het werken op de 7581.
Heb je niet de laatste software? Updaten vanaf een andere Fritzbox dan de 7581.

Hopelijk klopt het...

loekf
WTF... welke idioot verzint zo iets ?

Hadden ze die DECT updates niet mee kunnen nemen toen ze de 6.83 uitbrachten ? Dus de helpdesk gaat nu ook oudere Fritzboxen sturen
om je DECT telefoon te kunnen updaten ?

(sorry voor de open deur, maar slaat nergens op)
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack

loekf schreef:

Hadden ze die DECT updates niet mee kunnen nemen toen ze de 6.83 uitbrachten ? Dus de helpdesk gaat nu ook oudere Fritzboxen sturen

Als je goed meeleest, heeft AVM daar al in voorzien in 06.80 de Fritz. Randapparatuur die daar is aangemeld wordt automatisch bijgewerkt. Mijn Fritz Fon 's werden keurig geüpdatet

Echter, er wordt nog apparatuur nieuw uitgeleverd en verkocht met oude firmware waar updaten niet zomaar mogelijk is.

Eigenlijk zou XS4ALL of de partij die Fritzboxen uitlevert/verkoopt daar gelijk de nieuwste software versies er op moeten zetten. Dan heeft de klant dat gedoe niet. Op de wat langere termijn lost het ook vanzelf op.

Mijn Fritz 7581 draait tot nu toe goed met 06.83 Smile

Marcel

zaza2002 schreef:

Indien je DECT200 uitgevoerd is met de laatste versie van de software, gaat het werken op de 7581.

Hopelijk klopt het...

Het is al een hele grote stap dat AVM deze work-arround nu ook bevestigd. De aandachtige lezer in dit forum/Xs4all nieuwsgroepen hadden dit kunnen weten en ik heb ook aan AVM gemeld.

Nu kan het zijn dat AVM geen oude firmware update initiatie in de 7581 wil zetten of dat men in de drukte vergeten is of dat er geen ruimte is daarvoor in de firmware voor de 7581. Dit kan alleen AVM vertellen en daar kun erg lang op wachten of het wordt nooit bekend gemaakt.

Marcel

tubejack schreef:

loekf schreef:

Als je goed meeleest, heeft AVM daar al in voorzien in 06.80 de Fritz. Randapparatuur die daar is aangemeld wordt automatisch bijgewerkt. Mijn Fritz Fon 's werden keurig geüpdatet

Echter, er wordt nog apparatuur nieuw uitgeleverd en verkocht met oude firmware waar updaten niet zomaar mogelijk is.

Eigenlijk zou XS4ALL of de partij die Fritzboxen uitlevert/verkoopt daar gelijk de nieuwste software versies er op moeten zetten. Dan heeft de klant dat gedoe niet. Op de wat langere termijn lost het ook vanzelf op.

Mijn Fritz 7581 draait tot nu toe goed met 06.83 Smile

....of klant heeft AVM product die al jaren niet meer bijgewerkt is door AVM en daardoor is er een lacune ontstaan in de updates van de DECT-200. Up-to-date voor de huidige router en te oud voor de nieuwe router. Dit is iets was AVM aan te rekenen is omdat zij diegene zijn de lacune heeft laten ontstaan.
Er wordt geen programma geboden waar je met behulp van de oude router alsnog een actuele firmware in de DECT-200 kan zetten opdat die alsnog zonder problemen de mee kan gaan naar de 7581.

Gondelier

zaza2002 schreef:

Hopelijk klopt het...

Ik heb twee familieleden die op mijn advies zijn blijven werken met de Fritz!Box 7390 en een met de Fritz!Box 7490, op dit moment met de firmware 113.06.83, (zij zijn er niet ingetrapt om te ruilen voor een 7581).
Beide gebruiken Dect-telefoons MT-F + C4 en DECT200ers.
Geen enkel probleem en alles werkt prima.
Nu zou het kunnen zijn dat voor de 7581 een ander soort firmwareversie 06.83 wordt gebruikt, maar vreemd ??
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.

tubejack

Marcel schreef:
....of klant heeft AVM product die al jaren niet meer bijgewerkt is door AVM en daardoor is er een lacune ontstaan in de updates van de DECT-200. Up-to-date voor de huidige router en te oud voor de nieuwe router. Dit is iets was AVM aan te rekenen is omdat zij diegene zijn de lacune heeft laten ontstaan.
Er wordt geen programma geboden waar je met behulp van de oude router alsnog een actuele firmware in de DECT-200 kan zetten opdat die alsnog zonder problemen de mee kan gaan naar de 7581.

Voor de DECT200 zijn een aantal software versies na 3.0 en waarschijnlijk ook daarvoor.
Ik vermoed dat je niet kunt upgraden, vanwege de steeds sterkere benodigde DECT encryptie.
Het zou inderdaad mooi zijn, als er een tool was waarmee je dat zelf kunt doen. Aan de andere
kant, een leverancier moet gewoon hardware verkopen met gangbare firmware.

tubejack

Gondelier schreef:
Ik heb twee familieleden die op mijn advies zijn blijven werken met de Fritz!Box 7390 en een met de Fritz!Box 7490, op dit moment met de firmware 113.06.83, (zij zijn er niet ingetrapt om te ruilen voor een 7581).
Beide gebruiken Dect-telefoons MT-F + C4 en DECT200ers.
Geen enkel probleem en alles werkt prima.
Nu zou het kunnen zijn dat voor de 7581 een ander soort firmwareversie 06.83 wordt gebruikt, maar vreemd ??

Ik was vandaag bij een goede kennis. Die heeft nog een oude Fritzbox 7360 1e versie. Dus niet verder up te graden. Op mijn advies, vraagt ze bij XS4ALL een nieuw modem aan. Mijn redenatie is: "je kunt wel wachten tot iets stuk gaat. Maar ik heb liever een nieuw exemplaar er naast."

Op een gegeven ogenblik moet je toch. Al was het alleen al om veiligheid redenen. Nu kan dat relaxed en zonder stress. Mocht er toch onverhoopt iets niet werken. Dan zet je het oude modem zo weer terug. Wink

Ik heb ook een andere kennis, die heeft al maanden een nieuwe box in huis omdat haar oude af en toe kuren heeft. Ze wacht gewoon totdat het echt stuk gaat.... ook een manier. Ik heb al 2x aangeboden om voor niks de nieuwe Fritzbox te configureren. Maar manlief wil niet. Ik bied het nog 1x aan want het is een erg aardig mens. Daarna niet meer want je zult zien dat in de stress ineens alle wachtwoorden en codes foetsie zijn. Sta je nog voor paal ook als techneut Sad
Gewijzigd door tubejack op 23 May 2017, 16:34

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie