Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
Doinka
[quote]HWteE schreef:
"Nog tijdens de discussie met XS4ALL ontving ik een tweetal vervolg mailtjes uit Berlijn waaruit viel op te maken dat de verzending van een vervangend modem al in gang is gezet. De inzending van de gevraagde aankoopnota of garantie document wordt kennelijk niet eens nodig gevonden."



AVM stelde bij mij ook voor de 7581 op te sturen omdat ze dachten dat het een hardwareprobleem was maar XS4all was het daar niet mee eens dus dat heb ik niet gedaan (ik ben niet de eigenaar).
Dus heel interessant dat ze jou alvast een nieuwe sturen... ben heel benieuwd.
 
jacco01
Ik heb de handoek, of beter, de 7581, in de ring geworpen.
Er draait nu weer een 7360 als accesspoint, een tweede als repeater op de 1e en een 300E op de 2e verdieping. Zoals het was voor de 7581, zeg maar. En alle 3 de AVM-telefoons doen het ook weer als vanouds, zonder kraken en ze blijven verbonden met base.

Ik heb ook maar een mail naar AVM gestuurd met dit droeve nieuws en de verwachting uitgesproken dat in de nabije toekomst, dat is voor mij binnen 4 weken, een oplossing is uitgerold, aangezien het duidelijk een algemeen probleem is en geen op zich zelf staand incident. Verder heb ik verzocht de 7581 zodanig te programmeren dat de oudere routers weer als repeater gebruikt kunnen worden.

Ben benieuwd...
 
misja
ook ik heb sinds kort een 7581 en heb problemen:
- vdsl lijkt heel goed te werken mijn internet toegang is heel snel.

echter:
- de lan poortnummers op de kast komen niet overeen met de nummers in de webinterface.
- alhoewel ik 1Gb devices aangesloten heb geeft de webinterface 100Mb aan.
- dect is niet werkend te krijgen met siemens gigaset sl400.
- telefoon poortnummers zijn omgewisseld op de kast.

heb dus dect maar weer uitgezet en gebruik weer een gigaset n300a-ip dect basestation voor telefonie dus de fritzbox telefonie helemaal uitgeschakeld.

heb mail gestuurd aan xs4all maar nog geen reactie. ga niet de moeite nemen om avm te contacten aangezien ik hierboven heb kunnen lezen dat dat geen effect heeft.

vooralsnog werkt het zo voor me maar ik hoop dat het opgelost wordt vind het jammer om extra apparaat te moeten gebruiken.
 
RuudvanMunster
Het bericht van AVM dat andere gebruikers geen problemen hebben roepen bij mij dierbare herinneringen op aan eerdere tijden met KPN...
Wij hadden een Kermit basis station. En hadden problemen met de aangesloten Kermits. (Ja best een paar jaar terug Smile)
KPN vertelde ons dat we de enigen waren met dat probleem. We klommen hoog in de boom bij KPN. En ja hoor, ineens stond KPN bij ons op de stoep. Wij begrijpen dat u iets snapt over een probleem dat we bij honderden klanten hebben ...

Overigens werd dat een spannend verhaal. We ontdekten de bug bij ons thuis, samen met KPN. Daarna kreeg ik alle nieuwe firmware op proef om te testen. Waarbij bleek dat ook KPN-ers die toestellen kregen om te testen. Maar die zagen het meer als een secundaire arbeidsvoorwaarde en deden verder geen moer om het ui te testen. Geeft wel een beeld van wat je van een fieldtest bij het eigen personeel mag verwachten. Afijn, na enkele maanden zat ik bij KPN aan tafel bij overleg met hun klant.

De problemen waren best ernstig. Als de buren werden gebeld, kwam het gesprek op ons basis station ook binnen....
 
RuudvanMunster
En ja, ik heb sinds kort hier ook de hierboven beschreven problemen met de 7581...
 
fmrama
En ja hoor, vanmorgen weer een herstart, na 1,5 dag online te zijn.
Ik heb maar weer eens teruggezet nasr de fabrieksinstellingen.
Tegen beter weten in. Kom #XS4ALL last eens wat van je horen.
 
Dect

Quote

fmrama schreef:

En ja hoor, vanmorgen weer een herstart, na 1,5 dag online te zijn.
Ik heb maar weer eens teruggezet nasr de fabrieksinstellingen.
Tegen beter weten in. Kom #XS4ALL last eens wat van je horen.



So is dat (mijn aanfraag bij Avm ist ook immer nicht beantwoord ....Bye-sad)
 
MKO
Op verzoek van XS4ALL heb ik vorige week een serie supportfiles gegenereerd met het 7581 modem en gemaild naar XS4ALL.
Omdat ik na een week nog niet eens een ontvangstbevestiging had ontvangen van XS4ALL, maar weer eens contact gezocht met de helpdesk.
(wat een irritant keuzemenu en lange wachttijd tegenwoordig, veel meldingen of weinig medewerkers?)
Deze keer tot mijn verbazing geen toneelstukje dat ik de eerste ben met problemen met het 7581 modem, maar de mededeling dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing samen met AVM.
Een oplossing is er echter nog niet en het is ook nog niet duidelijk wanneer die te verwachten is.
Er wordt uitgezocht waarom ik geen reactie heb ontvangen op mijn supportfiles en of deze naar AVM zijn doorgezet.
Op mijn vraag waarom er geen enkele communicatie is vanuit XS4ALL richting de klanten kon geen antwoord worden gegeven, maar dat kun je de helpdesk medewerker zelf ook niet kwalijk nemen (die is vast ook niet blij met dit geneuzel en klanten die je niet kan helpen met een echte oplossing).
Nogmaals aangegeven dat er op zijn minst een melding op de website van XS4ALL zou moeten komen over de problemen met het 7581 modem, dit zou intern worden doorgegeven.

Al met al niet bevredigend en vooral teleurstellend dat een provider als XS4ALL zich zo laat kennen.
Dat "First Class" kunnen ze wat mij betreft nu wel uit de slogan schrappen.
Jammer om vast te stellen als klant die heel lang geleden bij XS4ALL is begonnen met een 14k4 modem...
Speedtouch 780WL -> Fritz!Box 7170 -> 7340 -> 7360 -> 7390 -> 7581 -> 7581 -> 7390 -> 7581 -> 7490...
 
Dect

Quote

MKO schreef:

Op verzoek van XS4ALL heb ik vorige week een serie supportfiles gegenereerd met het 7581 modem en gemaild naar XS4ALL.
Omdat ik na een week nog niet eens een ontvangstbevestiging had ontvangen van XS4ALL, maar weer eens contact gezocht met de helpdesk.
(wat een irritant keuzemenu en lange wachttijd tegenwoordig, veel meldingen of weinig medewerkers?)
Deze keer tot mijn verbazing geen toneelstukje dat ik de eerste ben met problemen met het 7581 modem, maar de mededeling dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing samen met AVM.
Een oplossing is er echter nog niet en het is ook nog niet duidelijk wanneer die te verwachten is.
Er wordt uitgezocht waarom ik geen reactie heb ontvangen op mijn supportfiles en of deze naar AVM zijn doorgezet.
Op mijn vraag waarom er geen enkele communicatie is vanuit XS4ALL richting de klanten kon geen antwoord worden gegeven, maar dat kun je de helpdesk medewerker zelf ook niet kwalijk nemen (die is vast ook niet blij met dit geneuzel en klanten die je niet kan helpen met een echte oplossing).
Nogmaals aangegeven dat er op zijn minst een melding op de website van XS4ALL zou moeten komen over de problemen met het 7581 modem, dit zou intern worden doorgegeven.

Al met al niet bevredigend en vooral teleurstellend dat een provider als XS4ALL zich zo laat kennen.
Dat "First Class" kunnen ze wat mij betreft nu wel uit de slogan schrappen.
Jammer om vast te stellen als klant die heel lang geleden bij XS4ALL is begonnen met een 14k4 modem...



Sluit ik me bij aan...
Er zal een terug roep actie moeten komen ben ik bang, dit wordt neem ik aan niet met software opgelost ...
 
fmrama
En dan staat AVM in maart 2017 op de Cebit messe in Hannover met de zFritzbox 7581, 7582 en 7583. Tja,zou het voor die tijd opgelost zijn?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 Sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Advertentie