obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Na update 7.01 op 7581 steeds spooktelefoontjes
fmrama
Hallo,
Sinds ik de 7581 geupdate heb naar fw7.01 krijg ik spooktelefoontjes. Dwz dat overdag vaak om de 2 uur te telefoon op de FON afgaat. Voor 3 rinkeltjes en dan stop het. Het kan natuurlijk toeval zijn. Maar tijden geleden heb ik hiervan iets op het forum gelezen. Ik kan echter niks terugvinden. Kan iemand zich dit nog herrineren of is het echt toeval en is er iets anders aan de hand?
 
Marcel
Wat het bij mij was dat ik Cat5 kabel had gebruikt voor DSL.

Gebruik je AVM kabel of een eigen kabel?
 
fmrama
Ik heb een eigen cat kabel. Werkt al tijden goed. Bij het opnieuwe inrichten van de fritzbox staan nu twee keer het telefoonnummer een keer als internetnummer met het netnummer ervoor. Op het twede veld staat het eigennummer. Hier stond ook het netnummer voor. Dit zou niet moeten en heb het netnummer weggehaald. Vanaf die tijd geen spooktelefoontjes meer. Kan bijzonder toeval zijn.
Maar is het toeval dat je buiten nat wordt als het regent. Smile
 
Marcel

Quote

fmrama schreef:

Ik heb een eigen cat kabel. Werkt al tijden goed. Bij het opnieuwe inrichten van de fritzbox staan nu twee keer het telefoonnummer een keer als internetnummer met het netnummer ervoor. Op het twede veld staat het eigennummer. Hier stond ook het netnummer voor. Dit zou niet moeten en heb het netnummer weggehaald. Vanaf die tijd geen spooktelefoontjes meer. Kan bijzonder toeval zijn.
Maar is het toeval dat je buiten nat wordt als het regent. Smile


Het kan inderdaad erg vreemd spoken.

Het staat ook in het scherm zelf dat er geen netnummer voor moet staan. Dat met de kabel kan ik mij nu beter herinneren en ik had vier draden aangesloten maar aan de kant van het ISRA punt waren alleen de twee middelste draden in gebruik. Dit veroorzaakte toen bij mij spook telefoontjes en dan vooral in de nacht.
 
RuudvanMunster

Quote

Marcel schreef:

Quote

fmrama schreef:

Ik heb een eigen cat kabel. Werkt al tijden goed. Bij het opnieuwe inrichten van de fritzbox staan nu twee keer het telefoonnummer een keer als internetnummer met het netnummer ervoor. Op het twede veld staat het eigennummer. Hier stond ook het netnummer voor. Dit zou niet moeten en heb het netnummer weggehaald. Vanaf die tijd geen spooktelefoontjes meer. Kan bijzonder toeval zijn.
Maar is het toeval dat je buiten nat wordt als het regent. Smile


Het kan inderdaad erg vreemd spoken.

Het staat ook in het scherm zelf dat er geen netnummer voor moet staan. Dat met de kabel kan ik mij nu beter herinneren en ik had vier draden aangesloten maar aan de kant van het ISRA punt waren alleen de twee middelste draden in gebruik. Dit veroorzaakte toen bij mij spook telefoontjes en dan vooral in de nacht.


Bij installatie van het modem 2 jaar terug, adviseerde de monteur van XS4ALL om in de telefoonmenu's nooit "reageren op alle nummers" aan te vinken, maar specifiek je eigen nummers aan te vinken. Het modem zou anders ook kunnen reageren op "spooktelefoontjes", bijvoorbeeld van nummers die je ooit hebt gehad. Hij gaat dan wel over maar geeft geen verbinding.
Ik weet niet of het in dit kader relevant is. En of het een serieus verhaal is of een "spookverhaal".
 
fmrama
Ik heb dat ook maar eens aangevinkt. Baat het niet, schaadt het niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na update 7.01 op 7581 steeds spooktelefoontjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp Domotica : 7 20 apr 2021
7581 naar 7583 Fritzbox : 2 04 okt 2020
Advertentie