obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingsprobleem FB 7581 met beta
helderzicht

Quote

tubejack schreef:

Quote

helderzicht schreef:

Kabel is geen optie bij mij. Misschien is de repeater defect. Hij is niet in mesh te krijgen. Al 5x teruggezet naar fabrieksinstellingen en knoppenprocedure gedaan. Alleen via LAN te reanimeren en als ouderwetse repeater te gebruiken.


Heb je hem al geflased onder windows met het 7.01 image? Nadat ik dat gedaan had deed hij het meteen.


Zou wel willen maar ik heb geen Windows op mijn iMac
 
tubejack

Quote

helderzicht schreef:
Zou wel willen maar ik heb geen Windows op mijn iMac


Ik ook niet, maar voor dingetjes te configureren wel een laptop met Windows 10.
Inmiddels alles weer terug gezet naar bekabeld en lan bridge en de iPad maakt
weer probleemloos connectie.
 
Dect
Gelezen in Duits forum: haal de repeater uit de Mesh . Ga naar beveiliging op de repeater. Verwijder de iPad . Vink nieuwe apparaten mogen verbinden uit. De iPad mag nu niet meer op d repeater en zal verbinden met de fritzbox. (Mits je niet te ver weg bent natuurlijk .
Zelf getest . Werkt. Je hebt geen Mesh meer ...maar wel verbinding.
Heb hier ondertussen ook contact over met Avm. Probleem is doorgestuurd naar brl. (Berlijn)
Denk zelf dat te maken heeft met de ouderdom van mijn iPad , hoewel ook een iPhone 5 niet te verbinden valt als de repeater in de Mesh zit.
 
helderzicht

Quote

Dect schreef:

Gelezen in Duits forum: haal de repeater uit de Mesh . Ga naar beveiliging op de repeater. Verwijder de iPad . Vink nieuwe apparaten mogen verbinden uit. De iPad mag nu niet meer op d repeater en zal verbinden met de fritzbox. (Mits je niet te ver weg bent natuurlijk .
Zelf getest . Werkt. Je hebt geen Mesh meer ...maar wel verbinding.
Heb hier ondertussen ook contact over met Avm. Probleem is doorgestuurd naar brl. (Berlijn)
Denk zelf dat te maken heeft met de ouderdom van mijn iPad , hoewel ook een iPhone 5 niet te verbinden valt als de repeater in de Mesh zit.


Ik heb nu prima verbinding van MacBook en iPad (die eerst werden geweigerd) met de Repeater die in Mesh staat. Mijn ervaring is dat het mis gaat zodra je de User Interface van de Repeater ingaat en de vragen beantwoordt en instellingen maakt. Heb het probleem uitgebreid geanalyseerd met AVM Berlijn en er is helaas geen oorzaak of oplossing gevonden.

Dus:
Repeater naar fabrieksinstellingen
In Mesh brengen middels de knoppenprocedure
NIET inloggen op de Repeater

daarna geslaagde verbindingen.
 
Dect
Ik heb een iPad 2 redelijk oud 2013 of zo. Is de jouwe nieuwer? Ik zal je antwoord implementeren door op de repeater terug te zetten naar fabrieksinstellingen en het apparaat opnieuw in de Mesh te integeren . Daarna niet meer op het apparaat inloggen .
Thx

Werkt bij mij niet ... Grrrrr
Gewijzigd door Dect op 14 december 2018, 13:29
 
helderzicht

Quote

Dect schreef:

Ik heb een iPad 2 redelijk oud 2013 of zo. Is de jouwe nieuwer? Ik zal je antwoord implementeren door op de repeater terug te zetten naar fabrieksinstellingen en het apparaat opnieuw in de Mesh te integeren . Daarna niet meer op het apparaat inloggen .
Thx


De problemen had ik met een macbook pro eind 2009 en een iPad retina mini uit 2014.
 
Dect
Vandaag een bericht van Avm gekregen: probleem is bekend. Men werkt eraan.


Is bij jou de repeater via 2.4 EN 5 GHz verbonden?
 
helderzicht

Quote

Dect schreef:

Vandaag een bericht van Avm gekregen: probleem is bekend. Men werkt eraan.


Is bij jou de repeater via 2.4 EN 5 GHz verbonden?


De repeater is op dit moment alleen via 2,4 GHz met de 7581 verbonden, maar de repeater heeft een aantal verbindingen via 5 GHz met andere apparaten. Ik denk dat de 5ghz tussen 7581 en 1750e te zwak is.
 
Dect
Aha, dan verbinden je (probleem) apparaten nu wel. De truc die Avm doet, apparaten die beide frequenties kunnen gebruiken worden geblokkeerd op 2.4 dus moeten naar 5, werkt alleen als beide apparaten (box en repeater ) via 2.4 en 5 verbonden zijn. Je repeater verbindt nu alleen op 2.4 en blokkeert 2.4 niet tijdelijk om apparaten die 5 kunnen naar 5 te dwingen, dus gewoon verbinding .

Ben zelf benieuwd wat Avm hieraan gaat doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsprobleem FB 7581 met beta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp Domotica : 7 20 apr 2021
7581 naar 7583 Fritzbox : 2 04 okt 2020
7581 en airport extreme/time capsule Fritzbox : 1 22 sep 2020
Advertentie