obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
Net een week klant, krijg nu al spijt
ckong
Er is maar één aanbieder > http://digitalestadlochem.nl/ En die heeft oa XS4ALL. En op de website van XS4ALL staat ook gewoon dat ze op mijn adres glasvezel aanbieden. Er lijkt dus niets aan de hand.

Glasvezel buitenaf wilde het ook doen, maar ze kregen te weinig aanmeldingen. En ja, het is spliksplinter nieuw, in januari had ik de kabel in huis en ergens in februari is de verbinding verder afgerond. Daarna meteen glasvezel abo bij XS4ALL aangevraagd, wat ze dus begin deze week actief hebben gemaakt, tenminste, gedeeltelijk dus.
 
tubejack

Quote

ckong schreef:

Er is maar één aanbieder > http://digitalestadlochem.nl/ En die heeft oa XS4ALL. En op de website van XS4ALL staat ook gewoon dat ze op mijn adres glasvezel aanbieden. Er lijkt dus niets aan de hand.

Glasvezel buitenaf wilde het ook doen, maar ze kregen te weinig aanmeldingen. En ja, het is spliksplinter nieuw, in januari had ik de kabel in huis en ergens in februari is de verbinding verder afgerond. Daarna meteen glasvezel abo bij XS4ALL aangevraagd, wat ze dus begin deze week actief hebben gemaakt, tenminste, gedeeltelijk dus.


Misschien dat daar een probleem ligt: "te nieuw" . Volgens mij moet TV via een ander netwerk komen, als het internet, maar ik weet het niet 100% zeker. Zijn er al buren over op glasvezel? en hebben die wel TV b.v. van KPN?
 
lsluijter
Bij 85% vraagt het tv kastje allerlei configuratie data van de servers. Ik heb daar ook ooit problemen mee gehad door een slechte verbinding in een RJ45 stekker. Heb je al een andere UTP kabel geprobeerd (CAT 5E of CAT 6)? Kun je de kabel doormeten (alle 8 aders moeten goed geconnect zijn)?

Je kunt eventueel die kabel in een laptop doen en kijken of Speedtest.net waardes geeft die je verwacht.
Loek S
 
ckong
De overburen zijn bij de KPN gebleven, wel geswitched naar glasvezel. Zitten iedere avond lekker voor de buis. Dus ja, TV werkt wel via hun KPN glasvezelaansluiting.
 
ckong

Quote

lsluijter schreef:

Bij 85% vraagt het tv kastje allerlei configuratie data van de servers. Ik heb daar ook ooit problemen mee gehad door een slechte verbinding in een RJ45 stekker. Heb je al een andere UTP kabel geprobeerd (CAT 5E of CAT 6)? Kun je de kabel doormeten (alle 8 aders moeten goed geconnect zijn)?

Je kunt eventueel die kabel in een laptop doen en kijken of Speedtest.net waardes geeft die je verwacht.


Goede tip. Ja, heb al andere kabels geprobeerd. Speedtest op een bekabelde notebook geeft up/down 62/50 (abo is 50/50). Met de UTP kabel is dus blijkbaar niets mis.
 
ckong
GVD, en nu ligt WebTV er ook al een paar uur uit, 504 Gateway Time-Out. Ze werken er aan! Dit heb ik al die jaren bij de KPN niet meegemaakt, wat een zooitje is het bij XS4ALL, ongelofelijk. Ik begin nu echt kwaad te worden. En de Guidion monteur voor het échte' TV-probleem komt pas volgende week donderdag. Dan komt hij een diagnose stellen. Laat me niet lachen zeg. Nogmaals GVD. Ik ga maandag maar eens kijken hoe ik afscheid kan nemen van deze club amateurs.
 
tubejack

Quote

ckong schreef: Ik ga maandag maar eens kijken hoe ik afscheid kan nemen van deze club amateurs.


Ach overal is wat, het heeft hier ook een tijdje geduurd voordat het goed werkte. Maar dat kwam door oude KPN infrastructuur hier.


Waarschijnlijk kun je zo opzeggen
3.2 De Consument mag een Overeenkomst, voorzover het een overeenkomst betreft als bedoeld in artikel 6:230o Burgerlijk Wetboek en behoudens wettelijke uitzonderingen, zonder opgave van redenen kosteloos ontbinden tot een termijn van 14 dagen is verstreken

Bron https://www.xs4all.nl/over-xs4all/voorwaarden.htm

Succes Bye-happy
 
Marcel
Gelukkig werkt het internet wel goed bij Xs4all. Telefonie en TV is iets wat zijn inkopen bij derden en zo niet tot hun core business behoort.
 
ckong
En dat is te merken, jammer genoeg. Maar als ze ergens geen verstand van hebben, moeten ze het niet verkopen. En ik kies niet voor niets XS4ALL. Nou ja, hun marketing is in ieder geval goed op orde, want ze laten goedwillende consumenten in iets geloven wat geen realiteit is. Ik heb al meer dan 20 jaar goede gedachten bij deze toko, dat is in 5 dagen verdwenen.
 
Marcel
Ze hebben er wel verstand van maar ze hebben het niet zelf gebouwd. TV krijgen ze rechtstreeks van de KPN en daar zat jij voorheen ook.

Telefonie is een aantal jaren naar een andere partij gegaan en dat loopt best wel betrouwbaar.

Xs4all is een hele goede provider en ik zit er niet voor niets meer dan 15 bij hun. Ondertussen is zelf de bijl aan de wortel van Xs4all gezet in deze afbraak maatschappij.

Ik heb een twee jaar geleden mijn oude buren geholpen met over gaan van Ziggo naar Xs4all omdat Ziggo ondanks dat zij zeiden dat zij konden leveren op dat adres dat toch niet konden.
De volgende middag was er internet, telefonie en zelfs televisie van Xs4all werkend.

Wat de reden is dat bij jou TV niet werkt is raadselachtig en monteurs komen van Guidon en dat is een uitvoerder die niet specifiek voor Xs4all werken.

Ik heb mij heel lang bezigehouden met de Fritzbox 7581 en de problemen die er mee waren. Zelfs een mail aan de directie erover gezonden en kreeg zelf een mail van de directeur van Xs4all terug en na te hebben gemerkt dat veel naar boven gefilterd werd ook bij Xs4all werd ik naar een secondant verwezen en daar ook een mail van gehad. Dat was een mail die standaard was en heb ik dan ook niet meer beantwoord. Verder gegaan hier en in nieuwsgroepen en direct met AVM en na twee jaren was de 7581 geschikt voor een consument.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net een week klant, krijg nu al spijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Krijg openDNS niet werkend Algemeen : 3 19 okt 2019
Bijna een week geen internet en telefoon Ticket 105437 Klacht over XS4ALL : 3 06 nov 2013
Nieuwe klant XS4ALL Den Haag Algemeen : 11 04 jun 2012
Advertentie