Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
wil
Het blijft stil bij AVM en xs4all over de 7581. Komt er nog een update of laten ze het zo en komt er over een tijdje een opvolger voor deze mislukte fritzbox. Ik heb nog steeds een paar keer per dag een herstart van de vdsl verbinding. Alle tips al geprobeerd om het op te lossen maar niets helpt.

tubejack
Komt vast goed.

Volgens de helpdesk van AVM: [....]De FRITZ!Box 7581 komt overheen met het platvorm voor de FRITZ!Box 7580 en deze modellen worden nog vele jaren geproduceerd [....)

wil
Maar de klachten zijn al sinds januari gemeld op dit forum. En nu op 6 mei nog steeds geen oplossing. Dat vind ik veel te lang duren. Dan gaan mensen voor een ander modem kiezen of zelfs voor een andere provider, als de provider de 7581 maar blijft uitleveren aan nieuwe klanten.

tubejack

wil schreef:

Maar de klachten zijn al sinds januari gemeld op dit forum. En nu op 6 mei nog steeds geen oplossing. Dat vind ik veel te lang duren. Dan gaan mensen voor een ander modem kiezen of zelfs voor een andere provider, als de provider de 7581 maar blijft uitleveren aan nieuwe klanten.

Snap het. Aan de andere kant, zeker met versie 0.6.80 had ik geen problemen met de VDSL2 pair bonding verbinding.
Dat was zo stabiel als een rots hier. TV deed het ook prima en zolang ik mijn telefoons maar op FON 1 aansloot
kon ik nog bellen ook. Met andere woorden, ik zal niet de enigste zijn.....

En als je echt problemen hebt, dan blijf je, je toch niet ergeren?, ruil je hem om voor een 7369 Smile

Zeha
Op basis van eerdere suggesties in dit forum de wifi van de Fritzbox uitgezet. Had nog een fraaie router ASUS RC-AC66U liggen vanuit mijn Ziggo periode van voor februari dit jaar. Deze router geconfigureerd als accesspoint voor de wifi voor 2,4 en 5 GHz. Nu al twee weken stabiel, geen problemen en met een veel sterker 5 GHz signaal.
VPN werkt natuurlijk nog niet maar dat heb ik voorlopig maar extern opgelost.
Het is al met al niet fraai maar nu goed werkbaar.

tubejack
Vanaf volgende week, test ik weer mee Smile

loekf

tubejack schreef:

Leuk ! Heb je weer tijd over of zijn er toch beta testers bij XS4ALL zoals de helpdesk beweert ?

(mijn beta FW is er een met een grote pleister, voorkomt alleen die restarts)

Ik begin er toch van overtuigd te raken dat de directie van XS4ALL een dikke bonus heeft staan op het aantal verzonden 7581 modems.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

loekf

tubejack schreef:

Komt vast goed.

Volgens de helpdesk van AVM: [....]De FRITZ!Box 7581 komt overheen met het platvorm voor de FRITZ!Box 7580 en deze modellen worden nog vele jaren geproduceerd [....)

Wat een kul. Afgaande op de hackers van ip-phone-forum.de is en blijft de 7581 een soort stief kindje van de AVM familie. De 7590 is gewoon weer wat ze al jaren grbruiken (Intel/Lantiq).
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack

loekf schreef:

tubejack schreef:

Leuk ! Heb je weer tijd over of zijn er toch beta testers bij XS4ALL zoals de helpdesk beweert ?

Nou Loek. Er is inderdaad weer rust in de tent, qua werk en zo. Liep door omstandigheden een aantal weken achter.
Verder heb ik nu een eigen 7369 staan die op zich prima werkt en die ik zo plug and play om kan prikken.
Maar wat ik graag wil is spelen met een aantal slimme DECT spulletjes. Daar heb je tenminste Fritz OS 06:50 voor nodig
Volgens AVM komt er helaas geen nieuwe OS versie meer voor de 7369. Verder heb ik pair-bonding, dus dan blijft de 7581 over.

Ik vind het ook niet erg om een Beta versie te testen, kom maar op. Thumbs Up

fmrama
Krijg je dan weer een 7581? Je had hem toch teruggestuurd?
Mijn 7581 is al 56 dagen up. Dwz alleen bvdsl, fon, en camera aangesloten. Voor wifi een sitecom. En wellicht vanaf 4 juli een 1750e.
Het werkt nu, dus never change a winning team....

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie