Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
richard01
@helderzicht @AVM_NL @AVM_DE
.Zelf heb ik handmatig ge-update naar de internationale 06.91 versie voor de FRITZ!WLAN Repeater 1750E. Echt een aanrader, het werkt hier vele malen beter dan de 06.51 versie die er hiervoor op stond.
Dat betekent inderdaad later een handmatige actie om de instellingen over te zetten. Maar gezien alle voordelen die de 06.91 geeft is het een aanrader om te upgraden.
Overigens tot nu toe geen fouten kunnen ontdekken.. Hier zit een fan van de 1750E Wink Top product!
Hoop dat de FRITZ!Box 7581 ook snel MESH krijgt ... de 7580 heeft het al sinds begin september 2017.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.

JvdH
Eens gekeken: voor 450E (ik was te laat voor XS4ALL gratis 1750E actie :-( ), zie ik dat er al een Duitse 6.90 versie is, nog even geduld dus voor internationale. Voor 7581: ben wel benieuwd wanneer 6.9x achtig daarvoor komt. Modem draait bij mij overigens heel stabiel (echter geen pair bonding, ik zit met vectoring op 110Mbit op enkele lijn en geen DECT (wel DECT200's :-) ) telefonie, dat doe ik nog 'ouderwets' ;-)

loekf

lsluijter schreef:

Volgens de AVM website kun je ook achteraf MESH activeren:

https://en.avm.de/fritz-lab/fritz-lab-for-mesh-wifi/overview/

Activating the mesh function
After updating your repeaters and powerline with WiFi support over the Home Network Overview of the FRITZ!Box, mesh should automatically be activated for your product – as indicated by the mesh symbol at the corresponding product display in the connection overview.
If this is not the case, then you can activate the device for mesh later. To do so proceed as follows:
Prepare the FRITZ!Box to integrate a new device into the mesh network:
FRITZ!Box 7490: press the WLAN/WPS button (6 seconds)
FRITZ!Box 7590: press the "Connect/WPS" button briefly
Trigger the mesh connection of FRITZ!WLAN Repeater or FRITZ!Powerline with WiFi:
Briefly press the WPS or Powerline Security button.

Loek

Die WPS knop op een Fritz!box en repeater heeft voor mij nog nooit gewerkt. Configureer de repeaters altijd handmatig. Je kunt toch altijd die repeater gewoon een (factory) reset geven ? Neem aan dat ie dan de "mesh settings" ook overneemt. Configureren van een repeater is 5 minuten werk (kabel er in, reset, mode kiezen, WLAN netwerk kiezen + key invoeren, restart, kabel eruit, restart).

Hoewel, ik twijfel aan het nut van "mesh" in een setting met 1 router en 1 repeater. Bij meer repeaters of bv. PowerLANs met of zonder WIFI kan ik me de voordelen indenken.

Iemand een idee of bij "mesh" AVM ook eens rekening gaat houden met veldsterktes van het WLAN signaal ? Zodat een router niet zwaar staat te oversturen/clippen (zie 7581) ?
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

lsluijter

loekf schreef:
Je kunt toch altijd die repeater gewoon een (factory) reset geven ? Neem aan dat ie dan de "mesh settings" ook overneemt.
.

Neem dat maar niet aan! Een reset/restart helpt niet.

Er moet een soort pairing process plaats vinden: Eerst set je de "Mesh Master" open met de WPS knop, daarna voeg je het apparaat toe aan de mesh (met de WPS knop).

Loek

helderzicht

richard01 schreef:

@helderzicht @AVM_NL @AVM_DE
.Zelf heb ik handmatig ge-update naar de internationale 06.91 versie voor de FRITZ!WLAN Repeater 1750E. Echt een aanrader, het werkt hier vele malen beter dan de 06.51 versie die er hiervoor op stond.
Dat betekent inderdaad later een handmatige actie om de instellingen over te zetten. Maar gezien alle voordelen die de 06.91 geeft is het een aanrader om te upgraden.
Overigens tot nu toe geen fouten kunnen ontdekken.. Hier zit een fan van de 1750E Wink Top product!
Hoop dat de FRITZ!Box 7581 ook snel MESH krijgt ... de 7580 heeft het al sinds begin september 2017.

Update 1750E gelukt, weliswaar niet via het scherm van de FB 7581 maar pas nadat ik op de repeater zelf had ingelogd. Ik zie nog geen duidelijke verschillen met 06.51 maar was daar al heel erg tevreden over. Gebruikt al 1 SSID voor 2,4 en 5 Ghz. De apparatuur in omgeving repeater "lopen" allemaal spontaan op 5 Ghz.

dateq
Antwoord van XS4ALL:

Bedankt voor het stellen van uw vraag.

Vervelend dat u deze problemen ervaart met onze dienst.

Mijn excuus voor het ongemak.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u graag een oplossing wenst voor de problemen die u ervaart met uw glasvezel verbinding via de Fritz!box modem 7581.

Wij kunnen een compensatie bieden als we de begin en einddatum hebben.
We willen graag met u kijken naar het probleem op zowel internet gebied en telefoon gebied. Ik zie inderdaad dat de verbinding vaak weg valt of dat u het modem van stroom haalt. Ons advies is dan ook dat u voor een analyse met ons contact opneemt.

Als de bovenstaande suggesties niets uithalen, moet ik u aanraden om telefonisch contact op te nemen met onze Technische Helpdesk. Per e-mail is het lastig om een probleemanalyse te maken en mogen/kunnen wij geen storingsmelding maken bij de netwerkbeheerders. Wij zijn dagelijks bereikbaar via het onderstaande telefoonnummer tussen 08.00 en 22.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Tinus van Wettum
Klantcontact XS4ALL

dateq
En mijn antwoord daar weer op:

LS,

Ik heb al sinds het eerste begin dat ik dit modem heb contacten onderhouden met de klantenservice. Iedere keer weer werd ik met een kluitje het riet ingestuurd. En heel eerlijk gezegd, gebeurt dat nu opnieuw.

Inderdaad gaat heel vaak de stroom van het modem, simpelweg omdat er via wifi dan geen verbinding meer mogelijk is met het internet of met andere apparaten op mijn netwerk. Wat minstens net zo vaak gebeurt is dat de internet verbinding wordt gedropt zodat ook dan alleen een herstart van het modem de enige mogelijkheid is om weer verbinding te krijgen.

Er zijn bij jullie klantenservice al ontzettend veel klachten binnengekomen en NOG blijft xs4all het modem leveren. De opmerking dat klanten moeten wachten op een firmware update is ook iets wat al sinds december vorig jaar tegen de klant gezegd wordt. Nu, dan heb ik nieuws, AVM zelf heeft al aangegeven dat er na de huidige beta voorlopig geen nieuw firmware wordt geleverd. De 7581 staat heel simpel gezegd niet hoog op de prioriteitenlijst van AVM. Stop met het leveren van dat modem en bied klanten een goed alternatief!

U wilt de begindatum en einddatum hebben. De begindatum is de dag dat ik het modem heb ontvangen. Dat kunt u beter in uw systeem nakijken dan ik. Compensatie klinkt goed, maar hou op met het probleem bij uw klant te leggen en neem de verantwoordelijkheid in dit hele 7581 debacle.

diedvdyk
Huh, geen nieuwe firmware updates ?
Dus geen MESH ?
Daarvoor heb ik net mijn contract met XS4ALL met een jaar verlengd.
Als dat waar is ga ik ook om een ander modem vragen.
Tot nu toe ik (nog) problemen met de 7581. Afkloppen.

helderzicht
De grootste teleurstelling is het feit dat wij allen niet het gevoel krijgen dat het probleem met de 7581 door XS4all en AVM serieus genomen wordt. Behalve de individuele reacties is er geen enkele communicatie van XS4all naar de klanten over het feit dat er een probleem is met dit modem. Nieuwbrieven, websites, mails, er zijn mogelijkheden genoeg. Het geeft het gevoel van "zoek het zelf maar uit".
Voor een bedrijf met tot voor kort zo'n goede reputatie is dit een onbegrijpelijke koerswending. Kop in 't zand? Kanshebber voor de Struisvogelprijs......

Sterkte allemaal!

RuudvanMunster

helderzicht schreef:

De grootste teleurstelling is het feit dat wij allen niet het gevoel krijgen dat het probleem met de 7581 door XS4all en AVM serieus genomen wordt. Behalve de individuele reacties is er geen enkele communicatie van XS4all naar de klanten over het feit dat er een probleem is met dit modem. Nieuwbrieven, websites, mails, er zijn mogelijkheden genoeg. Het geeft het gevoel van "zoek het zelf maar uit".
Voor een bedrijf met tot voor kort zo'n goede reputatie is dit een onbegrijpelijke koerswending. Kop in 't zand? Kanshebber voor de Struisvogelprijs......

Sterkte allemaal!

@XS4ALL @AVM

Op zich heb ik er wel enig begrip voor dat ze het niet van de daken willen schreeuwen. Maar waar ik absoluut geen begrip voor heb, is dat na bijna een jaar ze ook geen enkele communicatie doen naar de mensen die klachten hebben gemeld en zelfs tijdelijk (!) een leen modem (7169) hebben gekregen. Ik had op zijn minst een een keer een bericht verwacht met bijvoorbeeld de volgende vragen:
- Heeft het leenmodem geholpen de problemen met de 7581 te overbruggen;
- Hebben de updates die AVM inmiddels heeft uitgebracht geholpen?
- Zijn de problemen die u ondervond nu verholpen?

Daarnaast had ik het niet meer dan fatsoenlijk gevonden als XS4ALL een bericht had gestuurd bij het uitbrengen van nieuwe firmware waardoor mogelijk de gemelde problemen worden opgelost...

Kortom: niet alleen een slechte beurt zo'n modem uit te brengen. Maar ook een slechte communicatie van onze "First Class Internet provider....
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie