Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

tubejack schreef:

Prutser schreef:
Ik verwacht er helemaal niks van tijdens het CW'en op de 10m band, dan zit je vol in het VDSL2 downloadspectrum te pieken ... Alles tot de 35MHz wordt gebruikt door VDSL2 ...

Dus ADSL2+? Dat kan jij zo uitzoeken. Prutser Thumbs Up

Qua frequentie blijf je dan ruim aan de veilige kant, alhoewel buurtgenoten met VDSL2 hetzelfde ervaren. Op de postcode van Rob (huisnummer 400 gekozen) is ADSL2+ leverbaar tot rond de 12Mb met een upload van onder de 1Mb. Het aansluiten van een ADSL2+ router op de VDSL lijn zou ook al moeten werken, kwestie van even proberen ...

tubejack

Prutser schreef:
Qua frequentie blijf je dan ruim aan de veilige kant, alhoewel buurtgenoten met VDSL2 hetzelfde ervaren. Op de postcode van Rob (huisnummer 400 gekozen) is ADSL2+ leverbaar tot rond de 12Mb met een upload van onder de 1Mb. Het aansluiten van een ADSL2+ router op de VDSL lijn zou ook al moeten werken, kwestie van even proberen ...

Ik heb eventueel nog een Fritzbox type 7170 met de laatste firmware voor Rob liggen. Werkt dat zo Prutser? Kun je die er gewoon inpluggen ?

RuudvanMunster

tubejack schreef:

Hallo Ruud,

Dat kun je uiteraard instellen.
In de bijlage mijn instellingen = standaard

Van 192.168.178.2 t/m 19 kan ik gebruiken voor apparaten met een vast ip-adres en eventueel ook nog vanaf adres 192.168.178.201 t/m 254

Succes met het ombouwen!Thumbs Up

Beste Jack,
Naar aanleiding van je reactie heb ik inderdaad de laatste week van september de omnummering uitgevoerd. Hoewel ik het bizar blijf vinden, lijkt het een vermindering te geven van vertragingen op het interne, vaste deel van mijn netwerk. Ik heb geen inconsistenties ontdekt in de oude configuratie, dus geen 255.255.255.0 afwijkingen en dergelijke. Ik heb eerst alles in kaart gebracht en in een spreadscheet gezet. Van één apparaat dat een vast IP adres had, kon ik de inlogcodes niet meer vinden. Dat heb ik toen maar vervangen. Het was wel een hele klus. Met één apparaat , een Z-wave interface, kon de 7851 niet overweg. Dat had een niet-DHCP, dus eigen vast adres. De FB behandeld dat alsof het een DHCP adres was en gaf het een ander eigen DHCP nummer.... Uiteindelijk heb ik dat device ook maar op DHCP gezet en vanuit de FB aangegeven dat het een vast adres moest zijn. Voor die laatste verandering veranderde elke 2 minuten het IP adres, wat tot een wat overmatige logging in HomeSeer, mijn domotica programma, leidde... Dat is nu over.

Al met al ben ik dus blij dat ik je advies heb opgevolgd! Nogmaals heel erg bedankt.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

tubejack

RuudvanMunster schreef:
Al met al ben ik dus blij dat ik je advies heb opgevolgd! Nogmaals heel erg bedankt.

Mooi Ruud.Thumbs Up Inderdaad een beetje eigenzinnig hoe Fritz met een netwerk omgaat.
Ik hoop dat het zo lekker blijft werken.

tubejack

tubejack schreef:

Prutser schreef:

Ik heb eventueel nog een Fritzbox type 7170 met de laatste firmware voor Rob liggen. Werkt dat zo Prutser? Kun je die er gewoon inpluggen ?

Ik heb even gezocht [url]https://mybroadband.co.za/vb/showthread.php/630179-ADSL-quot-backwards-compatible-quot-with-VDSL
[/url]

M.i. maakt het een goede kans om een ADSL2+ modem router aan te sluiten op een VDSL2 lijn en dan is Rob waarschijnlijk van zijn problemen af.

Ik wil het best proberen af het werkt, door even een Fritz 7170 aan te sluiten. Aan de andere kant moet ik daarvoor de 7581 afkoppelen waar ik net een duur test qua telefonie aan het doen ben.

Moeilijk Helpless Is er al iemand die langer dan 7 dagen kan bellen met zijn Fritz 7581 liefst met Fritz fon's . In dat geval, waag ik het er op Smile

Roger

Prutser schreef:
Ik verwacht er helemaal niks van tijdens het CW'en op de 10m band, dan zit je vol in het VDSL2 downloadspectrum te pieken ... Alles tot de 35MHz wordt gebruikt door VDSL2 ...
Profiel 17a gaat tot 17.664 MHz. Profiel 35b (tot 300 Mb/s over één stel draadjes) gaat wel tot ruim 35 MHz, maar wordt dacht ik in Nederland nog niet gebruikt. Toch?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

guido66

tubejack schreef:

O ja wat nog opvalt dat de DSLAM is een ander versie nummer heeft. Misschien wordt hij nog geüpgrade. KPN is in heel Nederland nummercentrales waar wij ook op aangesloten zijn aan het upgraden. In hoeverre ze dat ook bij actieve wijkkasten gaan doen weet ik niet. Verder heb je nog niet de laatste Beta software op je 7581. Meer weet ik ff niet....

Na 20 minuten in de wacht ben ik dan toch tot de helpdesk doorgedrongen. Men was gelukkig zeer snel overtuigd van de noodzaak om de lijn te laten onderzoeken. Er is dan ook een ticket aangemaakt bij KPN
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh

Prutser

Roger schreef:

Prutser schreef:
Profiel 17a gaat tot 17.664 MHz. Profiel 35b (tot 300 Mb/s over één stel draadjes) gaat wel tot ruim 35 MHz, maar wordt dacht ik in Nederland nog niet gebruikt. Toch?

Daar heb je me bij het been, 35b (of variant) komt er wel aan, maar wordt inderdaad nog niet gebruikt op één of twee testgebieden na. Neemt niet weg dat de 20/40/80m band recht in het ADSL2/VDSL spectrum zitten. En straks 10m ook. Maar goed, zolang de zender uitstaat moet VDSL gewoon goed werken. Ik zag wel dat het laagste huisnummer en het hoogste huisnummer in jouw postcode nogal verschillen in mogelijke snelheid

tubejack

Roger schreef:

Prutser schreef:

Als proef in Rotterdam en Haarlem een test met Vplus https://overons.kpn/nl/nieuws/2016/pr...r-te-halen
Om de hogere snelheden te bereiken wordt ook het frequentiebereik uitgebreid van 17MHz naar 35MHz.

RobEdith
Ik heb inderdaad profiel 17B. Boven de 18.000 MHz is het geen probleem.

Niemand van KPN kan me een concrete oplossing bieden voor dit probleem. Het enige wat ze aanbieden is om eventueel een 'notch' aan te zetten. Dit gaat echter ten koste van mijn lijnsnelheid en ik weet niet of ik dan ook nog gebruik kan maken van TV over internet.

Had ik dat geweten, dan had ik de 7170 niet weggedaan. Volgens mij heb ik die hier niet meer liggen.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie