Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
@xs4all en @avm_de

Dat is wel bijzonder. Want bij de FritzBox Phon MT was het einde oefening. Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je een eigen tekst gebruikt als begroeting van je antwoord apparaat. (Misschien moet je 2 antwoordapparaten maken met een eigen naam Smile )

Er lijkt enige vooruitgang (niet te vroeg juichen) Bye-happy
Het antwoord apparaat heb ik nog niet geprobeerd. Bij mij zijn het allemaal dezelfde Siemens handsets dus één antwoordapparaat lijkt me genoeg Think

Ik laat het even zo een paar dagen draaien en meld als het goed gaat een 2e toestel aan via DECT Smile

tubejack
@xs4all en @avm_de

@xs4all
Ik zit ongeveer 800 meter vanaf de centrale. Mijn profiel op de 7569 is 17a. De 7581 zit even ver weg in de doos. Ik zal hem even opgraven op een rustig moment Smile

Tip toestelen kunt u ook aanmelden zonder dat de 7581 aangesloten is via de DSL en de rest van uw netwerk. Gewoon via een enkele UTP kabel en een PC (maar dat weet u waarschijnlijk wel...)

tubejack
@xs4all en @avm_de

Even het laatste (want ik word er een beetje gek van ShockGrin) Een van mijn lijnen was net op profile 17a gegaan wat bij mij slechter werkt.

Na dat ik voor de 2e keer de spanning van de 7581 had gehaald kwam hij gelukkig weer terug op 8b beide lijnen.

En ook nu weer, werkt het Siemens toestel die ik via DECT heb aangemeld gewoon Thumbs Up

Als het blijft werken, maak ik een "dummy proof" handleiding
(voor de helpdesk van XS4All dan. ROFL Alleen mopperen op iets heeft zo weinig zin)

Koffie!!!!!
Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 10:38

kblokland
@xs4all en @avm_de

Lijkt me logisch dat het Siemens DECT toestel gewoon blijft werken, zolang FON 1 en/of FON 2 het blijft doen. Siemens DECT heeft dan niets met Fritz DECT te doen. Voor Fritz is Siemens gewoon een analoog toestel!

Maar wat zijn we nu aan het doen? Zijn we work-arounds aan het bedenken voor een essentieel probleem in de Fritz box? Dat zou AVM toch moeten oplossen! Of als het een special voor de Nederlandse markt is deze 7581 (heb ik ergens gelezen), dan zouden de Nederlandse providers (@xs4all, etc.) het moeten oplossen.

Work-arounds lossen geen probleem op, ze vermijden ze slechts.

gait
@xs4all @avm_de

Workarounds zijn inderdaad symptoombestreiding, maar laten wel zien in welke bochten we ons moeten wringen om iets te krijgen dat werkt.
Waar @xs4all @avm_de dan weer getuige van kunnen zijn.

gait
@xs4all @avm_de

na de _de een spatie

tubejack

kblokland schreef:

@xs4all en @avm_de

Lijkt me logisch dat het Siemens DECT toestel gewoon blijft werken, zolang FON 1 en/of FON 2 het blijft doen. Siemens DECT heeft dan niets met Fritz DECT te doen. Voor Fritz is Siemens gewoon een analoog toestel!

Maar wat zijn we nu aan het doen? Zijn we work-arounds aan het bedenken voor een essentieel probleem in de Fritz box? Dat zou AVM toch moeten oplossen! Of als het een special voor de Nederlandse markt is deze 7581 (heb ik ergens gelezen), dan zouden de Nederlandse providers (@xs4all, etc.) het moeten oplossen.

Ehhh ze zijn beide anders aangemeld 1 werkt via de Fritz box via DECT van de Fritz box en 1 via het originele Siemens DECT basisstation.
Ik heb de batterij verwwijderd uit de telefoon en ook daarna meldt het toestel zich keurig aan aan de DECT van de Fritz box Bye-happy

RuudvanMunster

kblokland schreef:

@xs4all en @avm_de

Ik zit er een beetje anders in. Ik wil in de tussentijd wel internet en telefonie kunnen gebruiken. Dus heb je soms heel praktisch een work-around nodig. Wat mij betreft waren we in deze discussie vooral bezig te kijken of we het probleem ook scherper kunnen krijgen. Bijvoorbeeld: is dat van dat antwoord apparaat wel/niet ook een foutje in de software. Of een toevalligheid. Daar kwam vorige week ook mijn begrip (een beetje hoor!) vandaan, dat je als leverancier of maker niet alle combinaties die in de praktijk voorkomen kunt testen.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

tubejack
@xs4all en @avm_de

Ik draag liever bij aan een oplossing.

Voor mij, is nu de DECT Eco mode bijna 100% onderdeel van het probleem. Dan heb je ook nog de ECO+ mode.

Het 2e Oude registraties van vorige DECT stations die niet gewist zijn in het toestel of 7581.

Wat is als 3e vermoed, dat de nieuwe 7581 "strenger" is qua DECT beveiliging.

Ik heb verder geen apparatuur om verder te kunnen meten.
Ondanks de DECT problemen ben ik blij met mijn 7581 Wink

richard01
Goed te lezen @AVM_DE en @AVM_NL dat “Wij werken samen met xs4all onder hoogspanning aan een nieuwe update om de DECT problemen op te lossen” de DECT connectie problemen met bijvoorbeeld de eigen AVM toestellen https://avm.de/produkte/fritzfon/ worden opgelost.
Altijd prettig te lezen wanneer een bedrijf zijn eigen producten met elkaar kan laten samenwerken zonder dat er basale fouten optreden. Ben ook verheugd door deze voorzichtige poging om een soort van communicatie te starten met gebruikers van de FRITZ!Box 7581 modems/routers. Iets waar menigeen op zit te wachten.

Op 7 januari 2017 is via dit Forum
https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&rowstart=0&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter#post_3107
een eerste samenvatting gegeven van alle problemen die spelen met de FRITZ!Box 7581 zoals die door gebruikers van jullie producten wordt ervaren. Die problemen zijn gestart bij de uitrol van de FRITZ!Box 7581 begin december 2016; vandaag bijna 9 weken geleden.

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Hoop dat dit van toepassing is op alle genoemde problemen en niet alleen de DECT, hoewel die het meest in het oog springt.

Iedereen hoopt dat (zeer binnenkort) software wordt uitgerold die nu WEL getest is, waarmee @AVM_DE en @AVM_NL laten zien geleerd te hebben. Niemand zit te wachten op een herhaling van buggy Bèta software.

Als laatste begrijp ik niet waarom er geen beroep wordt gedaan op ons als gebruikers voor het testen. Er kan een “Early Friends And Family” release worden getest bij gebruikers die zich vrijwillig aanmelden. Er is genoeg animo voor een soort FRITZ!Box gebruikersgroep.

Genoeg klanten (en daar ben ik er 1 van) die XS4All een warm hart toedragen, gezien de 23.000 pageviews voor dit “FRITZ!Box 7581 Problemen” forum en 18.000 pageviews voor het “FRITZ!Box 7581 en DECT” forum tot en met vandaag sinds de start op 17 december 2016 zoals op
https://xs4all.gebruikers.eu/news.php staat.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie