Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Marcel schreef:
Dat is helemaal niet vreemd en het product net op de markt en ideaal voor een nieuwe stap. Nu er eenmaal een vertaling is gemaakt kan die gebruikt worden in de 6.90 versies van de internationale firmwares.
Mee eens. Wat AVM verkoopt als Fritz!OS is aan de bovenkant weinig meer dan een grafische bedieningsschil die hardware-onafhankelijk is. De vertaling van de grafische schil is normaliter niet meer dan een grote tabel van tekststrings. De onderkant (Linux kernel, drivers, wat real-time werk) heeft geen gebruikersinteractie en behoeft dus geen vertaling. Hoe moeilijk kan dat eigenlijk zijn? Uiteraard moet e.e.a. wel modulair zijn opgezet zodat je gemakkelijk een component (b.v. DECT) kunt weglaten als de hardware de functie niet ondersteunt. Zo'n modulair concept is ook commercieel erg interessant.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

RobEdith
Persoonlijk denk ik, dat het een combinatie van factoren is. Naast de software, die wellicht niet al te geweldig is, heb ik ook het idee, dat het modem niet goed genoeg beschermd is tegen RFI van buitenaf (denk aan bijv. lekkende stroomadapters voor smartphone, tablet etc. etc.).
Daarnaast vind ik het raar, dat het meegeleverde RJ-11 kabeltje, niet getwist is (verhoogt de kans op minder storing van buitenaf).

In mijn geval heb ik gemerkt, dat de oude koperlijn een stuk gevoeliger werd, nadat men van VDSL naar VDSL+ is overgegaan. Voor mijn gevoel zijn de maximale snelheden op de koperlijn zo'n beetje wel bereikt, ik weet niet of dat ook landelijk zo is.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360

helderzicht
Als inmiddels alle FB 7581 gebruikers met DECT zijn gaan bellen via een ouder modem lijkt het voor de helpdesk er -ten onrechte- op dat het DECT probleem is opgelost.
Ben erg benieuwd of diegenen die de laatste beta al op hun 7581 hebben gezet en met DECT van de 7581 zelf bellen nog problemen met verstaanbaarheid en gekraak hebben.

csmale
Ik heb dat gekraak met alle firmwares, inclusief de recente lab-versie. Deze laatste lijkt een stap achteruit t.o.v. de vorige beta - ik moet 'm nu bijna een paar keer per week herstarten.

Dit is wat mij betreft het enige serieuze opstaande probleem.... Ik hoop dat het snel verholpen is, maar het lijkt erop dat dit probleem niet bovenop de stapel ligt.

fmrama
Gisteren had ik hier een guidion techneut. Hij vertelde dat het dect probleem nog steeds niet is opgelost. Ze weten bij avm nog steeds niet waar het in zit, de gigasets zouden wel werken!?
Zelf heb ik geen dect, kan dus niet meepraten over dit probleem. Ik heb nu wel mijn AP losgekoppeld en wifi via de fritz 7581.

zaza2002
Gisterenavond gebeld met de helpdesk. Mijn dochter belde van huis naar mijn mobiel: volstrekt onverstaanbaar! Uitermate vervelend omdat ze een probleem met haar mobiel had en daardoor niet verder kon. Je kunt blijkbaar gewoon niet communiceren via de DECT!!
Met ingehouden emotie gebeld en aangegeven dat dit soort situaties voor mij ontoelaatbaar zijn.
Ik heb de verzekering gekregen dat er veel aandacht is voor dit probleem maar erg lastig op te lossen is. Ik heb de naam van de helpdeskmedewerker vastgelegd, met zijn instemming,en hij gaf aan dat ik hem mocht aanspreken als er geen oplossing zou komen.
Ik ga er voorlopig vanuit dat dit niet een zoethoudertje is...

Overigens:
Ik werk als ICT-verantwoordelijke in het VO. We hebben er bijna een jaar over gedaan om met veel hulp van Apple er achter te komen waarom sommige iPads niet te zien waren in Klaslokaal. Het bleek een zeer geniepige poortinstelling te zijn die er eigen opvattingen op na hield. Soms zijn problemen erg hardnekkig want niet wegneemt dat AVM hier snoeihard aan moet blijven werken!!

Roger

fmrama schreef:
Ze weten bij avm nog steeds niet waar het in zit, de gigasets zouden wel werken!?
Ik heb 3 stuks gigaset A58H (uit 2009). Een daarvan is gekoppeld aan de 7581. Dit toestel gaat bij binnenkomende gesprekken soms wel, soms niet over. Gesprekskwaliteit is goed (nog geen klachten gehad over gekraak).

De andere twee zijn aan het gigaset basisstation gekoppeld dat op zijn beurt aan FON1 van de 7581 hangt. Ook hier is de gesprekskwaliteit goed. Maar bij binnenkomende gesprekken gaat het toestel met grote vertraging over (ca. 10 seconden, soms meer).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

fmrama
Op een vraag van iemand op twitter aan AVM nederland, wanneer een update voor de 7581 komt.....
We verwachten het update volgend jaar. Wanneer precies het update verschijnt is nog niet bekent.
Dus nog effe geduuuuuuld.

Prutser

helderzicht schreef:

Als inmiddels alle FB 7581 gebruikers met DECT zijn gaan bellen via een ouder modem lijkt het voor de helpdesk er -ten onrechte- op dat het DECT probleem is opgelost.
Ben erg benieuwd of diegenen die de laatste beta al op hun 7581 hebben gezet en met DECT van de 7581 zelf bellen nog problemen met verstaanbaarheid en gekraak hebben.

Om die reden probeer ik het elke keer weer en heb derhalve flink wat teleurstellingen achter de rug. Sinds (ik denk) afgelopen donderdagavond draait DECT weer op de 7581 na de laatste LAB versie. Tot vandaag (hang er net één op) nog geen issues. Vorige versies gingen zonder uitzondering binnen een week de mist in. Maar laat ik maar niet te vroeg juichen ...

Marcel

fmrama schreef:

Op een vraag van iemand op twitter aan AVM nederland, wanneer een update voor de 7581 komt.....
We verwachten het update volgend jaar. Wanneer precies het update verschijnt is nog niet bekent.
Dus nog effe geduuuuuuld.

Als er nog issues zijn met de 7581 en tegen december er nog geen volledig werkende box is dan Xs4all maar vragen om vervanging door een ander model.

Veel teleurstelling gehad met deze box en terwijl door de klanten van Xs4all veel informatie en zelf oplossingen zijn aan gedragen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie