obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
Tiidmasine

meppele schreef:

jemmie post=10589

meppele schreef:


Pair-bonding genaamd, is internet over twee aderparen i.p.v. één, en domme vragen bestaan niet! Ik kan en wil mijn bonding ook niet missen. Met het halveren van de snelheid ga ik 20 jaar terug in de tijd en blijft er slechts 20/2 Mbps over. Ik zie overigens bonding niet bij Freedom in het pakket komen, technisch te gecompliceerd zegt men.


Wow, ik moest het 20 jaar geleden nog met een inbel modem doen met een snelheid van 56Kbps :-)

Ach ja, die 20/2 is natuurlijk symbolische bedoeld. Mijn eerste MSX had nog geen verbinding met internet. Sterker nog, internet voor de gewone man bestond nog niet eens. Met een 286 van DELL (via een PC privéproject van de baas verworven), kwam ik in aanraking met het digitaal bankieren bij de goede aloude Postbank, het zgn. Girotel, dit was een revolutie! Met behulp van een in te bouwen modemkaart en bij KPN (jawel!) het verkrijgen van ISDN, was internet een fenomeen met heel veel bel tikken tot gevolg. Zeker, 20/2 Mbps zou 20 jaar geleden superieur zijn geweest, anno 2019 is het echter een slakkengangetje.


Om eerlijk te zijn is die 20/2 voor mij snel genoeg. Zal wel met de leeftijd te maken hebben....... Toch heb ik meer dan 20 jaar ICT werk gedaan tot mijn pensioen. Daarna was ik gedwongen om te stoppen door gezondheid problemen. Heb trouwens ook nog in assembler geprogrammeerd. Had destijds een programmable game console met een z.g. hobby module. Kon je een hondje tegen een boom laten piesen in 8 bit graphics Grin

By the way: kreeg zojuist mailtje van de helpdesk wat met mijn probleem te doen. Had het antwoord eigenlijk al gekregen hier maar ga nu de instructies uitvoeren.

Bleek dat gekozen mailadres niet eens was geregistreerd. Ergens vond ik dat niet erg omdat ik liever toch een ander adres wou. Volgens de eerste check zou dat al bezet zijn.
Vond ik al vreemd omdat het geen gewone naam is. Nu bleek ik die wel te kunnen kiezen.
Alleen de domeinnaam gaat op dit moment nog niet, maar dat ziene we morgen dan wel weer. Wink Voorlopig is Freedom mij nog 50 euro verschuldigd. Wat in het vat zit verzuurt niet Music

17-11-2019 Update: domeinnaam is ook geregeld. Bevestiging van helpdesk gehad aangaande terugstorting 50 euro. Helemaal blij !! email adres (tenminste de naam voor @ en domeinnaam zelfde als mijn nik hier. Naam is voortgekomen uit klokken hobby. Voor wie de Friese tekst niet herkent: tiidmasine = tijdmachine)
Gewijzigd door Tiidmasine op 17 november 2019, 17:36
 
t541hoo

jemmie schreef:

[Wow, ik moest het 20 jaar geleden nog met een inbel modem doen met een snelheid van 56Kbps :-)
Nou niet overdrijven zo slecht was het nu ook weer niet het was beslist 56k2bps.

En dan ben je later ingestapt dan ik met m'n 14k4bps modem. Het 56k2bps modem kwam ik laatst nog tegen. De 14k4 is kwijt geraakt; ben ik bang.
 
jemmie

t541hoo schreef:

jemmie post=10589

[Wow, ik moest het 20 jaar geleden nog met een inbel modem doen met een snelheid van 56Kbps :-)
Nou niet overdrijven zo slecht was het nu ook weer niet het was beslist 56k2bps.

En dan ben je later ingestapt dan ik met m'n 14k4bps modem. Het 56k2bps modem kwam ik laatst nog tegen. De 14k4 is kwijt geraakt; ben ik bang.


Ik ben begonnen met een 1200 buad Grin modem, maar dat is langer dan 20 jaar geleden.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Gondelier

jemmie schreef:

t541hoo post=10597

jemmie schreef:

[Wow, ik moest het 20 jaar geleden nog met een inbel modem doen met een snelheid van 56Kbps :-)
Nou niet overdrijven zo slecht was het nu ook weer niet het was beslist 56k2bps.

En dan ben je later ingestapt dan ik met m'n 14k4bps modem. Het 56k2bps modem kwam ik laatst nog tegen. De 14k4 is kwijt geraakt; ben ik bang.


Ik ben begonnen met een 1200 buad Grin modem, maar dat is langer dan 20 jaar geleden.


@jemmie
Niet onbeleefd bedoelt maar ben je toch een beetje in het verleden blijven hangen misschien ??
Ik lees in je profiel dat je glasvezel hebt met de niet meer ondersteunende Fritz!Box 7390 met Fritz!Os 6.86. En ook de Motorola VIP1963.
Zijn deze niet eens aan vervanging toe ??
Het is maar een tip !!
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Tiidmasine

Gondelier schreef:

jemmie post=10598

t541hoo schreef:

jemmie post=10589

[Wow, ik moest het 20 jaar geleden nog met een inbel modem doen met een snelheid van 56Kbps :-)
Nou niet overdrijven zo slecht was het nu ook weer niet het was beslist 56k2bps.

En dan ben je later ingestapt dan ik met m'n 14k4bps modem. Het 56k2bps modem kwam ik laatst nog tegen. De 14k4 is kwijt geraakt; ben ik bang.


Ik ben begonnen met een 1200 buad Grin modem, maar dat is langer dan 20 jaar geleden.


@jemmie
Niet onbeleefd bedoelt maar ben je toch een beetje in het verleden blijven hangen misschien ??
Ik lees in je profiel dat je glasvezel hebt met de niet meer ondersteunende Fritz!Box 7390 met Fritz!Os 6.86. En ook de Motorola VIP1963.
Zijn deze niet eens aan vervanging toe ??
Het is maar een tip !!
Thumbs Up


Weet je wat het is @Gondelier; ik weet uit ervaring dat wanneer je wat ouder wordt je wat vaker in het "verleden" blijft hangen. Misschien wel de eerste verschijnselen van iets waar onze MP ook last van schijnt te hebben: Alzheimer. Cry

Ook met je klokken spreuk zit je goed: Wij hebben er meer dan 60 in huis en nergens tijd voor................ Smile

Ik gebruik nog altijd een niet echt slimme telefoon; zo eentje waarmee je kunt bellen en gebeld worden. Oh en sms'en kan ook nog. Grote voordeel van zo'n oudje: Kans op appen in het verkeer is 0,0 % Clap
 
Gieter
Als iedereen er toch over heeft.
Ik ben begonnen op een 100baud terminal op een PDP11 mainframe.
Software kwam aan op ponskaart.
De eerste modems moest je de telefoonhoorn van de T65 in drukken.
Er was alleen Gopher en Telnet.
Ik vond de eerste zoekmachines geweldig.(Telnet)
Voor sommige opdrachten moest je even wachten omdat ze in de USA even een andere tape op moesten zetten.
 
sciurius

Gieter schreef:

Ik ben begonnen op een 100baud terminal op een PDP11 mainframe.


Ik wil niet haarkloven, maar...

PDP-11 was een mini-computer. De mainframes waren DEC-10 en DEC-20.
De zwaarste PDP-11's (11/70) werden ook wel voor multi-user inbellen (time sharing) gebruikt.
De terminal was ongetwijfeld een KSR33 type, en het was waarschijnlijk 110 baud?
Dit was pakweg 1975.
Ja, goede oude tijd... Met 30 man op een machine met 256KB geheugen.

Quote

Er was alleen Gopher en Telnet.


Weet je het zeker? Gopher dateert van 1991. De 'zoekmachine' was Veronica, 1992.
Gewijzigd door sciurius op 18 november 2019, 10:48
 
t541hoo

sciurius schreef:

Gieter post=10601

Ik ben begonnen op een 100baud terminal op een PDP11 mainframe.


Ik wil niet haarkloven, maar...

PDP-11 was een mini-computer. De mainframes waren DEC-10 en DEC-20.
De vergissing dat dit een mainframe was is natuurlijk gauw gemaaktGrin

Pdp-11-40
Gewijzigd door t541hoo op 18 november 2019, 13:27
 
LeoK
misschien beter een aparte draad "nostalgie" maken? Dan gaat dit weer over freedom en xs4all?
 
meppele

LeoK schreef:

misschien beter een aparte draad "nostalgie" maken? Dan gaat dit weer over freedom en xs4all?

Lijkt mij wel een goed plan, wie maakt een begin?
Gaan we nu weer over op "Einde XS4ALL". Zou XS4ALL nu al uitgefaseerd worden? Via de breedbandwinkel is XS4ALL op mijn postcode en huisnummer niet meer te bestellen!!
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie