Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
lsluijter

Roger schreef:

Het hoge woord is er eindelijk uit: Fritz!OS 7 gaat in juli het licht zien.

AVM schrijft in een persbericht:
Das neue FRITZ!OS soll ab Juli für alle aktuellen FRITZ!Box-Modelle bereitgestellt werden.
Hopelijk is de 7581 ook een actueel model.

"ab Juli" betekent vanaf juli, dus augustus, september, oktober .............etc.
Loek S

Roger

lsluijter schreef:
"ab Juli" betekent vanaf juli
Ja.

lsluijter schreef:
dus augustus, september, oktober .............etc.
Nee.

"Ab Juli" betekent in het Duits "te beginnen ergens in juli", veelal zelfs 1 juli. Maar 1 juli zal het wel niet gaan worden, al was het maar omdat 1 juli een zondag is.

Maar even afgezien van taalkundige haarkloverij: eigenlijk zou AVM Fritz!OS 7 natuurlijk al tijdens de CEBIT algemeen beschikbaar moeten maken. Het is gewoon niet handig om iets groot te lanceren tijdens de belangrijkste beurs van het jaar en vervolgens een hele tijd tegen je klanten te moeten zeggen dat het nog niet verkrijgbaar is. Juli is denk ik nog wel acceptabel (zeker begin juli), augustus zou al een blamage zijn.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

Gondelier

Roger schreef:

Maar even afgezien van taalkundige haarkloverij: eigenlijk zou AVM Fritz!OS 7 natuurlijk al tijdens de CEBIT algemeen beschikbaar moeten maken. Het is gewoon niet handig om iets groot te lanceren tijdens de belangrijkste beurs van het jaar en vervolgens een hele tijd tegen je klanten te moeten zeggen dat het nog niet verkrijgbaar is. Juli is denk ik nog wel acceptabel (zeker begin juli), augustus zou al een blamage zijn.

Op de Cebit 2018 wordt de Fritz!OS7 gepresenteerd. AVM is natuurlijk klaar met de OS7 voor de 7490 - 7590 - 6890 LTE en wie weet welke nog meer (7581) ???
Momenteel werk ik al maanden met versie 6.98-xxxx BETA (7490) en krijg regelmatig updates xxxx. Ook de DECT en de 1750E staan bij mij op 6.98 xxxx BETA. Zelfs vanmorgen 10/6 kreeg ik een e-mail melding van een update voor de 1750E. Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7. Na de Cebit gaat men misschien nog wat vuiltjes wegwerken die tijdens de Cebit op hun afkomen en dan distribueren en ook voor de andere Fritz!Boxen. En ja in welk rijtje is dan de 7581 aan de beurt.
Ik begrijp de problemen die nog niet helemaal zijn opgelost met de 7581 vanaf december 2016, het is ook niet meer goed te praten, maar misschien zijn deze met OS7 opgelost.
M.a.w. als antwoord op het hierboven beschreven: AVM is al een tijd bezig om naar versie 7 toe te werken, ook voor de Internationale versie. Ik denk dat ze van de blunders uit het verleden echt wel geleerd hebben.
En voor de duidelijkheid, ook ik heb de Fritz!Box meerdere malen in de hoek willen smijten, maar ja als het dan weer eenmaal goed werkt dan ben ik toch weer tevreden.
Op naar versie Fritz!OS7 en ik ben GEEN medewerker van AVM.
Gewijzigd door Gondelier op 10 June 2018, 12:06
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.

Roger

Gondelier schreef:
Op de Cebit 2018 wordt de Fritz!OS7 gepresenteerd.
Morgen is de Grote Dag Cheer

AVM is natuurlijk klaar met de OS7 voor de 7490 - 7590 - 6890 LTE en wie weet welke nog meer (7581) ???
Tsja, wat is klaar? Ook voor de 7490 en de 7590 is Fritz!OS nog in flink in beweging: in de laatste Labor release zaten nog allerlei bug fixes en zelfs nog een functionele vernieuwing (een nieuwe UI voor het NAS-gedeelte).

Fritz!OS 7 zal er in elk geval komen voor een groot aantal modellen. Je kunt Labor images downloaden voor een groot aantal modellen:
  • Duitstalig: 6890LTE, 7272, 7362SL, 7390, 7412, 7430, 7490, 7560, 7580, 7590
  • Internationaal: 4040, 6590, 6890LTE, 7490, 7590
De laatste weken kwamen de Labor images voor de onderstreepte modellen groepsgewijs uit. Ik ga er van uit dat Fritz!OS 7 voor die modellen ook tegelijk uit gaat komen en de rest hooguit weinig later. Ik acht het onwaarschijnlijk dat de 7581 er meteen bij zal zitten. Maar heel lang hoeft het daarna ook weer niet te duren. Ik zie duidelijke tekenen dat AVM de code base voor Fritz!OS voor de verschillende modellen voor een heel groot gedeelte gemeenschappelijk heeft weten te maken.

Hopelijk is deze firmware tsunami geen eenmalige inspanning en gaat AVM nu ook in de toekomst updates voor alle modellen gezamenlijk uitbrengen (of op zijn minst kort na elkaar).

Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7.
Volgens de aankondiging zal dat niet het geval zijn. Het is natuurlijk mogelijk dat Fritz!OS 7 wel met de CEBIT voor handmatige download en installatie beschikbaar komt, maar pas in Juli via de reguliere updatekanalen. Zo'n fasering zou zeker ook verstandig zijn.

Na de Cebit gaat men misschien nog wat vuiltjes wegwerken die tijdens de Cebit op hun afkomen en dan distribueren en ook voor de andere Fritz!Boxen. En ja in welk rijtje is dan de 7581 aan de beurt.
We zullen het zien. De mannen en vrouwen van AVM hebben keihard gewerkt aan Fritz!OS 7 en zullen denk ik wel aan vakantie toe zijn. Voor de 7581 zie ik Fritz!OS 7 nog steeds niet voor Augustus komen.

Ik begrijp de problemen die nog niet helemaal zijn opgelost met de 7581 vanaf december 2016, het is ook niet meer goed te praten, maar misschien zijn deze met OS7 opgelost.
Voor zover problemen in de platform onafhankelijke bovenlaag zijn opgelost, zeker. Een deel van de problemen met de 7581 zit echter in de onderlaag. Ik hoop dat ze hier eindelijk eens schoon schip gaan maken.
Gewijzigd door Roger op 11 June 2018, 10:52

Roger

Gondelier schreef:
Ik denk dat ze er morgen een klap op gaan geven voor de Cebit en dan hebben we versie 7.
Die klap is in Hannover nog niet gehoord. Maar AVM zit zo te zien wel op het laatste rechte stuk voor de finish. Vrijdag waren er nog de gebruikelijke (wekelijkse) Duitstalige Labor versies voor de 7490 en de 7590, maar vandaag publiceerde AVM geheel onverwacht alweer nieuwe: 6.98-56900 (7490) en 6.98-56903 (7590). Dit keer voor het eerst zonder nieuwe functionaliteit: alleen bug fixes en andere verbeteringen.
Gewijzigd door Roger op 13 June 2018, 13:22

tubejack
Ik heb sinds een week of 3 een nieuwe NAS. Die heb ik hetzelfde lokale IP-adres gegeven als de oude maar een andere naam.

Vandaag wou ik daarna, een port forwarding doen. Dat gaat normaal heel eenvoudig, zolang het toe te wijzen apparaat maar met naam en IP-adres maar bekent is onder Home Network Overview.

Om de e.e.a. vage reden was mijn nieuwe NAS niet bekent, dus ik moest het ip-adres gebruiken van mijn NAS apparaat (laatste optie bij forwarden).

Werkt gewoon niet, vage melding dat ik maar met AVM contact op moest nemen. Back-up gemaakt en een factory reset. Back-up teruggezet en eindelijk zo' n 3 kwartier verder lijkt het te werken.

Mag hopen dat Fritz OS 7 beter is. Dit is echt slecht Sad

Gondelier

Roger schreef:

Gondelier schreef:
Die klap is in Hannover nog niet gehoord. Maar AVM zit zo te zien wel op het laatste rechte stuk voor de finish. Vrijdag waren er nog de gebruikelijke (wekelijkse) Duitstalige Labor versies voor de 7490 en de 7590, maar vandaag publiceerde AVM geheel onverwacht alweer nieuwe: 6.98-56900 (7490) en 6.98-56903 (7590). Dit keer voor het eerst zonder nieuwe functionaliteit: alleen bug fixes en andere verbeteringen.

Ik kan die updates nergens terug vinden die jij hier beschrijft. Niet op de Duitse labo site en niet op de Internationale labo ?? Moet ik naar de oogarts Cool

Sorry, Ik heb de updates gevonden op de Duitse-site Stress
Gewijzigd door Gondelier op 13 June 2018, 23:13
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.

richard01

Gondelier schreef:

Roger schreef:

Gondelier schreef:

Ik kan die updates nergens terug vinden die jij hier beschrijft. Niet op de Duitse labo site en niet op de Internationale labo ?? Moet ik naar de oogarts Cool

Alleen als je dat zelf wilt Smile
Kijk anders hier eens: https://avm.de/fritz-labor/fritz-labo...ebersicht/
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.

Gondelier

richard01 schreef:

Gondelier schreef:

Roger schreef:

Gondelier schreef:

Alleen als je dat zelf wilt Smile
Kijk anders hier eens: https://avm.de/fritz-labor/fritz-labo...ebersicht/

Nee, dat is de Duitse labo,
Sprache: Deutsch
Version: 06.98-56735
Datum: 08.06.2018
die labo moet je nooit hebben.
Ook op de Intern. Labosite staan andere nummers van 08-06-'18

Roger

tubejack schreef:
Ik heb sinds een week of 3 een nieuwe NAS. Die heb ik hetzelfde lokale IP-adres gegeven als de oude maar een andere naam.

Vandaag wou ik daarna, een port forwarding doen. Dat gaat normaal heel eenvoudig, zolang het toe te wijzen apparaat maar met naam en IP-adres maar bekent is onder Home Network Overview.

Om de e.e.a. vage reden was mijn nieuwe NAS niet bekent, dus ik moest het ip-adres gebruiken van mijn NAS apparaat (laatste optie bij forwarden).

Werkt gewoon niet, vage melding dat ik maar met AVM contact op moest nemen. Back-up gemaakt en een factory reset. Back-up teruggezet en eindelijk zo' n 3 kwartier verder lijkt het te werken.
Dit is een bekend probleem in Fritz!OS. Ik heb er ook last van (rode melding: An error occurred. Error code: 1. Please enter your data again. If the error occurs again, please consult AVM Support.). Als Fritz!OS 7 het niet oplost, ga ik jouw oplossing eens proberen.

tubejack schreef:
Mag hopen dat Fritz OS 7 beter is.
Fritz!OS 7 zal vooral over nieuwe features gaan.

tubejack schreef:
Dit is echt slecht Sad
Je bent mild.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie