Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
Mensen kun je maar één keer belazeren en dan houdt het vanzelf op ..... meestal dan.

Misschien moet XS4ALL zich nóg meer profileren. Misschien duidelijk wat je als klant allemaal krijgt en bij andere niet. Of bij moet betalen. Doe maar eens een brutale A/B vergelijking met andere internet providers. Dergelijke reclame mag nu.

Ik vind het nu allemaal zo soft. Waar zijn de "Linda's van XS4ALL" gebleven? Ja die vrouwen met "ballen"

Voor mij is het simpel, ik krijg nergens meer voor mijn geld. Ook al lijkt een andere aanbieder goedkoper. Mensen kunnen gewoon niet rekenen en kijken alleen maar naar het aantal Mb's/
Lekker belangrijk..... not Sad
 
tubejack

Quote

ballings schreef:

Dank voor het bericht. Ik heb 2x Fritz!Fon MT-F en een Fritz!Dect 100 repaeter.


Er zijn veel meer mensen die met de MT-F toestellen problemen hebben lees b.v. hier
[url]https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&rowstart=1240#post_4749
[/url]
Zelf zou ik een klacht naar de helpdesk van AVM sturen, dat kan gewoon in Nederlands.
service@avm.de

Je kan zelf in de fritzbox zien wat er gebeurt tijdens zo' n gesprek, dat kun je ook weer gebruiken
voor je mail naar AVM zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_4788
 
tubejack
Dit vond ik nog https://nl.avm.de/service/fritzfon/fr...overzicht/
Lees de FAQ's en kijk ook onderop bij ondersteuning aanvragen ===> Maak een keuze ==> Telefoonverbindingen ===> Inkomende Oproepen en lees b.v. dit "vereisten HD telefonie"

[...] Beide partijen moeten internettelefonie (VoIP) of een ISDN-lijn gebruiken om te bellen. HD-telefonie kan ook worden gebruikt voor intern bellen. HD-telefonie kan niet worden gebruikt als een van de partijen een analoge vaste lijn gebruikt.

Als dit bij jouw ook het geval is o.a. forumlid Ruud van Monster en Ballings zit daar mogelijk het probleem. HD telefonie "gewoon uitzetten" Ik heb zelf helaas geen MT-F toestel maar nu zou je er m.i. moeten kunnen uitkomen of een gerichte klacht richting AVM kunnen sturen

Dat kan hier https://nl.avm.de/service/ondersteuni...T-F/nl/96/
 
Roger
HD-telefonie uit zetten zou niet mogen uitmaken als één endpoint het niet ondersteunt. Tijdens de call setup wordt onderhandeld over de te gebruiken codec. Als een endpoint de vereiste G.722 codec niet ondersteunt, wordt die gewoon niet gebruikt, ongeacht of dat vinkje aan of uit staat.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Zou niet mogen uitmaken.Think

Ik knip en plak, slechts de originele teksten en links van AVM.
Dat 2 MF-T toestellen het onderling wel goed doen, is nu wel duidelijk.
Afijn mensen met die problemen hebben met dit type toestel, kunnen nu zelf het e.e.a. uitzoeken.

Van elk gesprek is ook een log en ook die kun je via je Fritz box naar AVM sturen.
 
zaza2002
Ter informatie:

Vanmorgen overgestapt van de 7360 naar de 7581.
Eerst vooraf de 7581 voorbereid door dezelfde SSID in te voeren en wachtwoord als voor de 7360 en een back-up van de 7360 terug te zetten naar de 7581.
Dat ging overigens pas nadat ik een handmatige update naar 6.83 had uitgevoerd.

De 4 LIFX lampen, Canary en Thermosmart gingen moeiteloos over (WiFi)

De twee Fritz telefoons moesten wel opnieuw aangemeld worden. (DECT) en nog geen klachten over de spraakkwaliteit.
De DECT200 (2 stuks) liepen minder goed. Deze moesten eerst gerest worden voordat ze er zin in hadden.

Resumerend: eigenlijk wel goed gegaan.

Nu wachten op maandag als de KPN voor de pair bonding komt.
 
Roger

Quote

tubejack schreef:

Ik knip en plak, slechts de originele teksten en links van AVM.
Die teksten worden geschreven door een supportafdeling die vaak niet goed weet hoe de zaken 'onderin' werken. En voor consumenten moet je technisch jargon vermijden. Het resultaat is vaak een tekst die slechts de halve waarheid bevat. Het is niet gemakkelijk om het echt goed te doen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Zolang ze het maar bij AVM oplossen Rogier. Je kunt zelf best veel bekijken, uitzoeken en vanuit de Fritz box heel erg makkelijk doorgeven aan AVM.

B.v. als je telefoonlijn kraakt bij inkomende gesprekken kun je mogelijk de oorzaak vinden in Telephony ==> Telephone Numbers . Daar zie er een overzicht van alle gesprekken. Als je rechts bij Other op dat spraak ballonnetje drukt krijg je het 2e scherm waar je precies aan AVM kunt aangeven wat er eventueel mis ging met dat gesprek.

Je kunt ook wachten totdat een ander wat doet, maar mijn ervaring is dat, dat meestal niet opschiet.

Voor de komende Fritz OS kun je als gebruiker feedback geven
https://avm.de/kontakt/anregungen-zu-...-produkten

Ik heb mijn lijstje doorgegeven. Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen. Thumbs Up (kan ook gewoon in het Nederlands of Engels)
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door tubejack op 10 June 2017, 11:44
 
Roger
De feedback pagina kende ik nog niet. Bedankt!
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
markusdlv
Ik ben nog steeds wat huiverig om over te stappen van mijn 7490 naar 7581. Is dat ondertussen al de moeite waard of kan ik beter lekker op mijn 7490 blijven? De 7581 haalde wel (iets) hogere internetsnelheden maar liep de vorige keer dat ik het probeerde (2+ maanden geleden) steeds vast.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie