obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
Net een week klant, krijg nu al spijt
ckong

Quote

Kijk eens bij de KPN want het een product van de KPN:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-563.htm

Ik heb er geen verstand van dus hier van de zijlijn.


Bedankt, maar deze 'instructie' heb ik de afgelopen twee weken al tig keer gedaan, op eigen initiatief en op verzoek van allerlei XS4All medewerkers.
 
fmrama
En als het na de “televisiedesk” nog niet werkt kom je bij de “npo1 desk”, npo2 desk etc.
Serieus, wat een klote zooi. En dan het verhaal, meneer het moet werken alle protocols staan goed. Alsof je de zaak voor de gek houdt.
 
ckong
Op dit moment sta ik in de wacht bij XS4ALL omdat ik zojuist bericht krijg dat er voor de 3e keer een Guidion monteursafspraak gemaakt moet worden, want het TV-probleem zou aan de interne bekabeling liggen!. Wel GVD, daar ligt het niet aan en dat ga ik ze vertellen ook. Er komt hier niet voor de 3e keer een monteur in huis die voor de zoveelste keer dezelfde testen gaat doen.

Idioterie bij XS4ALL.

En terwijl ik met mijn vaste telefoon in de wacht sta, wordt ik op mijn handy door Guidion gebeld voor het maken van deze afspraak. LOL, ik heb hem maar gezegd dat daar geen sprake van zal zijn. Einde gesprek.

Edit:
Inmiddels is het telefoongesprek met XS4ALL beeïndigd. Weet je waarom de monteur moest komen? Om het MAC adres van de Fritzbox te bepalen, om eventuele oorzaken van kruisverbinding of zo iets te elimineren, want KPN ziet wel een VLAN4 verzoek binnenkomen, maar weet niet of er een response komt van de juiste fritzbox! Zo iets in ieder geval, gaat mijn pet iets te boven.

Anyway, ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik ze ook telefonsich het MAC adres (zowel van het 2.4G als van het 5G wirelsess radio network) kan geven zodat ze het MAC adres van de Fritzbox kunnen berekenen/bepalen. Dit dan ook gedaan en het monteursbezoek is nu afgeblazen. En de klucht gaat verder.

Hoezo gefrustreerd? Boxing
Gewijzigd door ckong op 09 april 2019, 17:59
 
tubejack

Quote

ckong schreef:

Idioterie bij XS4ALL.

duidelijk gemaakt dat ik ze ook telefonsich het MAC adres (zowel van het 2.4G als van het 5G wirelsess radio network) kan geven zodat ze het MAC adres van de Fritzbox kunnen berekenen/bepalen. Dit dan ook gedaan en het monteursbezoek is nu afgeblazen. En de klucht gaat verder.

Hoezo gefrustreerd? Boxing


Dat 1e zal wel loslopen is mijn eigen ervaring. Wat ik vermoed dat je op een verkeerde poort van de DSLAM bent aangesloten, of daar zit een lastige fout. Vandaar dat ze graag je MAC adres willen hebben. Dat kun je ook zelf ook achterhalen door via Fritz!boxsupport.
1) log in op je box en controleer of hij in geavanceerde moeten staat rechtsboven op die 3 puntjes onder elkaar drukken.
2) In de linker kolom stuk onder Wizards staat teksten o.a. inhoud, handboek, juridische info etc. druk op: inhoud.
3) Scroll helemaal naar naar beneden links onderaan Fritz!box Support klik daarop.
4) Support gegevens druk op: Support gegevens aanmaken.

Nu wordt een tekst bestand aangemaakt, duurt even en komt waarschijnlijk in je download directory,
Open het bestand en dan zie je o.a. het volgende staan.

##### TITLE Version 152.07.01
##### TITLE SubVersion
##### TITLE Produkt Fritz_Box_HW224
##### TITLE Datum Tue Apr 9 20:12:56 CEST 2019
##### BEGIN SECTION Support_Data Supportdata Linux fritz.box 4.1.38 #1 SMP PREEMPT Fri Nov 9 09:10:20 CET 2018 armv7l Version 152.07.01
Support Data
------------
Tue Apr 9 20:12:57 CEST 2019
4.1.38
HWRevision 224
HWSubRevision 1
ProductID Fritz_Box_HW224
SerialNumber J31258570060816
annex A
autoload yes
bootloaderVersion 1.3031
country 031
crash [0]f56e5467,5ca5fcda,1[1]0,0,0[2]652919f,5b926f22,1[3]0,0,0
firstfreeaddress 0x1CE00000
firmware_info 152.07.01
firmware_version avme
flashsize nor_size=0MB sflash_size=0KB nand_size=128MB
language nl
linux_fs_start 1
maca 9C:xxxxxxx
macb 9Cxxxxxxxx
macwlan 9C:xxxxxxx
macwlan2 9C:xxxxxxx
macdsl 9C:xxxxxxx
memsize 0x20000000

Ik vermoed dat ze macdsl nodig hebben, maar stuur gewoon even het hele rapport op.
Makkelijk toch? Thumbs Up

Je kunt natuurlijk ook opzeggen. Dat je dat nog niet gedaan hebt, is me een raadsel Think
 
roymarja
Waarom vloeken in je post, @ckong?
Nee, ik ben niet gelovig maar stoor me hier wel mateloos aan.
Uit je frustratie liever op een beschaafde manier!
 
ckong
Ik ben ook atheïst en ik beschouw dit dus als een krachtterm, geen vloek. Zie verder wikipedia.
 
ckong

Quote

tubejack schreef:

.........
Ik vermoed dat ze macdsl nodig hebben, maar stuur gewoon even het hele rapport op.
Makkelijk toch? Thumbs Up

Je kunt natuurlijk ook opzeggen. Dat je dat nog niet gedaan hebt, is me een raadsel Think


Dank je voor de tip, ga ik doen.

Ik ben al bezig met opzeggen. Heb vandaag contact gehad met KPN om na te gaan wanneer ik zo snel mogelijk kan overgaan. Wat me echter nog even tegenhoudt is het feit dat KPN ook de glasvezel netwerkbeheerder is en het volgens XS4ALL de KPN is die het één en ander niet goed heeft staan. Het ticket dat nu loopt is immers door XS4ALL aan de KPN doorgegeven die deze gisteravond om 19:16 heeft geaccepteerd, volgens info die ik van een chatmedewerker heb gekregen. Dit is een deel uit het XS4ALL interne logboek:

"De laatste update dat wij kregen van KPN iTV is dat de ticket geaccepteerd is
2019-04-08 19:16:02 Bericht Antwoord van SNI: iTVticketid gezet op: CC0000017284254 2019-04-08 19:16:04 Statusverandering van new naar open"


Dan heeft het dus weinig zin om weer over te stappen om vervolgens weer met allerlei ellende geconfronteerd te worden.

Edit: wow, het support data file is maar liefst 24500 regels lang! Maar Macdsl staat gelukkig bijna bovenaan.
Gewijzigd door ckong op 09 april 2019, 21:45
 
tubejack
Laatste tips die ik je wil geven controleer in: mijnxs4all of je ip-adres een dns naam heeft met xs4all.nl op het uiteinde.
Doe in een terminal een ping naar je eigen ip-adres dat moet een heel korte ping tijd hebben onder de 1ms.
Je kan verder ook nog met nslookup bekijken of het ip-adres wel bij xs4all hoort en omgekeerd dus nslookup naam die bij het ip-adres hoort.
 
ckong

Quote

tubejack schreef:

Laatste tips die ik je wil geven controleer in: mijnxs4all of je ip-adres een dns naam heeft met xs4all.nl op het uiteinde.
Doe in een terminal een ping naar je eigen ip-adres dat moet een heel korte ping tijd hebben onder de 1ms.
Je kan verder ook nog met nslookup bekijken of het ip-adres wel bij xs4all hoort en omgekeerd dus nslookup naam die bij het ip-adres hoort.


De dns eindigt niet op xs4all.nl, maar op xs4all.space

Ping: minimum =2, maximum =5, gemiddeld =3 (van 4 pakketjes)

nslookup vice versa geeft juiste output.
 
tubejack

Quote

ckong schreef:

De dns eindigt niet op xs4all.nl, maar op xs4all.space

Ping: minimum =2, maximum =5, gemiddeld =3 (van 4 pakketjes)

nslookup vice versa geeft juiste output.


Vreemd maar zou kunnen, we hebben hier DSL en geen glas. Misschien dat andere gebruikers met glas ook voor je kunnen kijken of bij hun ook de dns-naam eindigd xs4all.space.

Verder vind ik de ping naar je eigen ip-adres relatief lang duren het zit hier ruim onder 1 mili seconden en we hebben een relatief traag pair-bondend DSL lijntje

Als je, je IP-adres in een PM stuurt kunnen we nog een traceroute doen van mij naar jou en omgekeerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Net een week klant, krijg nu al spijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Krijg openDNS niet werkend Algemeen : 3 19 okt 2019
Bijna een week geen internet en telefoon Ticket 105437 Klacht over XS4ALL : 3 06 nov 2013
Nieuwe klant XS4ALL Den Haag Algemeen : 11 04 jun 2012
Advertentie