obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
alleen guest account werkt
cezi
ik heb de fb 7581
tv, telefoon, internet,
sinds een tijdje zijn er zeker 3 apparaten die niet meer gebruik kunnen maken van standaard router toegang maar alleen via de guest account
vervelende is dat je voortdurend offline bent want elke keer probeert de ipad of macbook het net op te gaan via de gewone route maar kan geen internet verbinding leggen; klik ik dan op het gast account dan ga ik zonder problemen het internet op;
het lijkt erop dat dit begonnen is met de laatst aangesloten apparaten, 2 ipads en een macbook; waarom staat de router niet toe dat ik ‘gewoon’ verbinding maak met internet en dwingt hij mij gebruik te maken van de guest account?
 
tubejack
Hoeveel apparaten maken gebruik van WiFi?
 
richard01
Mits je gebruik maakt van iOS natuurlijk, maar heeft het een relatie met:
https://nl.hardware.info/nieuws/62161...rbindingen
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
cezi
hoeveel apparaten: hmm, weet niet uit het hoofd, ben nu in buitenland,
wifi schat ik op stuk of 7
3x ipad
macbook
2x mobiel
soms de imacs (gaan meestal via kabel)
ik heb nergens iets over limieten gezien trouwens
 
tubejack

Quote

richard01 schreef:

Mits je gebruik maakt van iOS natuurlijk, maar heeft het een relatie met:
https://nl.hardware.info/nieuws/62161...rbindingen


Op 2 iPhones staat IOS 12.1.2 en een iPad heeft zich nog niet geüpdatet en staat nog op IOS12.1.1
Nog geen problemen zowel op het gewone als gasten netwerk. (die leuke opties heeft!)
WiFi over mesh zowel een 7581 & 1750E


Onder Netwerk ===> Netwerkverbindingen. Gooi daar eens alle ongebruikte netwerk adressen weg. Opgelost?

Bij Thuisnetwerk ==> Netwerk ==> IP-adressen ==>IPV4-adressen
DHCP ok? Van 192.168.178.20 t/m 192.168.178.200
Geldigheid staat standaard op 10 dagen, maakt die eens 1 dag. Opgelost? Ja?

Onder Netwerk ===> Netwerkverbindingen. Kun je ook alles vinden over de verbinding met het apparaat zelf en de 7581.
Druk eens op het potloodje van het apparaat dat weigert, druk op reset. Ook op je iPhone iPad wis/vergeet de WiFi netwerken zowel
het gasten netwerk als het normale.
Gewijzigd door tubejack op 06 januari 2019, 15:41
 
tubejack

Quote

cezi schreef:

hoeveel apparaten: hmm, weet niet uit het hoofd, ben nu in buitenland,


Geen probleem, dan log je toch even remote in op je 7581 Wink
 
helderzicht
Ik kom nog eens terug op de vreemde problemen met het inloggen van diverse apparaten op de wifi van de combi 7581/1750e in Mesh.

AVM heeft bij mij niets kunnen vinden. Ik had zelf uitgevonden dat het probleem verdween als ik de repeater terugzette naar fabrieksinstellingen en via de WPS knop in de Mesh bracht en uitdrukkelijk naliet om in te loggen op de userinterface van de repeater.
Wel viel me op dat er tussen 7581 en repeater alleen een 2,4 Ghz verbinding bestond, maar OK, alles werkte.

Gisteren toch eens geprobeerd of er weer wat veranderde als ik in de userinterface van de repeater in ging, de vragen beantwoordde etc. Tot mijn verbazing daarna wel een 2,4 en 5 ghz verbinding tussen router en repeater. Maar nu wederom geen internetverbinding na poging tot inloggen op wifinetwerk door een iPhone en een IPad. Meerdere andere apparaten logden wel normaal in, ook op de repeater.

Weer terug naar normale functie door fabrieksinstellingen te herstellen en via WPS knop de repeater in de mesh te brengen. Ook nu weer geen 5 Ghz tussen router en repeater maar normaal inloggen IOS apparaten mogelijk

Het blijft mij bezighouden wat de oorzaak van het probleem is. Iets met de 5Ghz verbinding? Combinatie Apple IOS en AVM OS? Waarom alleen probleem na het doorlopen van de Userinterface van de repeater?
 
cezi
dank voor de snelle reacties en suggesties,
ga het volgende week na thuiskomst uitproberen en zal hier rapporteren over het resultaat; met name de ervaringen van helderzicht stelden me gerust dat ik nog niet helemaal gek ben (en fritz misschien wel :-) )
 
tubejack

Quote

helderzicht schreef:
Het blijft mij bezighouden wat de oorzaak van het probleem is. Iets met de 5Ghz verbinding? Combinatie Apple IOS en AVM OS? Waarom alleen probleem na het doorlopen van de Userinterface van de repeater?


In het verlengde wat Ijsvogel hier gemeld heeft, heb ik het sterke vermoeden dat het niet aan de Apple spullen ligt maar de manier waar AVM mesh heeft geïmplementeerd. Apple kent Wifinetwerkroaming 802.11k, 802.11r en 802.11v dat gaat AVM pas deels invoeren in Fritz OS 7.08.
Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT202628 en https://avm.de/fritz-labor/

Wat te doen in de tussentijd? Probeer het volgende: zet zowel op je 7581 als 1750E het WiFi zendvermogen zo laag mogelijk. Zodat je iPhone min of meer bruut gedwongen wordt over te schakelen van het ene WiFi point naar het andere.

Groeten,

Jack

Bye-happy
 
helderzicht
Om het zendvermogen van de 1750e te veranderen moet ik de userinterface ingaan en daardoor ontstaat nou juist het probleem.
Zolang ik dat niet doe gaat alles primaSmile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'alleen guest account werkt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Hoe 'werkt' Spotify op de xs4all box Algemeen : 7 14 feb 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
opgenomen programma afspelen werkt niet goed. Algemeen : 9 14 apr 2020
Advertentie