obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
mimisiku
Heb een Tektronics thingamagic. WiFi werkt in huis prima. Zit alleen een Aaipet op... En de VOIP werkt. Dat is het belangrijkste.
De kids zijn uit huis dus geen MSN, Vleesboek, downloads en weet ik al niet meer..
 
fmrama

Quote

diedvdyk schreef:

Quote

fmrama schreef:

Quote

helderzicht schreef:

Wat heeft dit te betekenen? Reset, zoals geadviseerd op de AVM helppage, had geen effect. Logregel blijft zo af en toe komen

"No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Timeout."





Vanmiddag is de verbinding wel gemaakt en heeft de providers settings gewijzigd....waarvan acte.Yeah



En nu is de vraag, wat hebben ze gewijzigd ?




Geen idee wat ze wijzigen. Vanmiddag weer. Als ik zou doem denken, loggen ze het internet gebruik en stellen daar je max snelheid op in. Eerst haalde ik 63 met een 50 mbits abo. Na de brief van verhoging tot 80 haal ik nog maar 50 mbits. Gebruik geen tv, dus waarom zou xs mij 80 geven? Maar ik geloof in het goede van de mens. Dus ik hou het op optimalisatie van de software. Helpless
 
Roger

Quote

fmrama schreef:
Geen idee wat ze wijzigen.
Daarom staan vinkjes die dit toestaan bij mij principieel uit. De router is de eerste verdedigingslinie voor mijn systemen. De controle daarover weggeven is dus een no go. En als de provider per se de router wil beheren (bv. Ziggo), dan zet ik daar een eigen router achter die het echte werk doet.

Quote

fmrama schreef:
Dus ik hou het op optimalisatie van de software.
Op de FB-pagina waar je deze functionaliteit aan/uit kunt zetten (Internet -> Account Information -> Provider Services) staat This setting allows the service provider the secure (encrypted) transfer of the Internet account information and login data for Internet telephony on this FRITZ!Box". Die gegevens veranderen alleen als ik ze zelf verander en dat is niet dagelijks. En als de FB die gegevens zou kunnen ophalen bij XS4ALL, zou dat betekenen dat wachtwoorden bij XS4ALL onveilig worden opgeslagen (dwz. niet of reversibel versleuteld). En daar ga ik niet van uit (totdat een perspublicatie mij uit deze droom helpt, uiteraard).

Als de toelichting in de FB klopt, is de functie zinloos en kun je het vinkje gerust uit zetten. En als er meer wordt geconfigureerd dan wat er staat, dan wil je dat weten en kun je in elk geval tot dat moment het vinkje ook maar beter uit zetten.

Edit: Het Privacyjaarverslag 2011 van XS4ALL licht een tip van de sluier op. Deze informatie is uiteraard gedateerd.
Gewijzigd door Roger op 26 oktober 2017, 07:21
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
DECT repeater werkt en is van de laatste firmware voorzien.

Bellen maar Smile
 
tubejack

Quote

mimisiku schreef:

Vast IP heb ik niet nodig. Heb geen eigen domein of server. Ik gebruik VOIPBUSTER om gratis naar moeders in New-Zealand te bellen. Jarenlang ging dat perfect i.c.m. De FritzFon MT-F die ik speciaal voor de FritzBox heb aangeschaft.

Nu naar Ziggo 60Mbit


Ik heb even gekeken zakelijk Ziggo 60/10. Met mediabox voor opnames. Vaste ip-adressen en Voip voor 2 toestellen = €117 ex BTW en €141,50 incl

Bij XS4ALL betaal ik minder dan de helft. Met eventueel een extra sub-net zo' n €75 Dan heb ik niet zo' n vreselijke Horizon box, maar kan gewoon in de cloud opnemen Smile

Voor mij, niet interessant dus. En dan: "gekloot". Alles werkt, mooi verdeeld over 3 apparaten. Maar het mooiste is één box.
 
mimisiku
Ik heb alleen internet van Ziggo voor €34,95. TV kijken doe ik niet.
 
tubejack

Quote

mimisiku schreef:

Ik heb alleen internet van Ziggo voor €34,95. TV kijken doe ik niet.


Wij wel.Smile En dan heb ik het nog niet over alle andere kleine dingetjes die bij XS4ALL gewoon standaard goed geregeld zijn. Zoals, IPV6, mail, anti-virus, shell toegang, WebDAV etc

"Opzeggen" lucht beslist lekker op, maar voor mij is er geen (betaalbaar) alternatief. Think Een beetje "kloten" als ex systeem en netwerkbeheerder vind ik niet zo erg. wel leuk.

Maar even wat anders. Zeker in het begin van dit jaar had je een 7369 kunnen vragen i.p.v een 7581. Dan had je, je Fritz phone gewoon kunnen gebruiken. Maar ja, dat is achteraf en het internet van Ziggo is ook prima, onlangs nog getest. Smile https://tubejack.nl/2017/04/kan-het-s...t-sneller/
Gewijzigd door tubejack op 26 oktober 2017, 14:32
 
mimisiku
Zit zelf ook in de ICT maar mag me inmiddels flink tot de senioren rekenen. Vroeger had ik ook een engelengeduld en vogelde ook alles zelf uit. Wellicht heeft het met de leeftijd te doen. Vroeger kon je zelf ook van alles uitzoeken. Van de moderne apparatuur heb ik geen broncode (en ook geen kennis van de HW). Dus ben je overgeleverd aan de fabrikant/leverancier. Vroeger dagenlang achter een PC/werkstation met CP/M of M/PM MS-DOS en diverse assemblers..
Als je eens wist hoe vaak XS4ALL me gesmeekt heeft om ook TV van ze af te nemen. Had daarmee nog een 'stokje achter de deur'. Zou het overwegen als die 7581 goed zou werken.
Heb dat na maanden maar opgeveven toen AVM mailde dat ze geen idee hadden waaraan het lag en dat het probleem maar sporadisch voorkwam. Toen was ik er klaar mee.
 
tubejack
Ik ben ook senior en heb nog steeds "engelen geduld". Het zou leuk zijn voor vele gebruikers als het DECT het ook op de 7581 gaat doen. Voor de rest doet hij het met de laatste firmware heel behoorlijk nu, vind ik.

Even over DECT. Sinds de FRITZ!DECT Repeater 100 zie ik naast het antenne symbooltje op onze Fritz C5 Fon's een heel klein 2 tje staan. Da's een teken dat het DECT verkeer over de repeater gaat. Want als ik hem er uittrek dan staan daar het cijfer 1.

Ik heb net naar mijn dochter gebeld en terug laten bellen. Beide keren was het gesprek "glashelder" terwijl dat eerder af en toe als een robot klonk.

Nu gewoon afwachten, of het blijft werken. Bye-happy
 
meppele

Quote

mimisiku schreef:

Zit zelf ook in de ICT maar mag me inmiddels flink tot de senioren rekenen. Vroeger had ik ook een engelengeduld en vogelde ook alles zelf uit. Wellicht heeft het met de leeftijd te doen. Vroeger kon je zelf ook van alles uitzoeken. Van de moderne apparatuur heb ik geen broncode (en ook geen kennis van de HW). Dus ben je overgeleverd aan de fabrikant/leverancier. Vroeger dagenlang achter een PC/werkstation met CP/M of M/PM MS-DOS en diverse assemblers..
Als je eens wist hoe vaak XS4ALL me gesmeekt heeft om ook TV van ze af te nemen. Had daarmee nog een 'stokje achter de deur'. Zou het overwegen als die 7581 goed zou werken.
Heb dat na maanden maar opgegeven toen AVM mailde dat ze geen idee hadden waaraan het lag en dat het probleem maar sporadisch voorkwam. Toen was ik er klaar mee.


Zou dat kunnen betekenen dat met het koppelen van RITZ!DECT Repeater 100 het probleem via een omweg opgelost kan worden? Ik dacht juist dat je (ben geen IT'er) met een repeater het DECT signaal versterkte en daarmee waarschijnlijk ook de slechte verstaanbaarheid en gekraak. Overigens, met de 3760 als DECT basis blijft alles tot nu toe keurig werken en zijn er eindelijk normale gesprekken te voeren.
eggie.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie