Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
HWteE
'k Zag dat bericht van Marco ook. Net nadat ik Paul Naastepad op z'n blog een paar tips had gegeven. Hopelijk praten ze af en toe met elkaar.

https://blog.xs4all.nl/paul-naastepad-luidt-het-nieuwe-jaar-in/#comment-1062407
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
BernardW
Vandaag een reactie gehad van XS4ALL wat er op neer komt dan mijn probleem (DECT niet bruikbaar met mijn vijf Fritz!Fon toestellen) een bekend probleem is die opgelost gaat worden met een nieuwe firmware update. Het is bij XS4All alleen nog niet bekend wanneer deze door AVM uitgerold gaat worden. Ik mag mijn oude modem dus nog even gebruiken. Nu maar even wachten.
 
FourAll
Heb meerdere malen met Xs4all contact gehad. Naast de ergernis over de 7581 vind ik het vooral storend dat Xs4all wegduikt. Als je de klant werkelijk serieus neemt, stuur je alle gebruikers van dit modem een mailing. Daarin een beschrijving en erkenning van het probleem, excuses voor de ergernis en het ongemak, een verklaring dat men met AVM samenwerkt om de fricties zo spoedig mogelijk op te lossen en een voorstel voor een compensatieregeling. Ik betaal nu € 17,50 per maand om onbeperkt NIET te bellen.

De communicatie van Xs4all laat vaker te wensen over. Met een 3-in-1 abonnement heb ik Spotify HELEMAAL gratis. Dat staat triomfantelijk op de website. Als je verder leest bij de voorwaarden is het gratis voor een jaar. Helemaal gratis maar wel onder voorwaarden. Toen ik dit aankaartte, werd mij gezegd dat ik de eerste klant ben diie hier melding van maakt en dat men daarom de tekst niet aanpast.

Nog een voorbeeld: bij de overstap van ADSL naar Glasvezel kreeg ik te horen dat ik zelf het oude abonnement moest opzeggen. Dat staat nergene op de website en bleek ook niet te kloppen. Men erkende dat dit foute informatie was en men zou de medewerkers hierop instrueren.

Ik had Xs4all hoog zitten, maar ben teleurgesteld in het gebrek aan communicatie. Als je te lang te boek staat als de provider met de minste storingen, slaat de zelfgenoegzaamheid toe en wint het van de scherpte.
 
fmrama
Ik heb vanaf 8 december mijn fb 7581. Mijn problemen heb ik al gemeld. Vanaf december keek ik regelmatig bij wifi channels de lijs met wifi in de buurt. Soms wachte ik wel totdat de fb vanzelf uitlogt. Geen enkele actie op de lijst niks, zowel 2,4 en 5 ghz. Wat schets mijn verbazing, vanmiddag klikte ik weer en ik kreeg ineens de omliggende wifi gebruikers in beeld. Vraag me dus af of er toch dingetjes gepushed worden? Of is het toevallig een ander pad in de software na een herstart.
 
doti
Gister , na de zoveelste keer te lang wachten bij de helpdesk xs 4all, contact gehad ." Meneer we hebben meer dan 5000 keer 7581 modems uitgeleverd , er zijn zeer weinig mensen met problemen , en dan alleen nog maar met DECT ".Op mijn advies om maar eens de forums te lezen , antwoordde de medewerker , dat door mij een aantal andere genoemde problemen , ook in de forumsgenoemd, deze niet bekend waren. Ik mocht wel wachten met opsturen oude modem tot nieuwe firmware beschikbaar is . Heel herkenbaar allemaal , als student bij helpdesks gewerkt van ziggo en Nuon . Opdracht was altijd problemen ontkennen en plebs rustig houden . Gaat dus nog steeds zo . Beste xs4all, geef nu eens toe dat firmware/modem krakkemikkig is , bied eens excuses aan en zorg dat probleem binnen een week op gelost is . Geef een streefdatum en zeg niet dat je het niet weet ! Geeft veel meer geloofwaardigheid en vertrouwen .
 
gait
Heeft @xs4all 5.000 maal die 7581 uitgeleverd?
Zal wel komen doordat het verkeerde plaatje bij de contractverlenging staat.
 
fmrama
Tja, xs4all weet van niks. Ik heb een fb 7369 gehad. Deze gaf geen nummerherkenning. Ik had dit gemeld bij de helpdesk. Moest ik masr een dect aansluiten. Werkte ook niet. Uiteindelijk heb ik de fb 7369 op Duitse regio gezet en ik had nummerherkenning. Ik melde dit bij xs4 all. Toen kreeg ik te horen dat ze dit wisten, maar mochten ze niet actief melden bij de helpdesk. Dus nu ook maar volhouden dat er niks aan de hand is, terwijl ze bij AVM overuren maken.
 
mimisiku
Zelf al sinds 2001 lid van XS4ALL met ADSL. Vele modems gehad en eigenlijk zelden een storing. Na de levering van de FritzBox 7581 was dat dus anders. Het modem is zeer gevoelig voor lijnkwaliteit en DECT functie werkt niet.

Diverse tickets bij XS4ALL en er wordt inmiddels erkent dat dit probleem modemspecifiek is en niet incidenteel. Alle FritzBoxen 7581 hebben dezelfde problemen. Iets wat alleen met firmware update kan worden opgelost.

Ik heb de KPN laten nameten en op de tweede lijn bleek enorm veel ruis te zitten. KPN heeft de breuk hersteld en een nieuw ISRA punt 2b geplaatst. Sindsdien een stabiele 163Mbit down en 41Mbit up en dat op 3.4 km van de centrale. DECT probleem o.a. blijft natuurlijk totdat er een update komt. Er is dus hoop.
 
kblokland
Gisteren een 7369 ontvangen ter vervanging van een problematische 7581 (vooral instabiele DECT). De installatie van de vervangende modem liep soepel, inclusief het aanmelden van DECT handsets. Het enige wat feitelijk mislukte was het inlezen van een back up gemaakt vanaf een fb 7369 afgelopen zomer. Het pasword werd niet erkend! Daarna maar handmatig een aantal zaken geïnstalleerd. Lijkt allemaal goed te zijn verlopen.
Vervolgens werd ik vandaag gebeld door XS: Men had gezien dat ik de nieuwe modem had aangesloten en men wilde weten hoe het een en ander was verlopen. Mijn antwoord dat dit goed was verlopen zou men communiceren met KPN die dit zou melden op klachtenkompas.nl. (Nog niets van gezien!) Verder werd mij gezegd dat ik de 7581 nog mag behouden totdat de nieuwe firmware beschikbaar zou zijn en ik mag tegen die tijd besluiten of ik die modem wil behouden, of met de 7369 wil doorgaan. Ten slotte werd mij nog aangeboden dat Xs mijn telefoonkosten zou vergoeden.Heb ik maar aanvaard.
Kortom, XS kan het wel, het netjes afhandelen van klachten. Maar waarom moet je daar zoveel voor doen, inclusief het dreigen met maatregelen en waarom is Xs zo afhoudend?
Gewijzigd door kblokland op 13 January 2017, 09:33
 
gait
Als je @xs4all gebruikt is er meer kans dat ze iets van dit forum meekrijgen. Want berichten op dit forum komen op twitter terecht met #xs4all, maar helaas niet met hun twitter-handle.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie