obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
jabesse
Wel jammer dat ze geen voorbeeld(en) noemen. Zo blijft het een oncontroleerbare claim.

Ik zal binnenkort weer eens een reverse DNS entry op een van m’n IPv6-adressen aanvragen. Bij het oude XS4ALL was dat met één mailtje geregeld. Ben wel benieuwd hoe dat nu is...
 
sledgehammernl
Heel erg flauw om dat zo maar te roepen (naar mijn mening dan). Ben dan een kerel en kom met voorbeelden. Ik zie dit niet anders dan stemmingmakerij en dat hoort niet bij 'Freedom/XS4ALL moet blijven'
 
Marcel
Bij Freedom krijg je een korting van 2 euro per maand als je je eigen modem hebt.

Beetje slordig is dat je extra moet betalen voor bonding maar dat zij er niet bij vermelden dat je alleen op je download een verdubbeling krijgt maar niet op de upload (7583).

De nieuwe site site van Freedom ziet er een beetje in tijd terug uit maar wel informatief.
 
wil
Ik heb nu kunnen zien op de website freedom wat er mogelijk is op mijn adres met pairbonding. Wat opvalt dar de snelheid veel hoger is dan wat ik nu heb met pairbonding xs4all. 220 Bij xs4all, 314 bij freedom. maar tot mij verbazing is de fritzbox 7583 niet gratis maar kost 2 euro per maand.
Alleen internet gaat voor mij 59 euro per maand kosten. En dan komt daar ook nog TV en Telefonie bij.
 
sledgehammernl
Voor mij op dit moment ook niet interessant en ik twijfel over de kwaliteit van Canal Digitaal. Je hoort daar heel veel klachten over. Los van het feit dat ik bij 'Freedom met hetzelfde pakket als wat ik nu heb ongeveer €30 per maand duurder uit ben (los van voordelen mobiele telefonie)
Ik kijk het eerst nog even aan.
 
Marcel
Lees ik het nu echt anders over de maand prijs van een modem?

Bij Freedom krijg je altijd dezelfde kwalitatieve internetdiensten en ondersteuning van de Helpdesk. Ongeacht de snelheid of netwerkleverancier waarvoor je kiest. Freedom levert alle verbindingen een met FRITZ!Box modem (typenummers 7590, 7583, 5490).

Alle abonnementen zijn jaarcontract en daarna maandelijks opzegbaar.
Als je een eigen modem gebruikt, krijg je € 2,- korting per maand.
 
fmrama
Sorry,
Foute vermelding van afbeelding.
Gewijzigd door fmrama op 04 juni 2020, 19:09
 
Tiidmasine

Marcel schreef:

Lees ik het nu echt anders over de maand prijs van een modem?

Bij Freedom krijg je altijd dezelfde kwalitatieve internetdiensten en ondersteuning van de Helpdesk. Ongeacht de snelheid of netwerkleverancier waarvoor je kiest. Freedom levert alle verbindingen een met FRITZ!Box modem (typenummers 7590, 7583, 5490).

Alle abonnementen zijn jaarcontract en daarna maandelijks opzegbaar.
Als je een eigen modem gebruikt, krijg je € 2,- korting per maand.


Je huurt in feite de Fritz!box i.c.m. ondersteuning voor die Fritz!box.
Ik ga per 19 juni over naar Freedom. gebruik eigen Fritz!box en betaal per jaar. Scheelt zogezegd een slok op een borrel. Ik heb van XS4ALL nog een 7369 die ik nooit heb laten vervangen.. Uiteraard zal ik deze straks moeten retourneren of toch niet ? Nee, heb doodleuk eentje van Marktplaats gekocht......
Opzeggen deze maand bij XS4ALL moet voor 1 juli. Vanwege de prijsverhoging per 1 juli heb je het recht om direct het contract op te zeggen mits voor 1 juli dus.
 
JNi
Tja, even over prijzen gesproken...

Op mijn locatie is alleen DSL mogelijk en ik kom dan bij Freedom uit op 47 Euro per maand en dat is hetzelfde als bij XS4ALL/KPN... Echter, bij XS4ALL/KPN zit pairbonding bij dat bedrag in, en bij Freedom betaal ik daar nog eens 10 Euro per maand extra voor!!!
TV (basis) kost bij XS4ALL/KPN 15 Euro, en bij Freedom 15.95, iets duurder dus.
Al met al zou ik bij een overstap naar Freedom al bijna 11 Euro per maand duurder uit zijn met een vergelijkbaar pakket!
Prijzen voor bellen zijn nog onbekend, maar ook hier zou het me niets verbazen als ook dat duurder zal zijn :-(

Overigens zijn er nog wel wat meer verschillen...
- Heb nu 6 Mailboxen van 25 GB... Freedom heeft er 5.
- Heb nu 5 gratis licenties voor F-Secure SAFE en 10 licenties voor F-Secure Key... Bij Freedom is daar, voor zover ik weet, nog niets over bekend!
- Heb nu een SIM-kaart voor 1 Gb/maand gratis mobiel internet (met een pre-paid abonnement en weinig bellen is dat een stuk goedkoper dan een abonnement)... Freedom heeft dit niet!
- Heb nu gratis Spotify (zat toendertijd bij mijn XS4ALL abonnement in), bij Freedom zou ik een apart Spotify abonnement moeten nemen...

Tja, als ik dus zou overstappen naar Freedom dan ben ik ongeveer 21 Euro per maand meer kwijt (dit is inclusief een Spotify abonnement). En, dan hebben we het nog niet over een eventueel duurder telefoonabonnement, en wellicht moet je ook nog eens je eigen virusscanner aanschaffen etc.
Nu is een paar Euro geen probleem, maar 21 Euro is natuurlijk wel erg veel, en het wordt al helemaal onzinnig als die extra's (eventueel duurdere telefonie en aanschaf virusscanner) daar nog eens bovenop komt!

Wens Freedom veel succes en ik hoop dat ze het redden, maar ik heb daar nog een hard hoofd in... Veel van mijn vrienden/kennissen zitten nu nog bij XS4ALL en ik heb nog van niemand gehoord dat ze gaan overstappen... Veelal om dezelfde redenen die ik hier heb genoemd... Men vind Freedom te duur en een aantal zaken zijn gewoon nog niet bekend.

Privacy, wat bij Freedom uiteraard (en terecht) erg belangrijk wordt gevonden en bij XS4ALL/KPN ongetwijfeld een stuk minder, wordt zo wel erg duur betaald!
Freedom zal er echt iets aan moeten doen om ook mij over te halen over te stappen... Blijf voorlopig nog even "zitten waar ik zit", hoewel dat niet mijn voorkeur is :-(
Wat mij vooral een doorn in het oog is, dat is het extra bedrag wat je moet betalen voor pairbonding... Ik heb het al, het is aangesloten en het werkt, dus waarom zou ik bij een andere provider daar 10 Euro extra voor moeten gaan betalen!!!
 
Gieter

JNi schreef:

dus waarom zou ik bij een andere provider daar 10 Euro extra voor moeten gaan betalen!!!


Om de nieuwe provider de kans te geven.
Ik besef, dat ik wat toeters en bellen moet missen.
Maar wel met een gigabit lijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie