obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
tubejack

Roger schreef:

[quote name=tubejack post=10134]De meeste mensen klagen niet meer als ze eenmaal het trucje kennen om een probleem zelf op te lossen.

Dan heeft KPN ook nog een online service tool. Maar zonder gekheid ouderen die ik ken van 50 tot > 80+ zijn zeer tevreden.
 
tubejack

droog4 schreef:

Zelfs de zogenaamde service tool van KPN helpt vaak niet voor een oplossing.
KPN komt bij mij er niet in, zelf bij KPN gewerkt voor kleine 2 jaar, zowel klanten service als KPN monteurs werken onder flinke tijds druk, dat wil je niet weten.
Hoop dat xs een goed alternatief heeft straks of dat ze blijven.


Ze werken volgens mij allemaal onder tijdsdruk. De Gudion monteur die hier onlangs was had maximaal 1 uur de tijd. Het werd 1,5 uur, daarna was het gefixed. Een monteur van Ziggo, die hier geweest is, had m.i. niet meer tijd.

Ook ik hoop dat XS4ALL ook blijft, alleen een alternatief, -daar heb ik gezien de gebrekkige infrastructuur in onze stad- een hard hoofd in.
Gewijzigd door tubejack op 23 september 2019, 17:48
 
tubejack

droog4 schreef:

KPN monteur krijgen geen 1 uur maar slechts 45 min, gaan ze te vaak erover heen, hoeven ze maand erop niet eens meer terug te komen (ja zo hard is KPN met hun medewerkers).
Xs daarin tegen krijgen ze meer ruimte maar guidion verdwijnt per 1 januari als monteur organisatie voor xs4all van wat ik heb gehoord (heb mijn ingangen hierin)


Bedankt voor je reactie. Dat verklaart waarom de lijn zo beroerd was aangesloten. Ook dat er zoveel vacatures zijn voor nieuwe monteurs. Guidion gaat verdwijnen? Maar eh met de migratie van XS4ALL zou er toch voor de klant niets veranderen? XS4ALL klanten zouden toch pas over gaan als KPN een zelfde dienst en service kan aanbieden. Waardeloos Sad

Ik hoop dat de OR nog iets kan doen.
 
DJKOI
Weer ongeluk voor KPN?

Wederom lijkt de keuze van KPN voor een nieuwe CEO ongelukkig te zijn. De beoogde opvolgster van de huidige CEO Maximo Ibarra de Proximus afkomstige Dominique Leroy is de spil in een gerechtelijk onderzoek in België.

JARCO KRIEK

23 SEPTEMBER 2019

COMMENTS 0

Het onderzoek naar Dominique Leror richt zijn op de verkoop van een aandelenpakket ter waarde van bijna 300.000 euro. Leroy verkocht haar aandelen van Proximus op 1 augustus. Enkele weken daarna werd bekend dat zij Proximus de rug toekeerde en per 1 december de nieuwe CEO van KPN zou worden. De Belgische financiële waakhond FSMA doet hierover een onderzoek naar deze transactie omdat mogelijk sprake is van handel met voorkennis. Dit onderzoek is eind vorige week opgewaardeerd naar een gerechtelijk onderzoek waarbij op diverse adressen – waaronder de woning van Leroy – huiszoekingen zijn geweest. In België staat op handel met voorkennis een maximale gevangenisstraf van vier jaar en een geldboete van maximaal 80.000 euro. Maar voor KPN zou een veroordeling van Dominique Leroy vooral betekenen dat zo goed als zeker op zoek naar een nieuwe CEO moet worden gegaan.

 KPN niet gelukkig

KPN is niet gelukkig met de aanstelling van een opvolger van Eelco Blok als CEO. Maximo Ibarra vertrekt al binnen korte tijd vanwege zwaarwegende privéomstandigheden op 1 september bij het telecombedrijf. Of Dominique Leroy op 1 december bij KPN deze functie gaat bekleden, is nog maar zeer de vraag. Zeker nu NRC op basis van een hooggeplaatste bron bij KPN weet te melden dat het eerste gesprek met Leroy al in juni heeft plaatsgevonden. Daarna verdere inhoudelijke gesprekken in juli. Dit resulteerde later in een formele sollicitatie naar de functie van CEO bij KPN. Het is aan FSMA en justitie in België om te onderzoeken of Leroy voor de aandelentransactie het besluit had genomen om Proximus voor KPN in te ruilen.

Bron vermelding:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/weer-ongeluk-voor-kpn/


KARMA IS A BITCH, BUT KPN >> JE KRIJGT WAT JE VERDIEND !!!
DJ-KOI-LOGO
MusicLISTEN 24/7 DJKOI®Music
MusicTHE BEST ONDEMAND MUSICMusic
Url: http://www.djkoi.com
Stream: http://listen.djkoi.com:8000/stream
 
multigeo
Wat uitgebreider is het artikel in NRC van 21-9:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/20/...w-a3974136
 
DJKOI
THX. MULTIGEO voor link naar dit (nog uitgebreidere) bericht

KPN polste Leroy al in juni als topvrouw

Omstreden aandelentransactieDominique Leroy had in juni al contact met KPN over een topfunctie. Een gesprek eind juli werd daarmee een formele sollicitatie. Op 25 juli gaf Leroy opdracht tot een aandelentransactie, die nu onderwerp is van onderzoek.

Jorg LeijtenStijn Bronzwaer

20 september 2019

Leestijd 2 minuten

Dominique Leroy op archiefbeeld uit 2016. Foto Yves Herman/Reuters

Telecombedrijf KPN had al in juni dit jaar contact met beoogd topvrouw Dominique Leroy. De Belgische bestuurder, die op dat moment nog werkzaam was bij het Belgische Proximus hield in eerste instantie de boot af. Toen KPN enkele weken later liet weten haar toch graag te willen hebben, ging ze alsnog op de uitnodiging in. Eind juli vond dat gesprek plaats.

Dat zeggen bronnen binnen KPN. Die informatie is relevant nu Belgische justitie een onderzoek is begonnen naar de omstreden aandelenverkoop van Leroy begin augustus. „We hebben haar eind juni voor het eerst benaderd”, stelt een hooggeplaatste bron binnen het bedrijf. „Toen zei ze: daar moet ik over nadenken. Misschien moeten we later nog eens praten. Eind juli is er een gesprek geweest – met een breed scala aan thema’s. Wat is je visie op leiderschap? Hoe kijk je naar een bedrijf als KPN?”.

Leroy ligt in België onder vuur vanwege een aandelentransactie. De oud-topvrouw van telecombedrijf Proximus gaf op 25 juli de opdracht om haar aandelenpakket ter waarde van 285.000 euro te verkopen per 1 augustus. De Belgische financiële waakhond FSMA en het Openbaar Ministerie doen onderzoek naar die transactie omdat er mogelijk sprake is van handel met voorkennis. Volgens de Belgische krant De Tijd staat daarop een gevangenisstraf van maximaal vier jaar en een boete tot 80.000 euro.

Justitie in België deed donderdag invallen bij zowel Proximus als Leroy thuis in de hoop nieuwe informatie te vinden. De belangrijkste vraag: wist Leroy toen al dat ze naar KPN zou gaan en onthield ze de markt daarmee belangrijke informatie?

Lees hier ons profiel van Dominique LeroyGrine topvrouw die deuren opentDruk vakbonden

In een „persoonlijk bericht” op de website van Proximus stelde Leroy kort na haar vertrek: „Ik had op dat moment niet besloten Proximus te verlaten. Ik was in bespreking over de hernieuwing van mijn contract met Proximus en had enkele gesprekken met verschillende externe partijen, waaronder KPN.”

Dat het gesprek met KPN ten tijde van de aandelentransactie al de vorm had van een formele sollicitatie, vermeldde ze echter niet. Ook bracht ze KPN er tijdens het gesprek eind juli niet van op de hoogte dat ze bezig was haar aandelen te verkopen.

Aanvankelijk zou de Belgische tot 1 december aanblijven bij Proximus en daarna overstappen naar KPN. Onder druk van de vakbonden en de Belgische politiek heeft Leroy echter vrijdag haar taken al neergelegd. De vakbonden stelden dat ze niet langer als bestuurder kon aanblijven nu de overstap naar een Nederlandse concurrent aanstaande was. KPN en Proximus zijn niet direct op dezelfde markten actief.

KPN is van plan om de beoogde topvrouw op een bijzondere aandeelhoudersvergadering op 28 oktober voor te stellen aan de aandeelhouders. KPN zegt in een officiële reactie dat die bijeenkomst gewoon doorgaat aangezien „de benoemingsprocedure doorloopt”. Op vragen of er opschortingsregels of ontbindende voorwaarden staan mocht Leroy schuldig worden bevonden aan handel in voorkennis wil het bedrijf niet ingaan.

Wens tot uitstel van benoeming

Het bedrijf is een zogeheten structuurvennootschap. Dat betekent dat aandeelhouders niet mogen stemmen over de samenstelling van de raad van bestuur en dus de mogelijke benoeming van Leroy niet kunnen tegenhouden

De belangenvereniging voor effectenbezitters, de VEB, wil echter dat de bijeenkomst wordt uitgesteld tot duidelijk is of Leroy iets strafbaars deed met haar aandelentransactie.

VEB-voorzitter Paul Koster: „Je kunt niet iemand benoemen waar tegen nog een gerechtelijk onderzoek loopt. Dan moet je eerlijk zijn en zeggen: laten we eerst zien of er een verboden handeling plaatsvond.” Mocht de bijeenkomst toch doorgaan als er nog geen duidelijkheid is over de strafbaarheid van de transactie, dan zal Koster „zeker” kritische vragen stellen.

Ook de belangenvereniging van institutionele beleggers, Eumedion is van plan de commissarissen te ondervragen over de voorgenomen benoeming. „We zien nog niet de noodzaak KPN te vragen deze bijeenkomst af te gelasten”, stelt voorzitter Rients Abma. „Er is nog enige tijd tot 28 oktober. Mocht er echter nog geen duidelijkheid zijn over het onderzoek door het Belgische OM dan willen we wel het gesprek voeren of de benoeming niet moet worden aangehouden.”

Correctie 20-09-2019: In een eerdere versie van dit artikel stond dat KPN in juni vorig jaar contact had met Dominique Leroy. Dat moet zijn: juni dit jaar

Bronvermelding :
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/20/kpn-polste-leroy-al-in-juni-als-topvrouw-a3974136

DJ-KOI-LOGO
MusicLISTEN 24/7 DJKOI®Music
MusicTHE BEST ONDEMAND MUSICMusic
Url: http://www.djkoi.com
Stream: http://listen.djkoi.com:8000/stream
 
t541hoo
Erg fortuinlijk was ze niet met haar aandelentransactie. De opgaande lijn werd even onderbroken maar zette daarna stevig door.
https://drive.google.com/open?id=1X4O...V-cA04Wk5p
 
tubejack
Ik vraag me af of al die negatieve publiciteit rondom mevrouw Leroy gunstig zijn voor XS4ALL. Als er één iemand mogelijk het tij kon keren bij KPN was zij dat misschien. Zelfs als de benoeming doorgaat is ze al zo beschadigd dat ik de kans erg klein acht dat ze een andere koers gaat varen dan die KPN ingezet heeft.

Aan de actiegroep: "stop met praten" en kom met plan B.
 
meppele

tubejack schreef:

Ik vraag me af of al die negatieve publiciteit rondom mevrouw Leroy gunstig zijn voor XS4ALL. Als er één iemand mogelijk het tij kon keren bij KPN was zij dat misschien. Zelfs als de benoeming doorgaat is ze al zo beschadigd dat ik de kans erg klein acht dat ze een andere koers gaat varen dan die KPN ingezet heeft.

Aan de actiegroep: "stop met praten" en kom met plan B.

Brandbrief aan kpn, duidelijke taal en slaat de spijker op z'n kop:
www.adformatie.nl/merkstrategie/brand...ef-aan-kpn
 
Roger

tubejack schreef:

Ik vraag me af of al die negatieve publiciteit rondom mevrouw Leroy gunstig zijn voor XS4ALL. Als er één iemand mogelijk het tij kon keren bij KPN was zij dat misschien.

Misschien wel, misschien ook niet. De snelste manier om van de XS4ALL-splinter in het KPN-oog af te komen zou wel eens kunnen zijn de opheffing juist te versnellen (edit: i.p.v. het besluit terug te draaien). Uiteraard moet je nooit nooit zeggen in dit soort zaken. Maar zolang dhr. Ibarra er nog zit, verandert er in elk geval niets Frown

Quote

Aan de actiegroep: "stop met praten" en kom met plan B.

Dat kunnen ze nog niet doen. Geld hebben ze ongetwijfeld al ergens gevonden, maar waar halen ze bekwame mensen vandaan? Het zou goed kunnen dat die mede van XS4ALL moeten komen. Maar daar gaan die denk ik niet weg zolang het opheffingsbesluit niet definitief is, al is het maar omdat dat juist de doodsteek voor hun geliefde XS4ALL zou betekenen. Zonder goede mensen is Plan B een lege huls.
Gewijzigd door Roger op 24 september 2019, 16:05
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie