obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
t541hoo

Quote

akluit schreef:… Ik vermoed dat XS4All-Key is bedacht om het klanten moeilijker te maken om naar de nieuwe provider i.o. van XS4Allmoetblijven over te stappen. ...


Precies mijn idee. Een nogal opzichtige manier van "Vendor lock-in"

Weet één van jullie of het nog steeds mogelijk is om je E-mail van Xs4all te behouden wanneer je bij hen weggaat. Vroeger kostte dat geloof ik €5,-.

Want wanneer dat niet kan ben je ook aan Xs4all vastgeklonken wanneer je bedrijfsmatig Xs4all E-mail gebruik maakt.
Gewijzigd door t541hoo op 14 maart 2019, 23:26
 
meppele

Quote

t541hoo schreef:

Quote

akluit schreef:… Ik vermoed dat XS4All-Key is bedacht om het klanten moeilijker te maken om naar de nieuwe provider i.o. van XS4Allmoetblijven over te stappen. ...


Precies mijn idee. Een nogal opzichtige manier van "Vendor lock-in"

Weet één van jullie of het nog steeds mogelijk is om je E-mail van Xs4all te behouden wanneer je bij hen weggaat. Vroeger kostte dat geloof ik €5,-.

Want wanneer dat niet kan ben je ook aan Xs4all vastgeklonken wanneer je bedrijfsmatig Xs4all E-mail gebruik maakt.

https://www.xs4all.nl/service/dienste...s-pack.htm
 
t541hoo


Bedankt. Is wel fors duurder geworden zeg. En ik voorzie ten tijde van de grote slacht een nog hogere prijs. Of nog erger het verdwijnen ervan.
 
multigeo
De meest eenvoudige en daarnaast meer zakelijk/professionele aanpak is om een eigen domeinnaam te registreren.
Kosten rond € 10,-/jr en daaraan dan een mailforwarding te hangen. Dat is gemiddeld € 5,-/mnd.
Daarmee stuur je de mail door naar je normale mailbox, directe gebruik daarvan faseer je uit en bij switchen stuur je door naar de nieuwe mailbox.
Je kunt bij bijv. ONE.COM een (desnoods dummy) website inclusief meerdere mailboxen (waaronder een catch-all) aanschaffen voor circa € 45,-/jr. Beschikbare ruimte voor website + mailboxen samen is dan 25GB, daar kom je een heel eind mee.

Ik doe dit al jaren zo: uitgaande mail gewoon naar smtp van XS4ALL, binnenkomende mail (IMAP) van de webhoster.
 
wil
Op twitter plaatst Kirsten Verdel het bericht dat KPN de XS4ALL abonnementen met 2,50 gaat verhogen. Is dat de bedoeling om de XS4ALL klanten al weg te krijgen.
 
meppele

Quote

wil schreef:

Op twitter plaatst Kirsten Verdel het bericht dat KPN de XS4ALL abonnementen met 2,50 gaat verhogen. Is dat de bedoeling om de XS4ALL klanten al weg te krijgen.
Niet alleen op Twitter, het hele internet staat er vol mee, o.a.https://www.totaaltv.nl/nieuws/forse-...ij-xs4all/ Het startsein van de grote leegloop ??
Bij KPN trouwens ook maar minder .... https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/lic...oging-kpn/
Gewijzigd door meppele op 03 april 2019, 13:29
 
wil
Het grote spel van KPN. XS4ALL moet weg, op wat voor manier dan ook.
 
meppele

Quote

wil schreef:

Het grote spel van KPN. XS4ALL moet weg, op wat voor manier dan ook.
Triest, maar het begint er inderdaad op te lijken. Kristel, ... hoe ver zijn jullie??
 
wil
Ik vind het te duur worden. Verwacht niet dat xs4all snel zelfstandig wordt. Dus dat wordt opzeggen en naar andere provider gaan.
 
fmrama
Ik las het ook op tweakers. Er ligt bij mij glasvezel van caiway, ik heb al tv van hen. Als ik over zou stappen op glasbasis 150 mbits dan bespaar ik 12 euro per maand en behoudt dan nog pack van xs4 all. De vraag is neem ik het risico, nu werkt alles perfect. Nog effe over nadenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie