Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf

Marcel schreef:

fmrama schreef:

Op een vraag van iemand op twitter aan AVM nederland, wanneer een update voor de 7581 komt.....
We verwachten het update volgend jaar. Wanneer precies het update verschijnt is nog niet bekent.
Dus nog effe geduuuuuuld.

Als er nog issues zijn met de 7581 en tegen december er nog geen volledig werkende box is dan Xs4all maar vragen om vervanging door een ander model.

Veel teleurstelling gehad met deze box en terwijl door de klanten van Xs4all veel informatie en zelf oplossingen zijn aan gedragen.

Zou wel een interessante case sijn voor iemand die iets af weet van consumenten recht. In principe levert XS4ALL nog steeds niet een "af" product. Het houdt een keer op met lap middelen.

En maar adverteren met 1st class internet....
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

Marcel
Daarnaast heeft Xs4allj geen alternatieven beschikbaar en moet de klant zelf een tweedehands router gaan kopen.

loekf

Marcel schreef:

Daarnaast heeft Xs4allj geen alternatieven beschikbaar en moet de klant zelf een tweedehands router gaan kopen.

Maar weer eens een klacht bij de reclame code commissie ingediend ivm misleidende reclame

(1st class internet met een 3rd class modem)
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack
@XS4ALL.NL

Prutser schreef:
Het merendeel van de KPN consumenten gebruikers (inclusief Telfort) gebruikt de V10 die bij ZTE vandaan komt

Wellicht een goed idee dat XS4ALL als KPN dochter de (blijkbaar) stabiele Experiabox V10 gaat leveren. Als alternatief voor gebruikers, die het niet met de 7851 kunnen vinden. Mijn buren zitten bij KPN en hebben ook een V10 en ik hoor ze er echt nooit over klagen. De V10 doet het gewoon. Smile
Gewijzigd door tubejack op 05 October 2017, 20:36

Prutser

tubejack schreef:

@XS4ALL.NL

Prutser schreef:
Het merendeel van de KPN consumenten gebruikers (inclusief Telfort) gebruikt de V10 die bij ZTE vandaan komt

Wellicht een goed idee dat XS4ALL als KPN dochter de (blijkbaar) stabiele Experiabox V10 gaat leveren. Als alternatief voor gebruikers, die het niet met de 7851 kunnen vinden. Mijn buren zitten bij KPN en hebben ook een V10 en ik hoor ze er echt nooit over klagen. Doet het gewoon. Smile

Maar volledig dichtgetimmerd, techniek uit 2014 en geen optie om zelf te klussen aan de SIP gegevens. Voor mij daarmee onbruikbaar. Ik besef dat de kreet "techniek uit 2014" geen zoden aan de dijk zet aangezien jij kunststukjes doet met nog veel oudere - en prachtige - techniek Smile

richard01

loekf schreef:

Marcel schreef:

fmrama schreef:

Op een vraag van iemand op twitter aan AVM nederland, wanneer een update voor de 7581 komt.....
We verwachten het update volgend jaar. Wanneer precies het update verschijnt is nog niet bekent.
Dus nog effe geduuuuuuld.

Als er nog issues zijn met de 7581 en tegen december er nog geen volledig werkende box is dan Xs4all maar vragen om vervanging door een ander model.

Veel teleurstelling gehad met deze box en terwijl door de klanten van Xs4all veel informatie en zelf oplossingen zijn aan gedragen.

Zou wel een interessante case sijn voor iemand die iets af weet van consumenten recht. In principe levert XS4ALL nog steeds niet een "af" product. Het houdt een keer op met lap middelen.

En maar adverteren met 1st class internet....

Vanuit een gebruiksoogpunt vindt ik de FRITZ!Box echt vele malen beter dan de V10. De functionaliteit van de FB is echt beter. De toegevoegde waarde van XS4All verdwijnt voor een groot deel als de FB aan de kant wordt geschoven. Dan kan je net zo goed naar elke willekeurige andere provider.
Maar ja, rand voorwaardelijk is dat het werkt, en daar zijn "we" nog niet sinds Post#1 op 7 januari 2017...helaas.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.

tubejack

Prutser schreef:
Maar volledig dichtgetimmerd, techniek uit 2014 en geen optie om zelf te klussen aan de SIP gegevens. Voor mij daarmee onbruikbaar. Ik besef dat de kreet "techniek uit 2014" geen zoden aan de dijk zet aangezien jij kunststukjes doet met nog veel oudere - en prachtige - techniek Smile

Voor jouw en andere technische gebruikers niet bruikbaar. Maar hoogst waarschijnlijk de meeste gebruikers goed genoeg. Die willen m.i. een veilig en stabiel internet. Met eventueel bellen en TV.

Daarnaast persoonlijk aandacht, als iets onverhoopt toch niet werkt. Dat zijn m.i. kernwaardes van XS4ALL.

Ikzelf ben redelijk technisch, maar zou voor mijn doel, genoeg hebben aan een V10. Thumbs Up
Zo niet, dan kan ik zelf wel wat beters kopen dan een Fritz box Wink
Gewijzigd door tubejack op 05 October 2017, 21:22

Prutser

Maar hoogst waarschijnlijk de meeste gebruikers goed genoeg. Die willen m.i. een veilig en stabiel internet. Met eventueel bellen en TV.
Daarnaast persoonlijk aandacht, als iets onverhoopt toch niet werkt. Dat zijn m.i. kernwaardes van XS4ALL.

Zouden "standaard" gebruikers niet bij één van de andere KPN dochters zitten? Ik voel me bij XS4ALL thuis omdat er meer is dan gewoon internet, een shellserver, een volledig open router, andere SIP provider kunnen afnemen op de XS4ALL router. Da's toch allemaal wel fijn. Fijn Beta versie software uitproberen, me al verheugen op "Mesh", nee geen V10 voor mij. Ik ben geen standaard gebruiker besef ik terdege, maar ik zal de enige niet wezen ...

tubejack

Prutser schreef:

Maar hoogst waarschijnlijk de meeste gebruikers goed genoeg. Die willen m.i. een veilig en stabiel internet. Met eventueel bellen en TV.

Zouden "standaard" gebruikers niet bij één van de andere KPN dochters zitten? Ik voel me bij XS4ALL thuis omdat er meer is dan gewoon internet, een shellserver, een volledig open router, andere SIP provider kunnen afnemen op de XS4ALL router. Da's toch allemaal wel fijn. Fijn Beta versie software uitproberen, me al verheugen op "Mesh", nee geen V10 voor mij. Ik ben geen standaard gebruiker besef ik terdege, maar ik zal de enige niet wezen ...

In mijn familie, vrienden en kennissen kring is er een groeiende groep gebruikers die gewoon vertrouwen dat XS4ALL stabiel internet levert en verder geen gezeur. Het zijn m.i. allang niet meer alleen technische mensen van vroeger. Bovendien die doppen hun eigen boontjes wel.

Ik vind het ook heerlijk om met techniek te prutsen (ik doe niet anders) Dat er af en toe iets niet werkt neem ik op de koop toe. Meestal lukt het via een omweg toch wel. Maar echt nodig heb ik het niet. Een V10 is voor mijn doel, goed genoeg. Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 05 October 2017, 21:48

Roger

Jan Doedel schreef:
Met FRITZ!OS 06.85-46834 PLUS, vanavond weer een enorm krakende telefoonverbinding. Alle werk voor niets->een volledige reset etc. Probleem nog steeds aanwezig! Geef de moed op.....??
Kun je eens kijken wat de DECT Monitor zegt? (DECT -> DECT Monitor -> Detailed Information) Mijn 7581 gaf onderstaande statistieken na een gesprek van ca. 2 minuten. De DECT handset is een Gigaset A58H.

Handset               Base Station
                  Accumulated  Current  Accumulated  Current
Measurement interval   0         ?        143460       0
A-CRC                  0         ?        19           0
X-CRC                  0         ?        24           0
Z-CRC                  0         ?        6            0
Slide-Error            0         ?        3            0
Sync-Error             0         ?        5            0
Q1/BCK Bit             0         ?        9            0
Q2 Bit                 0         ?        8            0
Handover               0         ?        4            0
RSSI                   -         ?        -            -
Bit-Error              0         ?        0            0
dropped Frames         0%        0%       0.1%         0%
defect Frames          0%        0%       0.4%         0%
BER                    0%        0%       0.1%         0%

De gesprekskwaliteit werd door de andere kant ervaren als 'zeer goed', terwijl er toch CRC-errors en dropped/defect frames zijn. Interessant is dat er desondanks geen bit errors zijn. Dat kan ik even niet duiden.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie