obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RobEdith
Ik ben weer terug naar 07.01 i.p.v. laatste beta en het draait voor zover bij mij weer goed.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
JvdH
Laatste weken toch ook bij mij gedoe (verbinding is heel lang stabiel geweest):
- laatste beta -> dag later (in weekend op za en zondag opnieuw) "Time out during PPP negotiation", alleen stroom eraf + tijdje wachten + erop lijkt dan soelaas te bieden.
- die zondag besloten terug naar 7.01 (best wel even werk), eerst factory reset op beta: geen soelaas, daarna via reimaging terug naar 7.01, daarna leek het tijd stabiel.
- toch in recent weekend: zelfde timeout issues
- beta er toch maar weer opgezet (met idee 7.10 komt toch snel, en met 7.01 ook issues): helaas afgelopen weekend en vanochtend weer timeout issue. En: vanochtend ook maar eens gecontroleerd: idd rode led. Stroom eraf + tijdje wachten + erop: werkt prima.
- al wel contact met XS4ALL gehad, die wilden wel monteur sturen als probleem zich langer voordoet, maar vraag me af wat nu oorzaak was. XS4ALL gaf aan dat er geen werkzaamheden in de buurt waren geweest.

Is dit modem nu brak? Is er iets met KPN lijnen aan de hand of is de laatste beta oorzaak van deze ellende (alhoewel ik idee had dat bij 7.01 ook optrad, in ieder geval 1 x). En is er manier om dieper te kijken in logs terwijl 'timeout issues' lopen om achterliggende oorzaak te achterhalen?
 
grimson
DSL connected, ↓ 79,0 Mbit/s ↑ 14,2 Mbit/s (bonding!)
Internet, connected since 08.04.2019, 06:20, XS4ALL,

Na een valse (?) start (ook PPP timeout errors vlak na het installeren van de 07.08-67543 BETA) eigenlijk geen issues meer gehad.
Dat is dus eigenlijk in gebruik als kaal 'modem' dus geen wifi/nas/telefonie etc. alleen router internet. Dus tja.. zeg t maar.... Frown
 
Prutser
'k Moet even wennen aan de nieuwe layout ...

Hier sinds een aantal dagen: FRITZ!OS: 07.08-67543 BETA
Volgens de FB zit ik 135 meter van de wijkkast (klopt wel) en ik zit op 212Mb down, 66Mb up. Zonder ook maar één bitfout en superstabiel (Bonded, G.INP en 17a profiel)

PPPoE sessie wordt door de Ubiquiti gedaan die achter mijn FB staat inmiddels, dus ik speel niet helemaal eerlijk. Ik heb het idee dat de wat minder stabiele meldingen komen van aansluitingen met wat langere afstanden, of heb ik dat mis?

Misschien aardig om even te melden wat de afstand is die de FB aangeeft, of daar iets aan te relateren valt.
Prutser voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Prutser op 01 mei 2019, 20:54
 
JvdH
273m.
Seamless rate adoption staat bij mij uit.
G.INP on
Profile: 17a
G.Vector: full
Carrier: B43
En dus geen pair bonding.
111214/31364
 
jabesse
859 / 884 m
Seamless rate adaptation off
G.INP off
Profile 8b
G.Vector off
Carrier record B43
52906/7735
Pair bonding

Kan nauwelijks wachten tot L2Fiberrotterdam hier langskomt. Dan stap ik meteen over.
 
tubejack
Onze 7581 zit weer in de doos, de 7369 werkt momenteel beter. Zie wel dat ze bij ons in de buurt van die groene mantel buizen aan het ingraven zijn. Zouden nu eindelijk na de 1e aankondigen op Netco voor VVDSL zo' n 2,5 jaar geleden...
Het gaat om de straatkasten 1506WV 63 KVD en 1506WS 1 KVD. Bij netco nu nog, geen updates de komende 3 maanden.
 
meppele

Prutser schreef:

'k Moet even wennen aan de nieuwe layout ...

Hier sinds een aantal dagen: FRITZ!OS: 07.08-67543 BETA
Volgens de FB zit ik 135 meter van de wijkkast (klopt wel) en ik zit op 212Mb down, 66Mb up. Zonder ook maar één bitfout en superstabiel (Bonded, G.INP en 17a profiel)

PPPoE sessie wordt door de Ubiquiti gedaan die achter mijn FB staat inmiddels, dus ik speel niet helemaal eerlijk. Ik heb het idee dat de wat minder stabiele meldingen komen van aansluitingen met wat langere afstanden, of heb ik dat mis?

Misschien aardig om even te melden wat de afstand is die de FB aangeeft, of daar iets aan te relateren valt.
De nieuwe lay-out is een flinke verbetering, het geel/zwart van XS is echter al verdwenen, een voorteken?
Overigens heb je een 'pracht van een lijn' lijkt mij Prutser. Ondanks een recente lichte verbetering met 'G.INP aan' kom ik nog niet aan de snelheid die bij het Compact pakket hoort. Sinds bonding en het inlassen van enkele bypasses in mijn verbinding met de wijkcentrale is de stabiliteit prima, nu nog wat meer speed zou mooi zijn. -eggie-
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack

meppele schreef:

[quote name=Prutser post=9217]'k Moet even wennen aan de nieuwe layout ...

De nieuwe lay-out is een flinke verbetering, het geel/zwart van XS is echter al verdwenen, een voorteken?
-


Als je helemaal naar onder scrolt zie je ook de forums van andere internet providers. Te beginnen met Caiway t/m Ziggo Klik daar maar eens op. Die ik geprobeerd heb hebben allemaal dezelfde layout.

Prutser heeft inderdaad een top verbinding. Onze lijn is vergelijkbaar met die van jou.
 
Prutser

meppele schreef:

.....
Overigens heb je een 'pracht van een lijn' lijkt mij Prutser.


Ik heb dan ook het geluk slechts 135 meter naast de wijkkast te wonen. Voor de afgelopen paar jaar moest ik het doen met 6Mb down en zo'n 300Kb up. Om een duurzame ontwrichting in het gezin te voorkomen ben ik een paar jaar vreemd gegaan naar de kabelaar. Maar goed, momenteel is het inderdaad prima.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie