obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
SMB permissions puzzle?
kleinekern
In mijn geval betreft het een USB-stick die in ext4 is geformatteerd. Ik heb het ook met een NTFS geformatteerde schijf geprobeerd: zelfde resultaat.
In 6.85 werkte alles gewoon. Met de overgang naar 7.01 begonnen de problemen. AVM heeft aangekondigd "binnenkort" (wanneer dat ook moge zijn) met een update te komen waarin diverse bugs zijn opgelost. Hopelijk ook deze. In de nieuwste beta versie (zie bericht 8 hierboven) schijnt het ook al weer te werken.
Het blijft een hobby-doos, die FritzBox. Verder werkt hier alles, ook DECT (telefoon en schakelaars) en WiFi, zonder problemen.
 
eezacque

Quote

rhuijben schreef:

Ik denk aan de hand van de specifieke foutmeldingtekst dat jullie de disk met NTFS geformatteerd hebben (op een Windows PC) voordat hij aan de FritzBox gekoppeld is. Als je een lege disk koppelt zal die waarschijnlijk een ander filesystem kiezen waar meer mee getest wordt.


De HDD is geformatteerd als ext3.
 
kleinekern
Het heeft even geduurd, maar vandaag eindelijk tijd gehad en de beta 65014 aan de praat gekregen. En inderdaad: SMB werkt weer zoals het hoort. Ik denk dat ik de vorige keer toch iets fout heb gedaan. Het zou netjes zijn geweest als AVM mij dit had laten weten dat deze beta de fout hersteld heeft.
Inmiddels zitten de andere boxen al op 7.08. Eens kijken wanneer de 7581 aan de beurt is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMB permissions puzzle?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie