Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
sukkel |
Geplaatst op 03 April 2017, 18:52
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 07 Mar 2017 |
Hier moest en zou een nieuw ISRA punt worden geinstalleerd, ook al was dat niet nodig. Daarvoor werd een heel team op ons afgestuurd. Uiteraard kwamen die niet tegelijkertijd en werden er meerdere afspraken gemaakt. Dat laatste werd ook nog eens niet goed gecommuniceerd. Toppunt vond ik nog wel dat er per se een aparte Gideon monteur moest langskomen om het modem te installeren. Dat kon het team van KPN blijkbaar niet. Achteraf het mooiste: sommige Gideon monteurs worden regelmatig ingehuurd door KPN om voor KPN monteur te spelen. Zo kan het dus gebeuren dat een Gideon monteur met een KPN pet op je ISRA komt monteren en op een ander moment een collega Gideon monteur als Gideon monteur het modem komt aansluiten. Ik ben te dom om te snappen hoe dit soort dingen goedkoper zijn |
|
|
Eddy Molle |
Geplaatst op 03 April 2017, 20:01
|
Activiteit » Zoetermeer » 2727AB » Fritz!Box 7581 (7369 in reserv Berichten: 9 Lid sinds: 07 Mar 2017 |
Quote tubejack schreef: Quote Eddy Molle schreef: Een ander fenomeen dat me bezig houdt... De hele dag door staat bij ons een radiokanaal aan, waar met de regelmaat van de klok stiltes invallen,men het lijkt te zijn bij mail binnenhalen, formules invoeren in Excel (écht waar!), en het switchen van applicatie. Is dit iets dat anderen ook herkennen? Dit is ook met uitgeschakelde 5GHz. Probeer eens naar hetzelfde station te luisteren via een pc die aangesloten is met een lan kabel. Opgelost? ==> Waarschijnlijk weel WiFi zenders op hetzelfde WiFi kanaal die elkaar allemaal even ophouden, of gewoon een trage WiFi verbinding.... Niet opgelost? ===> Internet radio is afhankelijk van het aantal connecties met de server. Zodra die aan zijn maximum connecties zit, kan het gebeuren dat de verbinding wegvalt. Misschien was ik niet geheel duidelijk, of zit ik zelf verkeerd, maar ik bedoelde de radio-uitzendingen via de decoder. Gek genoeg lijkt het met TV beter te gaan, maar radio vertoont regelmatig uitvallers. Of dat dan hetzelfde is als internetradio, weet ik niet zeker. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 03 April 2017, 20:50
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote sukkel schreef:Ik ben te dom om te snappen hoe dit soort dingen goedkoper zijn Ik snap het ook niet . In ieder geval een aandachtspunt, ik ga er morgen eens aan meten. @Eddy Ik neem aan dat de TV decoder die je ook voor de radio gebruikt via een vaste lan kabel is aangesloten. Zoja dan is het afhankelijk waar XS4ALL het radio signaal vandaan haalt. Dat kan inderdaad nog van het internet komen en dan via een eigen XS4ALL server(s) zoals Icecast doorgestuurd worden, of het kan van een satelliet of een knooppunt uit Hilversum. Als je TV decoder niet met een vaste kabel is aangesloten, zou ik zelf daarmee beginnen. |
|
|
Marco-dv |
Geplaatst op 03 April 2017, 22:22
|
Activiteit » Hoeven » 4741 » Internet,TV & Bellen Berichten: 4 Lid sinds: 01 Apr 2017 |
Bij mij is ook een nieuw ISRA punt geinstalleerd door KPN in opdracht van XS4ALL toen ik ben overgegaan op pairbonding. Alles overigens netjes geregeld door XS4ALL en keurig volgens afspraak. Ik had zelf de al geleverde FB7581 al aangesloten op de oude lijn en geconfigureerd. Direct na afronding van de werkzaamheden aan de lijn samen met de KPN monteur de nieuwe aansluiting getest en succesvol in bedrijf genomen. De Gideon monteur heb ik vriendelijk afgezegd. Update FB7581 (zie eerder bericht): Na uitschakelen van de 5 GHz wifi nu al 1,5 week probleemloos in de lucht. De error counter van de DSL lijn staat nog steeds op 0. DECT probleemloos, televisie ook (decoder via vaste kabel aangesloten). Durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben weer de tevreden klant zoals ik de afgelopen 10 jaar was. Maar nu met 56 Mbit/s down i.p.v. 27 . Puntje blijft natuurlijk dat de 5 GHz wifi uitgeschakeld moet staan op de FB7581. Heeft iemand toevallig geprobeerd de SSID van 2,4 en 5 GHz verschillend in te stellen? Dan bepaald de aangesloten device welke SSID en dus welke band wordt gebruikt en niet de FB7581. Misschien lost dat het probleem ook wel op. Mijn "duurtest" met de 5 GHz uit loopt nog, ben dus benieuwd of iemand anders dat al heeft uitgeprobeerd. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 04 April 2017, 06:47
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet & Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 264 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Ik heb twee verschillende SSIDs, maar het modem reboot eens in de zoveel dagen. Ik ben gestopt met tijd er aan te spenderen. Eerst maar eens een nieuwe firmware van AVM. Op dit moment heb ik geen last van reboots als ik thuis ben, da's wel raar, of de frequentie is minder nu. Ik zit niet continue te checken hoe lang het modem up is. AVM/XS4ALL kent de (lange) lijst van issues maar al te goed, dus zij zijn aan zet. FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
Eddy Molle |
Geplaatst op 04 April 2017, 06:53
|
Activiteit » Zoetermeer » 2727AB » Fritz!Box 7581 (7369 in reserv Berichten: 9 Lid sinds: 07 Mar 2017 |
Quote tubejack schreef: @Eddy Ik neem aan dat de TV decoder die je ook voor de radio gebruikt via een vaste lan kabel is aangesloten. Zoja dan is het afhankelijk waar XS4ALL het radio signaal vandaan haalt. Dat kan inderdaad nog van het internet komen en dan via een eigen XS4ALL server(s) zoals Icecast doorgestuurd worden, of het kan van een satelliet of een knooppunt uit Hilversum. Als je TV decoder niet met een vaste kabel is aangesloten, zou ik zelf daarmee beginnen. Bedankt, @tubejack! De decoder is met een ethernetkabel aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt mij zo. Alleen vrees ik dat radio als niet zo belangrijk wordt beschouwd als TV (waar ik een andere mening ben toegedaan). Welke zender ik kies, maakt niet uit. Dan nóg maar eens contact opnemen met XS4All.... Punt blijft dat het met de 7369 niet gebeurde.... |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 04 April 2017, 06:58
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Eddy Molle schreef: Bedankt, @tubejack! De decoder is met een ethernetkabel aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt mij zo. Alleen vrees ik dat radio als niet zo belangrijk wordt beschouwd als TV (waar ik een andere mening ben toegedaan). Welke zender ik kies, maakt niet uit. Dan nóg maar eens contact opnemen met XS4All.... Ik luister ook veel naar de radio, maar dan gewoon via de FM. Zo te lezen is de aansluiting dik in orde, inderdaad contact opnemen met XS4ALL. |
|
|
averberne |
Geplaatst op 04 April 2017, 07:50
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 29 Apr 2010 |
Ik merk nu ook dat het zetten van een vaste kanaal voor de 2.4-Ghz WiFi band niet werkt. Uiteindelijk kiest het 7581 modem toch weer zelf een ander kanaal. Overigens heb ik door pair bonding nu wel een 200Mbit/s download snelheid ... tenminste van mijn huis naar XS4ALL want downloaden vanaf het internet gaat nog steeds op 100Mbit/s omdat XS4ALL geen 200Mbit/s abonnement heeft. Dat is dan wel weer sneu |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 04 April 2017, 08:08
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 341 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote tubejack schreef: Quote Eddy Molle schreef: Bedankt, @tubejack! De decoder is met een ethernetkabel aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt mij zo. Alleen vrees ik dat radio als niet zo belangrijk wordt beschouwd als TV (waar ik een andere mening ben toegedaan). Welke zender ik kies, maakt niet uit. Dan nóg maar eens contact opnemen met XS4All.... Ik luister ook veel naar de radio, maar dan gewoon via de FM. Zo te lezen is de aansluiting dik in orde, inderdaad contact opnemen met XS4ALL. Iemand had hetzelfde met voice, dat met een grote download dat onderuit ging. 't Lijkt alsof er geen prioriteit wordt gegeven aan streaming diensten ... |
|
|
wil |
Geplaatst op 04 April 2017, 08:57
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen Berichten: 190 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Ik heb het ook dat elke dag internet en TV ontvangst eruit gaat voor een paar minuten. Internet en TV aangesloten met kabel. Het uitvallen van 5 Ghz wifi is ook nog steeds regelmatig. En XS4ALL blijft maar beweren dat er niets mis is met de 7581. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie